جاباما
۸۴۵۵۳۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کاخ نیاوران رکورد زد

رکورد بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در روز چهارم فروردین ۱۳۹۸ نسبت به زمان مشابه آن در ۵ سال اخیر شکسته شد.

ایرنا: با ورود ۹ هزار و ۲۰۸ گردشگر به مجموعه نیاوران در روز چهارم فروردین سال جاری، رکورد بازدیدهای نوروزی مجموعه نیاوران نسبت به زمان مشابه آن در ۵ سال اخیر شکسته شد.

همچنین بر اساس این گزارش، با ثبت ۳۴ هزار و ۲۷۳ نفر- بازدید در روز چهارم فروردین ماه، شاهد افزایش ۲۱ درصدی آمار بازدید از پنج موزه فعال این مجموعه نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته بوده ایم.

این در حالی است که گردش بازدید از موزه های مجموعه نیاوران طی چهار روز نخست سال نیز با رشد چشمگیری همراه بوده و در نخستین روز ۱۳ هزار و ۳۲۵ نفر - بازدید، در روز دوم ۲۹ هزار و۳۵۶ نفر- بازدید و در روز سوم فروردین ماه تعداد ۳۳ هزار و ۶۳۶ نفر- بازدید در آمار موزه های فعال این مجموعه به ثبت رسیده است.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در سومین روز بهار نیز با ورود ۸ هزار و ۷۹۹ نفر بازدیدکننده، نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته با رشد ۷.۵ درصدی آمار گردشگران مواجه بود.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ فعال است و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های فرهنگی این مجموعه به صفحه اینستاگرام این مجموعه به آدرس niavaran.mu و همچنین وبسایت www.niavaranmu.ir مراجعه کنند.

** کاخ نیاوران

عملیات احداث این کاخ به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷آغاز گردید و با وقفه‌ای که در ساخت آن پیش آمد در سال ۱۳۴۶ به اتمام رسید. در زمان فتحعلی شاه قاجار کاخ کوچکتری در محل فعلی کاخ نیاوران قرار داشت که در زمان محمدرضا پهلوی تخریب و کاخ نیاوران به جای آن ساخته شد.

این بنا با مساحتی در حدود ۹۰۰۰ مترمربع در دو طبقه و یک نیم طبقه احداث و در ابتدا به عنوان محلی برای پذیرایی میهمانان خارجی در نظر گرفته شد، اما پس از پایان ساخت به محل سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده‌اش اختصاص یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحش شاد مرد ایرانساز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج