جاباما
۸۴۵۳۳۷
۴ نظر
۵۳۹۰
۴ نظر
۵۳۹۰
پ

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

خیابان ولیعصر را یکی از قدیمی‌ترین نماد‌های تهران می‌دانند. خیابانی که به درختان بلند قامت و کافه‌هایش معروف است. اگر پایتخت نشین باشید حتما گاهی هوس پیاده‌روی در این خیابان طولانی و زیبای تهران به سرتان می‌زند.

برترین ها - زهرا سرشکی: خیابان ولیعصر را یکی از قدیمی‌ترین نماد‌های تهران می‌دانند. خیابانی که به درختان بلند قامت و کافه‌هایش معروف است. اگر پایتخت نشین باشید حتما گاهی هوس پیاده‌روی در این خیابان طولانی و زیبای تهران به سرتان می‌زند. خیابان ولیعصر با طول حدود ۱۷ کیلومتر از میدان راه آهن آغاز و در میدان تجریش به پایان می‌رسد. در حقیقت این خیابان میانه‌ی جنوبی تهران را به شمال شهر متصل می‌کند و می‌توانید در این مسیر بخش زیادی از زیبایی‌های تهران را ببینید.

دیدنی‌های خیابان ولیعصر

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

بهار بهترین زمان برای تهران گردی است. گشت و گذار در میان زیبایی‌های پایتخت، در هوای بی‌نظیر بهاری و البته خیابان‌های خلوت تهران می‌تواند خاطره‌ای زیبا و خوش برایتان بسازد. اگر طرفدار پیاده‌روی طولانی در هوای مطبوع بهاری هستید، مسیر بازدید از این زیبایی را از میدان تجریش آغاز کنید. دیدنی‌های خیابان ولیعصر بخشی از مهم‌ترین جاذبه‌های تهران هستند که در لیست باید‌های دیدنی پایتخت نشینان قرار می‌گیرند. با ما در این مسیر همراه باشید.

باغ فردوس، عمارت قاجاری خیابان ولیعصر

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

مسیر خود را با یکی از زیباترین عمارت‌های قاجاری پایتخت آغاز خواهید کرد. با پیمودن حدود ۱۵ دقیقه از میدان تجریش در خیابان ولیعصر، اولین جاذبه‌ی این خیابان در مقابل شما نقش می‌بندد. باغی مستطیل شکل که در انتهای آن می‌توانید عمارت یک دست سفید و منحصر به فرد آن را ببینید. دستور ساخت عمارت باغ فردوس را محمد شاه قاجار صادر کرد. اما عمرش به دیدن کاخ نهایی نرسید و در حالیکه ساخت عمارت هنوز به پایان نرسیده بود، از دنیا رفت. کمی بعد حسینعلی خان معیر الممالک اتمام بنا را به دست گرفت و باغی احداث کرد که به باغ فردوس مشهور شد. با وجود آنکه عمارت باغ فردوس در طول تاریخ بار‌ها تخریب و مرمت شده است، اما همچنان می‌توان آن را یکی از زیباترین بنا‌های تاریخی تهران دانست. این بنا پس از انقلاب در اختیار سازمان صدا و سیما قرار گرفت و در سال ۱۳۸۱ به موزه سینما تبدیل شد. پس از بازدید از موزه می‌توانید در فضای زیبای باغ قدم بزنید و سری به کافه‌های موجود در آن بزنید.

پارک ملت، آرامش در مسیر خیابان پر درخت

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

در مسیر عبور از خیابان ولیعصر یکی از ده پارک برتر تهران را می‌بینید که حدود ۴۴ سال قدمت دارد. این پهنه‌ی زیبا و پر درخت بهترین صحنه برای عکاسی است. در هر فصلی از سال می‌توانید مناظر بکر و منحصر به فردی را در آن ببینید. اما بهار و پاییز زیباترین فصل‌ها برای بازدید از پارک ملت است. این منطقه با مساحت ۳۴ هکتار و داشتن حدود ۱۲۰ گونه درخت بهترین مکان برای تفریح خانوادگی است. پیک نیک، قدم زدم و دوچرخه سواری از تفریحاتی است که در پارک ملت به راحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

پردیس ملت، هم فال و هم تماشا

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

در میانه‌ی پارک ملت مجتمعی با معماری منحصر به فرد را خواهید دید که به شکلی منحنی قرار دارد. این مجتمع پردیس سینمایی ملت است که یکی از پردیس‌های سینمایی مهم شهر تهران به حساب می‌آید. این پردیس دارای چهار سالن نمایش فیلم با ظرفیت ۲۸۰ نفر است و تمامی سالن‌های مجموعه دارای پخش صدای دالبی هستند. پردیس سینمایی ملت میزبان جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم دانشجویی و جشنواره فیلم کوتاه است. پردیس ملت دارای پارکینگ است و ورودی آن از سمت اتوبان نیایش پذیرای بازدیدکنندگان است.

پارک ساعی، مجموعه سبز پلکانی

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

نام پارک ساعی برگرفته از نام سازنده‌ی خیرخواه این پارک است. مهندس ساعی در سال ۱۳۴۲ شروع به ساخت این پارک کرد. این پارک قدیمی از همان سال‌های اولیه در لیست فضا‌های محبوب تهران قرار گرفت و با نوع ساخت منحصر به فرد، معماری پلکانی و درخت‌های کهنسال امروز نیز از رونق نیفتاده است. کافی است چرخی در پارک بزنید تا فضای زیبای آن حال و هوای شما را تغییر دهد.

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

پارک ساعی را می‌توان باغ وحش کوچک میانه‌ی تهران دانست. در بخشی از پارک و در محفظه‌های استاندارد، حیواناتی مانند سنجاب، لاک پشت، طوطی، همستر و انواع پرندگان نگهداری می‌شوند. همچنین این مجموعه دارای امکاناتی، چون سرویس بهداشتی، زمین بازی، زمین اسکیت، فضای سبز و آلاچیق نیز است.

فرهنگستان هنر، پاتوق هنری‌های پایتخت

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

چند قدم مانده تا چهارراه پر رفت و آمد ولیعصر، در هنگام عبور از پیاده رو با منطقه‌ای دنج با ستون‌های مرتفع و حوض آب میانی آن مواجه می‌شوید. این نقطه‌ی دنج در دل شلوغی مرکز شهر فرهنگستان هنر است که علاقه‌مندان به هنر‌های مختلف این نقطه از شهر را پاتوق خود می‌دانند. در ساخت این بنا از نشانه‌های معماری هخامنشی و ساسانی الهام گرفته شده و منظره‌ای دیدنی را ایجاد کرده است.

تئاتر شهر، دهکده کوچک هنر تئاتر

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

پارک دانشجو یکی از پارک‌های مرکزی شهر تهران است. پارکی سراسر شلوغی و رفت و آمد که ایستگاه مترو نیز در آن قرار گرفته است. علاوه‌بر آن زیر گذر ولیعصر مدتی است که در زیر این پارک راه اندازی شده و باعث شده تا دسترسی به پارک دانشجو به راحتی امکان داشته باشد.

در میان این پارک بنایی عظیم و آجری وجود دارد که نماد هنر در شهر تهران است. ساختمان تئاتر شهر با معماری دایره‌ای خود و با استفاده از شکل‌های انتزاعی، معماری ایلخانی و هخامنشی را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. این مجموعه دارای سه سالن اصلی، دو سالن کوچک، پلاتو و کافه تریا نیز است که می‌توان نمایش‌های مختلفی را در آن‌ها به تماشا نشست.

موزه ملی قرآن کریم، موزه تخصصی نسخه‌های خطی

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

در ادامه‌ی گشت گذار در جا‌های دیدنی خیابان ولیعصر تهران می‌توانید سری به موزه ملی قرآن کریم بزنید. موزه‌ای که علاوه بر جنبه مذهبی، بخش مهمی از هویت تاریخ ایران و اسلام در آن نهفته است. در شرقی این مجموعه در خیابان ولیعصر و بالاتر از خیابان امام خمینی قرار گرفته و آثار تاریخی و فرهنگی مانند نسخه‌های خطی، قرآن چاپی با سنگ، مرقعات، ادعیه و طومار‌ها را می‌توانید در آن ببینید.

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

در بخش جنوبی موزه کتابخانه‌ای تخصصی قرار دارد که حدود ۳۰ هزار جلد کتاب در زمینه علوم قرآنی را می‌توان در آن یافت.

موزه مقدم، زیباترین خانه تهران

دیدنی‌های خیابان ولیعصر، جاذبه‌های طولانی‌ترین خیابان تهران

اگرچه این بنا در اصل در خیابان امام خمینی قرار گرفته است، اما اگر در حال عبور از خیابان ولیعصر و تقاطع طالقانی هستید، حیف است سری به این خانه‌ی قدیمی و زیبا نزنید. خانه مقدم خانه‌ای مجلل است که یکی از سران قاجاری برای دو فرزند خود ساخت. پسر کوچکتر پس از تحصیل در فرنگ، به ایران آمد و به همراه همسر و فرزدان خود ساکن این عمارت بهشتی شد. این خانه شامل حیاط بیرونی، اتاق پیشخوان، اتاق پذیرایی، حوضخانه، ساختمان اربابی و گلخانه است و معماری زیبای آن ساعت‌ها شما را به گشت زدن در خانه وادار می‌کند. امروزه به دلیل استقبال از این مجموعه کافه‌ای در آن قرار دارد که میزبان بازدیدکنندگان است.

اگر به ترتیب لیست بالا از دیدنی‌های خیابان ولیعصر دیدن کرده‌اید باید بدانید که بخش زیبایی از پایتخت ایران را دیده‌اید. علاوه بر این دیدنی‌ها، قدم زدن در ولیعصر زیبا و عکاسی در میان درختان و البته دیوار‌های رنگ و طراحی شده می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی برای شما بسازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      ممنونم جالب بود.بازهم

    • تو

      جالبترش اینه که بیشتر این مکانها در دوره شاه ساخت شده

    • بدون نام

      عصاره زمان طاغوت این اماکن و استادانی نظیر شجریان ها و ناظری ها و افتخاری ووو... است. ولی عصاره چهل ساله گذشته آدمی منحرف و بنگی به نام تتلو است. خودتان قیاس کنید.

      پاسخ ها

      • فریبا

        ایول کاملا درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج