۸۴۴۷۴۶
۲۱ نظر
۵۰۱۵
۲۱ نظر
۵۰۱۵
پ

پاسخ مدرس به انتقاد از زنده سازی حافظ و سعدی

شبکه ۴ برای ویژه برنامه نوروز سعی کرده بود کاری متفاوت انجام دهد اما انگار این ایده ابتکاری خیلی به کام فعالان شبکه‌های اجتماعی خوش نیامد.

خبرآنلاین: شبکه ۴ برای ویژه برنامه نوروز سعی کرده بود کاری متفاوت انجام دهد اما انگار این ایده ابتکاری خیلی به کام فعالان شبکه‌های اجتماعی خوش نیامد.

اما چه شد خالق شاهنامه اساطیری و شاعران ایران قدیم به روی صفحه تلویزیون آمدند؟ امیرحسین مدرس شاعر، خواننده و مجری سیما در ابتدا تاکید کرد که از همان دیشب این هجمه‌ها را دیده است و سپس ادامه داد: «باستانی تعبیر نادرستی است. شاعران ادبیات کهن. باستانی مربوط به اوایل تاریخ می‌شود. مثل زمان داریوش و کوروش و کیومرث و جمشید. شاعران حاضر در این برنامه مربوط به پس از اسلام هستند.»

او بیشتر گلایه‌اش از این بود که تنها بخش‌های وایرال شده از یک جُنگ دیده شده و انتقادها به همین دلیل است که اصل برنامه را ندیده‌اند. حتی پرسش‌ها بر اساس برنامه‌ای ندیده است که دارد نقد می‌شود.

پاسخ مدرس به انتقاد از زنده سازی حافظ و سعدی

ولی این طرح چطور به ذهن سازندگانش رسیده که در اجرا اقلا بازتاب مثبتی نداشته است؟ مدرس پاسخ می‌دهد: «با این نگرش انتقادی، باید به ساخت سریال های تاریخی هم ایراد وارد کرد! مثل سریال بوعلی‌سینا. ۹۹درصد کسانی که به این بخش از ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار، بد و بیراه گفته و می گویند، اصلاً نمی دانند درخصوص چه چیزی نظر می دهند! »

او در استدلال برای حرفش می‌گوید: «چون قطعاً آن بخش‌ها را ندیده‌اند و به تکه‌هایی از آن که در فضای بی در و پیکر مجازی منتشر شده اتکا کرده‌اند. البته همان تکه‌ها هم مطلب و گفتار بد، یا ناشایستی نبوده.»

البته مدرس از ایده‌ای دفاع می‌کند که برای خودش نبوده اما نمی‌خواهد تلاش همکارانش را نفی کند: «ایده این بخش‌ها از من نبود. نویسنده‌ای داشت که خود از نویسندگان موفق فیلم و سریال و رادیو و تئاتر است. تا جایی که من اطلاع دارم، قرار شد برخلاف برنامه‌های دیگر شبکه‌ها، که چهره‌های مختلف رشته‌های هنری را دعوت می‌کنند، ما به مشاهیر تاریخی و فرهنگی و ادبی‌مان بپردازیم و جان‌بخشی کنیم و در تنظیم دیالوگ‌ها در قالب گفت‌وگویی بسیار کوتاه، با شخصیت و زندگی و مهمترین آثارشان آشنا شویم.»

بروید حافظ و سعدی‌مان را ببینید و بعد انتقاد کنید

مدرس که از این انتقادها دلخور است می‌گوید: «ایده بسیار خوب و هوشمندانه‌ای هم بود که با توجه به فرصت اندک آماده‌سازی، خوب هم اجرا شد. فضای - به قول شما - انتقادی که ایجاد شده، به سبب این است که بینندگان عزیز، مشغول دیدن سلبریتی‌های مختلف در شبکه‌های دیگر بوده و آیتم‌های ما را به تمامی ندیده‌اند و صبح بیدار شده و فضای مجازی را به عادت هرروز بالا و پایین کرده‌اند و بدون اینکه بدانند چه شده و برنامه چه بوده، شروع به اظهار نظر و انتقاد کرده‌اند!
خوشبختانه اپلیکیشن‌های مختلفی در دسترس است که برنامه‌ها را آرشیو می‌کنند. می‌شود با استفاده از آنها، برنامه «همیشه بهار» را بیابند و کامل ببینند و بعد نظر بدهند. »

او همچنان ادامه‌ می‌دهد: «الآن در فضای مجازی، عکسی و تکه‌ای از بوعلی‌سینا و سعدی و حافظ می‌بینید که معلوم نیست اصلاً چه هست! بخش فردوسی را دیده‌اید؟ بخش رضاعباسی را دیده‌اید؟ بخش درویش‌خان را دیده‌اید؟ بخش بوعلی‌سینا و سعدی و حافظ را کامل دیده و گفت‌وگوها را شنیده‌اید؟نه ولله!»

او که حسابی از این اظهار نظر بر اساس ندیده‌ها شاکی است، حتی به همکار ما نیز انتقاد دارد! و می‌گوید: «شنیدن کی بود مانند دیدن!»

هرچند همین ویدئوهای وایرال شده هم به اندازه کافی برای نتیجه‌گیری کافی به نظر می‌رسد اما مدرس معتقد است: «بعد هم، در برنامه ویژه تحویل سال، توقع دارید بپردازیم به تحلیل تاریخ ادبیات؟! معلوم است که باید رگه‌هایی از طنز و شوخ‌طبعی باشد. چگونگی‌اش مهم است!»

او این چنین حرف‌هایش را جمع بندی می‌کند: «تا وقتی خودت اشراف نداشته باشی، نمی‌توانی به جامعیت برسی و نظریه‌ات قطعاً کامل نخواهد بود. اما شاید اگر مثل تمامی مناسبت‌های تلویزیون، با شتاب‌زدگی در تهیه و تولید مواجه نبودیم و مجال کافی داشتیم، بهتر می‌شد.»

این‌ها دفاعیات مدرس است ولی آنچه از برنامه همیشه بهار در شبکه‌های اجتماعی پر شده و تصویری که ارائه شده، آن هم در شبکه نخبگان سیما با آنچه در ذهن سازندگانش بوده، هم‌سان به نظر نمی‌رسد و حالا حتی اگر سازندگان با افکار عمومی هم‌عقیده نباشند هم فرقی در این نخواهد داشت که آنها نتوانستند نظر موافق مخاطب را جلب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنتم ماشاءالله
      دمت گرم آقای مدرس کارت خیلی هم خوب بود ما دیدیم و لذت بردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته ایده خوبی بود اما ای کاش در حضور چنین اشحاصی با ادب مینشستی

    • بدون نام

      جناب مدرس ادم باهوشی است واز تجربه تلخ دیگران درست درس میگیرد وقتی دیدبه جناب فردوسی پور اجازه حضور ان بازیکن خارجی با موی بلندرا به برنامه نود ندادندوهمچنین به مربی مرد تایلند به داخل سالن مسابقات زنان را ندادنداما متوجه شد با یک شال پائیزی می توان سرحافظ،سعدی کشید وموهای بلندشان در پنهان کرد وبه تلوزیون اورد.

    • بدون نام

      مسخره سریال تاریخی روایت زندگی شخصیتهای تاریخیه در بستر تاریخ با اینکه چند نفر و گریم شده بیاری برای چند دقیقه بعنوان سعدی و حافظ باهاشون مصاحبه کنی فرق داره اینم نمیفهمی ؟ با حداقل فهم و درک مجریها استخدام میشن گویا جایی که سلطان اجرا رامبد جوانِ دو زن طلاقه دیپلمه باشه بایدم این باشه

    • بدون نام

      خبر آنلاین=رسانه زرد

    • محمدی

      چرا جدیدا تمام اصحاب رسانه از مردم طلبکارن ؟ واقعا از آقای مدرس توقع نداشتم !! بجای این همه حرفها از نظرات مردم کمک بگیرید تا برنامه هاتون باب میل مردم باشه این افراد در نظر مردم اسطوره های تاریخی هستن و در گریم ونقش وچهره سازی برای این افراد نباید سهل انگاری بشود. به عنوان ی شهروند هشدار میدم که صدا و سیما خیلی داره زاویه پیدا میکنه با مردم

    • بدون نام

      اصلا این آقای مدرس کیه از لپ لپ در اومده . مردم از صدا وسیما سلب اعتماد کردند برنامه سازی سفارشی مورد استقبال مردم قرار نمیگیره این که ناراحتی نداره جناب آقای مدرس تازمانی که تلویزیون پاکسازی نشه از یک جماعتی که این سازمان را در تصرف عقاعد تاریخ گذشته خود در آوزدند مردم از هیچ برنامه از این سازمان استقبال نخواهند کرد ومنتقد هم میشن پاکسازی مجریان با تجربه وبرنامه سازان کاربلد این سازمان را به سراشیبی
      سوق داده وبرنامه سازان این سازمان به تقلید از ماهواره برنامه بی ارزش ومسخره میسازند

    • نوری

      اتفاقا من دنبال یک کانال خوب برای دیدن می گشتم که دیدم یک کانال با حافظ در حال مصاحبه است ، من که به اشعار حافظ علاقه وافری دارم، دقیق شدم و دقت نمودم که موضوع چیست؟ خیلی متاسفم بگویم که مجری در سوالات خود (مثل وضعیت فعلی تلویزیون که مجری ها فکر می کنند طرف مقابلشان پ پ ... ) مطالبی را می پرسید، که انگار با یک نفهم عصر حجری روبرو شده، ومتاسفانه جواب های حضرت حافظ هم به گون ای بود که تایید کننده فهم و شعر بسیار مجری را همراه داشت... تحملم تمام شد، زدم کانال دیگر!!!!!

    • بدون نام

      به نظر من برنامه جالبی بود

    • بدون نام

      مردم وقتی روی یک شبکه می زنند و برنامه ای به نظرشان ناخوشایند،منزجرکننده و.. میاید اظهار نظر می کنند
      غیر از جاییکه تعمدا و بی اطلاع به بیننده، بریده شده ها کنار هم آمده باشند (اینها را فقط برای این برنامه نمی گویم) نمی شود گفت شما اول تمام برنامه را ببین ، یا همه کتاب من را بخوان، خوب با این حربه که قرار نیست به اجبار چند ده میلیون را به اجبار مخاطب کرد
      قسمت خوبی از این برنامه در مجازی بود که به خرافه فال می پرداخت

    • هادی

      خیلی مسخره بود واقعا.

    • بدون نام

      تو بدرد ایناروس میخوری که تو فیلم شراب بریزی تلویزیون از ت اشتباهی پیش خدمت یوزار سیف ساخت برو گمشو

    • بدون نام

      سريال مستند هست و كلي تحقيق پشت اون هست ولي سعدي در برنامه شما تعارف تيكه پاره مي كرد.بهر حال سعدي خيلي جايگاه بالايي داره و برخي كلمات كه در برنامه شمامي گفت در شان ايشون نبود.

    • بدون نام

      باید به اقای مدرس گفت گویا شما فرق سریال و پخش زنده رو نمیدونید هنوز بعد از اینهمه سال فعالیت هنری !!!

    • رضا

      آقا عید تان مبارک
      ادامه بدید خیلی عالیه

    • بدون نام

      اگر زنده سازی خوب است بروید ...را زنده سازی کنید

    • بدون نام

      انتقاد پذير بودن خوبه

    • حجت

      می گوید که وقت کم داشتیم تا برنامه بسازیم . سوال اینجاست چرا وقت نداشتید ؟ نور.ز مشخصه که کی و چه زمانیست ! بگوید برنامه ریزی ندالشتیم ، بجای اینکه بیست و پنجم اسفند بفکر تهیه برنامه باشید مثلا ابان ماه برنامه نوروزی را تهیه می کردید . مگر سال اول هست که برنامه ویژه نور.ز می سازید ؟

    • بدون نام

      عیب امثال شماها اقای مدرسداینه که فکر میکنینفقط خودتون میفهمین برنامه تونو ما دیدیم واقعا مسخره بود

    • بدون نام

      همون دوتا کشیده که توی فیلم روشنایی روز تاریکی شب جناب مدرس میل کردن بسشون بود

    • بدون نام

      همه چيزتون به همه چيزتون مياد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج