۸۴۴۶۵۲
۲۵ نظر
۵۰۰۳
۲۵ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا صیفی‌جات در بازار گران شد؟

شادلو گفت: طی روزهای اخیر اختلالات در حمل و نقل و تردد جاده‌ای نوساناتی را در بازار خیار و گوجه فرنگی ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران: مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه در تامین میوه و صیفی مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: براساس بررسی‌های میدانی از سردخانه ها، میدان و مغازه‌های سطح شهر به سبب فراوانی محصولات، کمبودی در عرضه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت برخی محصولات نظیر خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز با نوساناتی در بازار روبرو شده است، افزود: در روزهای اخیر، اختلال در حمل و نقل و تردد جاده‌ای مشکلاتی را در عرضه ایجاد کرده است و همین امر موجب شده قیمت این اقلام با نوساناتی در بازار روبرو شود.

شادلو ادامه داد: در شرایط کنونی افزایش خرید و ذخیره سازی محصول بیش از نیاز روزانه به سبب فقدان ماندگاری این محصولات علاوه بر از بین رفتن محصول و افزایش ضایعات، منجر به تحریک بازار می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه خیار و گوجه فرنگی به صورت روزانه به بازار عرضه می شود، بیان کرد: با توجه به اختلالات حمل و نقل، افزایش قیمت این محصولات در بازار امری و طبیعی است.

وی در توصیه‌ای به خانوارها گفت: از افراد تقاضا داریم به میزان نیازشان خیار، گوجه فرنگی و دیگر محصولات را خریداری کنند تا تعادل بازار بر هم نخورد.

شادلو با اشاره به اینکه میوه بیش از نیاز بازار در سردخانه‌ها موجود است، اظهار کرد: از دستگاه‌های ذی ربط تقاضا داریم با اعمال نظارت‌های بیشتر بر نحوه توزیع محصولات از گران فروشی جلوگیری کنند تا عموم افراد از تنظیم بازار رضایت نسبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تغییرات قیمت سیب و پرتقال همانند گذشته در بازار ادامه دارد، بیان کرد: نوسان قیمت سیب و پرتقال همانند ماه‌های اخیر در بازار استمرار دارد و در خصوص خیار و گوجه به سبب آنکه قابلیت نگهداری وجود ندارد و به صورت روزانه در بازار عرضه می‌شود، از این رو افراد مهم‌ترین شاخصه تنظیم بازار هستند چرا که خرید خانوارها در حد نیاز روزانه بر تعادل بازار کمک بسزای دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات میوه و صیفی نداریم، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید و ذخیره سازی مناسب در سردخانه‌ها جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود اقلام نیست.

شادلو در پایان تصریح کرد: اگرچه خرده فروشان برحسب فاکتور می‌توانند حداکثر ۲۵ درصد سود در اقلام خود لحاظ کنند، اما به سبب شرایط فعلی اقتصاد و کاهش قدرت خرید خانوارها انتظار می‌رود که انصاف را رعایت کنند و در برخی موارد حدکثر سود قانونی خود را لحاظ نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم یه ایرانیم .

      متاسفم

      پاسخ ها

      • ع

        مشکل صادراته

    • بدون نام

      لابد قاچاق میشه

    • بدون نام

      برای اینکه دولت جزاین نمیخوادوگرنه؟

    • بدون نام

      چی میگی خودتون بهتر میدونید الکی سیب وبقیه رسیده به ۱۱هزار تومان سبزی که جای خود داره

    • بدون نام

      سال نو شد
      ولی چرت و پرتهای مسئولین به سبک وسیاق قبله

    • محمد سلطان

      جواب همه گرانیها ختم میشود بر بی کفایتی مسئولان کشور.اگر ملت ایران مثل فرانسویها میریختند تو خیابون بابت بی کفایتی مسئولان امروز مسئولان غلط میکردند شبها راحت بخوابند و۰ فکر مردم بودند

    • بدون نام

      آخه عزیزان سبزی و خیار و گوجه یکی از ارکان مهم بالا پایین دلار، دولار و سه لار الی ده لار هستند،!!! توجه کنید، اجناس خریداری شده یکی دو تا شش سال پیش هم وابستگی غریب عجیبی با دولار ارتباط پیدا کرده اند، مطمئنم چندی بعد هم نفس کشیدن بر اساس این دولار محاسبه میشه ز!!!زندگی ها دلاری شده اند، نمیدانم از دست دلار کجا فرار کنیم که نام و اثری از دلار نباشه، فکر کنم در گورستان هم دلار رهامون نمیکنه،!!!

    • بدون نام

      لطفا هیچ محصولی راذخیره نکنید انواع میوه قبل ذخیره سازی قیمت معقولی داشتند وحالا به چندبرابر قیمت رسیده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        19/43این حرف شما کاملاً صحیح و درست است، لعنت برکسی که هر چیزی اضافه بر مصرف بخره و انبار کنه که خود یکی از دلایل گرانی میشود، آنانی که نمیدانند بدانند چنانچه مواد های غذایی یا شوینده و مصرفی جمع کنند و بیخودی آن را گران کنند عاقبت دود آن در چشم خودش هم میرود، پس نکنید دوستان، به شما بگم پنج شش ماه دیگه مگه با فرغون پول ببرید و سیب زمینی بخرید، پس این کارها را نکنید،

    • بدون نام

      افزایش قیمت این محصولات امری است طبیعی؟این چه حرفیه به این ملت میزنی؟خیارکیلیوئی10000تومان وپیازکیلوئی8500تومان طبیعیه؟

      پاسخ ها

      • بی نشون

        هه خبرنداری..پیاز کیلو۱۲هزار

    • بدون نام

      جالبه کلا خو همه‌چیز میگن مشکل تامین وجود تداره.اندازه کافی هست و عرضه شده. اقا دروغ و دزدی سرسام اور شده خجالت بکشید

      پاسخ ها

      • شانجانی

        چون قیمت صیفی جات اینجا خیلی ارزان بود.وصادر کردند وگران وکمیاب باشد ومردم قدر انرابداند

    • hadi

      اینا همش دروغ هست که مشکل حمل و نقل و این چیزا . خیالتون راحت کنم پارسال کشاورزی محصولاتش کیلویی 200 تومن از کشاورز میخریدن و کشاورزای جنوب کاملا ورشکست شدن و به هیچ عنوان توان کاشت نداشتن و به همین خاطر کمبود هست و قیمت سر به فلک کشیده . من خودم پارسال 500تن تولید کردم و امسال نتونستم حتی 1 تن هم تولید کنم و خیلی کشاورزا بدبخت شدن سال قبل و دولت هیییییچ حمایتی نکرد . الانشم اینایی که گرون هست چون کمبود هست .کشت نشده . نتونستن کشت کنن. خونه ماشین زندگی کشاورز پارسال نابود شد .

    • مرتضی یاور

      عدم مدیریت دولت مردان بی کفایت

    • بدون نام

      چون دولت ، دولت اصلاحات است یعنی اصلاح قیمتها!؟؟؟!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      باچه زبونی بایدبگیم شما مدیریت بلدنیستیدبهانه تراشی نکنید؟! اشتباهات وسهل انگاری های خودتون رو توجیه نکنیدوبه مسائل جوی ومشکلات حمل ونقل جاده ای ارتباط ندید،ازتجربیات وتخصص کشورهای دیگه یادبگیریدکه دراین مواقع چه اقداماتی بایدانجام بدید.عرضه ولیاقت ندارید

    • بدون نام

      ای دروغ گو ها

    • خدا

      واقعأ مردم چرا؟مسئولين هميشه مي پرسن؟جوابي ندارن،آخرش هم يا كاره دشمن اه يا حباب داره!!!

    • بدون نام

      وقتی راند خوارها و دلالها گوجه صادر میکند به عراق کسی هم جوابگو نیست چون دلال ها از فامیل ودوستان وزیر و وزاه هستند وفقط میخوان بخوزدند توجه ای به مردم ندارند وهمین باعث سقوط شان خواهد شد

    • بدون نام

      خب تو این چهل سال همیشه این جوری بوده اول دلار بعد خونه . ماشین . لوازم برقی یکی یکی جلو میره تا به سبزی و میوه و صیفی جات

    • بدون نام

      ما امروز پیاز خریدیم کیلویی 10 هزار تومان.

    • بدون نام

      چشمتون کورشه نمیدونید؟

    • بدون نام

      اخه تو این مملکت کی ب ملت اهمیت میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج