۸۴۵۳۶۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

خسارت ۳۵۰ میلیاردی سیل به گلستان و مازندران

وزیر راه وشهرسازی گفت:‌ میزان خسارات وارده سیل در استانهای مازندران و گلستان به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد اولیه شده و یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران انجام نشدن سدسازی به اندازه کافی است.

ایرنا: وزیر راه وشهرسازی گفت:‌ میزان خسارات وارده سیل در استانهای مازندران و گلستان به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد اولیه شده و یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران انجام نشدن سدسازی به اندازه کافی است. محمد اسلامی افزود: لایروبی نشدن رودخانه ها در مازندران و گلستان نیز از دیگر مشکلات وقوع سیل است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامات در استان مازندران برای بازآفرینی زندگی انجام شده و رانش زمین موجب مسدود شدن جاده ها در محورهای کیاسر و سوادکوه شده بود که اقدامات موقت برای عبور و مرور به انجام رسید و همچنین با تمهیداتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد داد، کار نشاکاری کشاورزان نیز به موقع انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: همه استان ها به اطلاعیه های هواشناسی توجه می کنند و اطلاع رسانی ها از ۲۳ اسفند آغاز شد و ستاد بحران نیز در حال آماده باش بود، اما نبود سد سازی کافی در استان مازندران از مشکلات اساسی محسوب می شود.

اسلامی اظهار داشت: آزادسازی حریم جاده ها نیز برای مقابله با سیل و هدایت آب های روان یکی از مسائلی است که باید انجام شود.

وزیر راه و شهر سازی افزود: زه کشی در استان های شمالی موجب عبور راحت تر آب می شود بنابراین این پروژه نیز در ستاد بحران پیگیری شد و قرار شد زه کشی ها انجام شود تا هم بازدهی کشاورزی بهتر شود و نیز هدایت آب مطلوبتر انجام شود.

به گفته وی، استان گلستان بعد از یک دهه خشکسالی در شرایط موجود نیازمند اقدامات لازم برای هدایت آبهای سطحی است.

اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در استان مازندارن برای ورودی آب از نقاط بالادست دو اقدام اساسی با کمک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهر سازی انجام شود که مهار آب و توسعه آبخیزداری باید به مورد اجرا گذاشته شود.

وی افزود: تثبیت خاک و جلوگیری از رانش خاک نیاز به شمع کوبی و دیواره سازی دارد که در دستور کار است و بودجه لازم نیز توسط سازمان برنامه و بودجه از دولت درخواست خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در زمینه شیوه مقابله در زمان بحران گفت: تعرض به رودخانه ها یکی از مشکلاتی است که باید جلوگیری و کنترل شود و وجود تجهیزات و امکانات مورد نیاز در زمان بحران از اقدام هایی است که در زمان بحران عملکردها سریعتر و بهتر باید باشد.

اسلامی درباره روند امداد رسانی گفت: روستاهایی که در رویارویی با سیل قرار داشتند، تخلیه شده و مردم در چادر و مکان های امن اسکان موقت یافته اند و وعده غذایی گرم در سه نوبت بین مردم توزیع شده و آب هم تا میزان قابل توجهی فروکش کرده است.

**تعادل دربخش عرضه و تقاضا با تولید مسکن

وزیر راه وشهر سازی درباره اولویت های این وزارتخانه در سال ۹۸ گفت: یکی از اولویت های امسال مسکن است و تعادل دربخش عرضه و تقاضا با رویکرد دائمی شدن تولید مسکن با ارزیابی نیاز سالیانه یک میلیون واحد مسکونی برای خانه اولی ها در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

وی، سه عامل پشتیبان، مشوق و تسهیل کننده در کنار تکمیل ۴۰۰ هزار واحد جدید و واگذاری و عرضه زمین با رویکرد ساده سازی مورد نظر است.

به گفته این مقام مسئول، افزایش وام مسکن از ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و افزایش دوبرابری برای زوجین و انتقال به خریدار نیز از دیگر تسهیلاتی است که برای خرید مسکن پیش بینی شده است.

اسلامی تصریح کرد: جاده سازی جاده های شریانی و اصلی پرترافیک در اولویت قرار دارد و آزادراه تهران شمال تا سال ۱۳۹۹ افتتاح خواهد شد. ساخت ۳۰۰ کیلومتر جاده در سطح کشور نیز در دست اقدام است و اولویت محوری اینکه نسبت به تکمیل و ایمن سازی نقاط حادثه خیز در جاده ها اقدامات سریعتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سال ۹۸ اتصال خط راه آهن و کریدودرها و تولید واگن و لکوموتیو با استفاده از توان داخلی در دست اقدام است تا بدین ترتیب بتوان به تولید رونق داد و شعار سال را تحقق بخشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • A 21

      اگه پمپئو میومد گلستان و پمپشو روشن میکرد الان کار به اینجا نمیکشید

    • آ زاد

      شاید در روز این مقدار پول صرف نیاز مندی کشورهای برادر ؟شود ،ولی به مردمان خودمان که می رسد حالا نداریم ،بودجه کمه ، ....

    • بدون نام

      ده تا سیل هم بیاد خسارتش از یک اختلاس گر کمتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج