۸۴۵۴۳۲
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت جهانی گوشت و مرغ چند؟

در بازارهای جهانی قیمت مرغ به طور میانگین ۱.۹۲ دلار است. در کنار آن قیمت میانگین گوشت قرمز نیز هر کیلو ۵.۸ دلار است.

ایسنا: اتاق بازرگانی در گزارشی جدید به تحلیل وضعیت گرایش ساکنان کشورهای توسعه یافته جهان به گوشت قرمز و سفید پرداخته است. نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که آنچه در ایران رخ می‌دهد در قیاس با شاخص مصرفی این کشورها مسیری مشابه را طی می‌کند.

بر اساس آمارهای بررسی شده در این گزارش در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که کلوپ کشورهای ثروتمند است، مصرف گوشت قرمز مانند بیف، از سال ۱۹۹۰ به این سو تغییری نکرده است. رشد مصرف مرغ اما چیزی در حدود ۷۰ درصد بوده و این آمار افزایش قابل توجه اقبال به مصرف این نوع از گوشت سفید را نشان می‌دهد.

این روند رو به رشد باعث شده امروز بخش قابل توجهی از تمرکز مزارع پرورش حیوانات به سمت پرورش و نگه داری مرغ‌ها حرکت کند؛ تا جایی که بر اساس آمارهای منتشر شده در این گزارش از حدود ۳۰ میلیارد حیوانی که در این مراکز در سراسر جهان نگهداری می‌شوند، ۲۳ میلیارد آن مرغ‌ها هستند.

قیمت جهانی گوشت و مرغ چند؟

در ماه‌های گذشته که افزایش قابل توجه قیمت گوشت قرمز و سفید در بازار ایران، نگرانی جدی برای دولت و مردم به وجود آورده، به نظر می‌رسد روندی که در سال‌های قبل در ایران آغاز شده بود، این بار به دلایل اقتصادی ادامه پیدا کند و مرغ همچنان رشد تقاضای بیشتری را در قیاس با گوشت به قرمز به ثبت برساند. بر خلاف این کشورهای ثروتمند که شهروندانشان تغییر ذائقه داده‌اند، در ایران تجربه متفاوت به نظر می‌رسد و با توجه به محوریت گوشت قرمز در بخش قابل توجهی از غذاهای ایرانی، افزایش قابل توجه قیمت این کالا، احتمالاً باعث تغییر ذائقه مردم ایران در این رابطه خواهد شد.

در بازارهای جهانی امروز قیمت مرغ به طور میانگین ۱.۹۲ دلار تعیین می‌شود و بر این اساس قیمت این کالا از ۱۹۶۰ تا امروز کاهشی ۱.۷۱ دلاری را به ثبت رسانده است. در کنار آن قیمت میانگین گوشت قرمز (بیف) نیز در این دوره کاهشی ۱.۱۷ دلاری را در هر کیلو تجربه کرده و در عدد ۵.۸ دلار ایستاده است.

بررسی این شاخص‌ها نشان می‌دهد که قیمت مرغ در بازار ایران در قیاس با شاخص‌های جهانی قرابت بیشتری با گوشت قرمز دارد اما با توجه به تورم قابل توجه شکل گرفته در قیمت تمام شده این کالا در ماه‌های گذشته به نظر می‌رسد دولت باید برنامه ریزی جدی برای کاهش قیمت گوشت در بازار ایران یا تسهیل دسترسی مردم به این کالا در دستور کار قرار دهد.

در ماه‌های گذشته با واردات گوشت یخ زده به کشور دولت تلاش کرد عرضه را به میزان تقاضای موجود در بازار نزدیک کند که با توجه مشکلاتی در حوزه توزیع این اقلام به وجود آمد، به نظر می‌رسد در سال جدید باید تحولی جدی در این بخش در دستور کار قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      شما لازم نکرده صحبت از مقایسه قیمت گوشت با دیگر کشورها بکنید هرموقع تونستید درآمدهارو به اون سطح برسونیدبعد مقایسه کنید

    • بدون نام

      این مطلب کلا اشتباه است قدرت خرید مردم ارزش بول کشورها ومیزان درامد و اشتغال میتواند تعیین کننده باشد

    • بدون نام

      این مطلب کلا اشتباه است قدرت خرید مردم ارزش بول کشورها ومیزان درامد و اشتغال میتواند تعیین کننده باشد

    • بدون نام

      باز رفتید سراغ قیمت جهانی لطفا دستمزد و حقوق جهت جهانی را هم حساب کنید

    • ناشناس

      لطفا همتون خفه شید همین

    • بی نام‌

      حالا اعضای اتاق بازرگانی که عامل اصلی گرانی مایحتاج عمومی هستند بدنبال توجیه کارکرد خود هستند شاید قیمت بعضی از مایحتاج مردم در مقایسه با بعضی کشور ها پایین باشد اما نکته قابل تامل در آمد سرانه مردم است در ایران که کارگر ماهیانه یک میلیون تومان دریافتی دارد با این قیمت ها قادر به ادامه زندگی نیست بعد سایر خدمات دولت در کشور های دیگر نظیر حمل ونقل و درمان و هزینه آموزش را هم با ایران مقایسه کنید در ایران بیمه ها ی درمانی پایین ترین سطح پوشش را دارند طبق قانون‌اساسی تا مقطع پایان متوسطه تحصیلات رایگان است ولی این موضوع اجرا می شود سایرنشگلات مثل قیمت های لحظه ای که ویرانگر است جای خود دارد بهتر است در مقام توجیه نباشید مشگلات عمده مردم از اتاق بازرگانی و مافیای ثروت است که باید حل شود

    • بدون نام

      قیمت‌جهانی حداقل دستمزد هم‌ بزن ک‌چیزی در حدود ۴۰ میلیون

    • محمدرضا بختیار

      همه چیز ما که به افتضاح و شکل فیلم هستش قیاس های ما هم بی نیاز از معیار هستش مصرف خوراکی را با جهان قیاس می کنید یکبار هم اختلاس و لابی و رانت و تاراج کردن منافع و منابع ملی ایران را با جهان مقایسه کنید!!!!

    • ع

      اتاق بازرگانی غلط کرده که حرف جهان میزنه منتشر کنید مردم دارن در زلزله سیل جان میدن بعدا تلنگر نیست براتون که دست از این قیمتهای جهانی بردارین اگر نقشه بکشید دیگر کسی در توانش نیست

    • ali

      جالبه قیمت جهانیش به پول ایران با دلار 13 هزار تومنی نزدیک 70 هزار تومنه ولی تو کشور 110 تا 160 هزار تومن فروخته میشه ...بعد میگن چرا سیل میاد ملت رو میبره .. ما مردم خودمون به خودمون رحم نمیکنیم چه برسه به مسئولین ....

    • بدون نام

      لطفا میانگین دستمزدها رو هم به نرخ جهانی حساب کنید

    • اسد

      دولت مرده است خدا بیامرزد

    • بدون نام

      قیمنت جهانی دستمزد کارگر وحقوق باز نشیته ها رو هم مقایسه کنید

    • علی بیلکی

      حقوق کارگر بر اساس معیار جهانی چند ؟

    • بدون نام

      با نرخ دستمزد محاسبه کن نه دلار اقا .
      با یک ماه حقوق چند کیلومرغ یا گوشت میتوان خرید در کشورهای مختلف .
      موضوع به این سادگی را چرا درست نگاه و طرح نمیکنی

    • بدون نام

      ظالم ‌وبس

    • بدون نام

      حقوقهای بقیه کشورها با ما مقایسه کردین خدماتی ک میدن یا فقط قیمت گرفتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج