۸۴۴۵۱۹
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

روزی که بوینس آیرس غرق در شادی شد

پیروزی تیم ملی فوتبال آرژانتین مقابل انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک باعث شد بوینس آیرس غرق در شادی شود.

خبرگزاری ایسنا: پیروزی تیم ملی فوتبال آرژانتین مقابل انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک باعث شد بوینس آیرس غرق در شادی شود.

خیابان‌های بونیس آیرس بزرگترین پایتخت قاره آمریکای جنوبی عصر یکشنبه عجیبی را سپری می‌کرد، انگار که بمبی در متروپلی منفجر شده بود. نه عابر، نه اتومبیل و نه جمعیتی دیده می‌شد. همه چیز به خاطر بزرگترین اتفاق جهان یعنی دیدار آرژانتین و انگلیس (نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک) متوقف شده بود.

بوینس آیرس از جمعه به خاطر جشن ملی (روز پرچم) در تعطیلات به سر می‌برد. همه آرژانتینی‌ها به خانه‌های مجلل یا معمولی خود رفته بودند. یک رسانه مکزیکی اطلاعاتی راجع به جنگ فالکلند (کشور آرژانتین و انگلیس بر سر مالکیت جزایر فالکلند جنگ داشتند) منتشر کرد. در بوینس آیرس گروهی از دیپلمات‌ها پیشنهاد دادند بازی برگزار نشود اما دولت آرژانتین و تیم ملی فوتبال این کشور اعلام کردند این تنها یک بازی فوتبال است. سخنگوی دولت از بازیکنان ملی‌پوش خواست آرامش خود را حفظ کنند و با قدرت در میدان ظاهر شوند.

بوینس آیرس که به عنوان پرصداترین شهر جهان شناخته می‌شود، از ساعت سه عصر در یک سکوت عجیب فرو رفته بود تا اینکه یک صدای جمعی از خیابان‌ها به گوش رسید. مارادونا گل نخست را به ثمر رسانده بود. او توانسته بود با دستانش دروازه انگلیس را باز کند بدون اینکه داور متوجه این قضیه شود.

رسانه‌های ورزشی آرژانتین نسبت به این اتفاق صادق بودند و اعلام کردند، مارادونا گل نخستش را با دست به ثمر رسانده است. آنها از توانایی ستاره تیمشان برای فریب داور تمجید کردند.

دومین گل مارادونا مورد تحسین همه قرار گرفت و بوینس آیرس منفجر شد. پیروزی (۲ بر یک) آرژانتین باعث شد همه به خیابان‌ها بروند. هزاران آرژانتینی در مرکز شهر زیر باران به شادی پرداختند. در آن لحظه هیچ چیزی اهمیت نداشت و شکست در جنگ فالکلند فراموش شده بود. بوینس آیرس از پخش سرود ملی بریتانیا امتناع ورزیده بود. شهر که به خاطر شکست در جنگ با انگلیس در یک سکوت غم انگیز فرو رفته بود، دوباره با فوتبال احیا شد و شادی به میان مردم برگشت.

صبح روز بعد بینندگان تلویزیونی شاهد رانندگانی بودند که لبخند به لب داشتند و بوق‌های اتومبیل خود را به صدا در می‌آوردند. شهر دوباره غرق در یک جشن بزرگ شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین کشور ارژانتین

    • ش.س

      ماردونا نه تنها آرژانتین، بلکه تمام دنیارابه تحسین خود وادار کرد،یک نابغه بود، یک نابغه ی تکرار نشدنی، اعجوبه ای بود که حد و مرز نمیشناخت چپ پایی که روی یک دستمال یک تیم را دریبل میکرد،حیف که مافیای فیفا نابودش کرد

    • ش.س

      ماردونا نه تنها آرژانتین، بلکه تمام دنیارابه تحسین خود وادار کرد،یک نابغه بود، یک نابغه ی تکرار نشدنی، اعجوبه ای بود که حد و مرز نمیشناخت چپ پایی که روی یک دستمال یک تیم را دریبل میکرد،حیف که مافیای فیفا نابودش کرد

    • بدون نام

      مارادونا اسطوره فوتبال آرزانتین و جهان

    • بدون نام

      مارادونا تکرار شدنی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج