۸۴۵۳۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

حمید جاسمیان از اولین داربی تهران می‌گوید؛

چه کسی مانع از برد پرسپولیس در اولین دربی شد؟

حمید جاسمیان خاطرات جالبی از نخستین داربی تهران دارد و می‌گوید عواملی مانع از پیروزی پرسپولیس بر تاج شده است.

خبرگزاری ایسنا: حمید جاسمیان خاطرات جالبی از نخستین داربی تهران دارد و می‌گوید عواملی مانع از پیروزی پرسپولیس بر تاج شده است.

در تاریخ شانزدهم فروردین ۱۴۴۷ نخستین رویارویی استقلال (تاج) و پرسپولیس در قالب یک بازی دوستانه بود که با تساوی یک بدون گل به پایان رسید.

از آن بازی بازیکنانی در قید حیات هستند که از این بین می‌توان به حمید جاسمیان، حسین کلانی، علی جباری، علی اکبر کارگر جم، حسین فرزامی و … اشاره کرد.

حمید جاسمیان، کاپیتان سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نخستین دیدار تاریخ دو باشگاه گفت: ما تعدادی بازیکن بودیم که دسته جمعی راهی پرسپولیس شدیم. از آن تیم خیلی‌ها فوت کردند و ما دیگر بهزادی، مهراب شاهرخی و … را نداریم.

وی با بیان اینکه بازی در پیراهن پرسپولیس مقابل تاج بسیار جالب بود، افزود: ما یک بازی هم در حضور ولیعهد انجام دادیم که سه بر یک تاج را بردیم. خیلی‌ها از آن مسابقه در بین ما نیستند و فقدان آن‌ها را احساس می‌کنم. الان دربی لطف سابق را ندارد. ما مجانی بازی می‌کردیم.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره رویارویی با بازیکنان تاج در نخستین داربی تهران، خاطرنشان کرد: بازی بسیار عالی بود. بازیکنان در عین رفاقت برای هم کری می‌خواندند. من با کامبیز جمالی و پرویز کوزه‌کنانی از استقلال رو در رو بودم. نمی‌دانم این دو بازیکن الان در قید حیات هستند یا خیر.

وی در واکنش به اینکه چرا بازی بدون گل تمام شد، اظهار کرد: بازی حساسی بود. ما بازی را بردیم؛ کما اینکه قبلاً هم در پیراهن شاهین تاج را برده بودیم اما مسائلی بود که نمی‌خواهم بیان کنم.

جاسمیان در پاسخ به این سوال که آیا منظورش دخالت دستگاه دولتی و خوب قضاوت نکردن داور است، گفت: همه این موارد دخیل بودند تا ما بازی را نبریم. می‌خواستند بازی مساوی شود. ما بهتر از تاج بودیم.

وی درباره کاپیتان‌های دو تیم گفت: پرویز دهداری کاپیتان پرسپولیس و حسن حبیبی کاپیتان تاج بودند. هر دو بازیکن از بزرگان فوتبال ما بودند که با همدیگر رفیق بودند.

مدافع کهنه کار و قدیمی پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنان هر دو تیم با هم رفیق بودند، یادآور شد: من در طول بازی با کامبیز جمالی برخورد داشتم اما در بیرون از زمین بیشتر از اینکه با حمید شیرزادگان بیرون بروم، با کامبیز جمالی رفیق بودم. الان همه چیز بهم ریخته است.

جاسمیان درباره سرمربیان تاج و پرسپولیس نیز گفت: دکتر مسعود برومند که همبازی شاه بود، هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت. او در شاهین هم سرمربی ما بود و در بیروت هم بازی می‌کرد. دکتر برومند همبازی ارتشبد خاتم، فرمانده نیروی هوایی بود. بعد از آن هم کاپیتان تیم ملی شد. هدایت استقلال را هم مرحوم علی دانایی‌فرد برعهده داشت.

وی درباره اینکه آیا فیلم و عکسی از آن بازی دارد، گفت: تقریباً تمام خاطره‌هایم را فراموش کردم. عکس و فیلمی هم ندارم. تعدادی عکس و فیلم بود که در جنگ ایران و عراق زیر بمباران سوخت و از بین رفت. کسی به اندازه مردم آبادان و خرمشهر از جنگ آسیب ندید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هر چه برانکو بگه

      تابوده همین بوده

    • بدون نام

      لنگی کثیف مربی شما دوست و همبازی شاه بوده بعد همه چیز علیه شما!!!!؟؟؟واقعا داری جوک میگی،میخواد حکومتی بودن الان لنگ و ماست مالی کنه

    • بدون نام

      داداش کیسه کلاتیم حکومتی بوده ولی باز6تا سه تا چهارتاتوسوراخش گذاشتیم ده فرودرین هم تگرارمیکنیم سه تا رو که بدونن کیسه واسه ماهمیشه آبکشه سیرابیای دکل نورد بابا السدی

    • بدون نام

      من پرسپولیسیم ولی انقدر مزخرف نگو! مثل تختی که امسال تو گفتن کشتنش ولی الان همه میگن خودش خودکشی کرده! ایران همیشه از خیانت کارایی مثل تو که تعدادشونم زیاده ضربه خورده نه از اجنبی!

    • اقای گنداویزیان

      زمان قدیم نوبت تیم ما بود. الان هم که تیم شما حکومتی. دیگه نگران چی هستید؟

    • اقای گنداویزیان

      الان هم که تیم لنگ تیم حکومتی

    • علی مقدسی

      سلام با تبریک سال نو خواهش میکنم خالی نبند اقای جاسمیان

    • بدون نام

      خاطره ها رو هم آقا فراموش کرده ولی شر و ورها یادشه مرد حسابی شاه سی سال پیش مرده تو الان تو سن صد وبیست سالگی بیشتر داری متل میگی نا حقیقت شما آگه از تاج قوی تر بودین چرا یه بار قهرمان آسیا نشدین حتما اونجا هم شاه نذاشت اصلا عقلی برات مونده که داری برا خودت میبافی؟ وقتی تمام همبازی هات مرحوم شدن معلومه تو هم هرچی دوست داری اراجیف میبافی! میگه بیشه که از همه حیوونا خالی میشه موش خودشو سلطان جنگل خطاب میکنه جریان توست

    • بدون نام

      دمتر برومند همبازی شاه بود سرپرست لنگ کیسه کش حکومتی بازی رو‌مساوی کردند خودت فهمیدی چه گفتی

    • بدون نام

      برو لنگی از بولینگ آمدید پیکان بعد شاهین بعد چندشپولیس بعد آزادی بعد پیروزی بعد چندشپولیس

    • بدون نام

      بابا من نمیدونم چرا همیشه بعد باخت این تیم دنبال یه مقصر هستین یا کسی هستین که اونو مقصر بودینین؟ نمیتونه دیگه نمیتونه ..

    • شاهرخ

      متأسفم برای تمام رسانه ای ها... که فقط و فقط دارن از یک تیم طرف داری میکنن.... این مسأله بسیار آشکار است که اکثر عوامل فعال رسانه پرسپولیسی هستند.. و تنها به طرفداری از این تیم میپردازند.. کمی از خارجی ها یاد بگیریم. لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج