جاباما
۸۴۵۷۵۹
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت مرغ ۱۶ هزار تومان شد؛ ارزان است؟

حجت از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ حداکثر ۱۶ هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران: عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی افزود: از روز گذشته با آغاز فعالیت کشتارگاه‌ها و روند عادی عرضه مرغ در سطح کشور، قیمت مرغ با سیر نزولی در بازار روبه‌رو شده است.

حجت ادامه داد: با توجه به روند جوجه ریزی مناسب در واحدهای مرغداری در اواخر بهمن و اوایل اسفند پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در این چارچوب حرکت کند.

این مقام مسئول عرضه مرغ با نرخ ۱۸ تا ۲۰ هزارتومان را در خرده فروشی‌ها گران فروشی دانست و گفت: برخی فروشگاه‌ها به دور از چشم بازرسان اقدام به عرضه مرغ با نرخ‌های گزاف می‌کنند که به هیچ عنوان قابل تایید نیست و با نرخ مرغ‌های زنده اختلاف معناداری دارد.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۱ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تمهیدات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود که عرضه مرغ با نرخ واقعی در بازار تحقق یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در ادامه افزود: وزارت جهاد کشاورزی از اواخر اسفند نهاده‌های دامی را در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار می‌دهد که با استمرار این روند می‌توان امیدوار بود که مواد اولیه با نرخ مصوب به دست مرغداران می‌رسد و تولید با شرایط عادی به کار خود ادامه می‌دهد.

حجت با اشاره به ضرورت لحاظ کردن هزینه‌های کارگری بر قیمت تمام شده مرغ بیان کرد: هزینه‌های کارگری در تمامی بخش‌ها از جمله تولید مرغ گوشتی افزایش یافته است که از متولیان امر انتظار می‌رود که در قیمت گذاری به این مسائل توجه کنند.

این مقام مسئول با انتقاد از روند افزایشی قیمت ریز مغذی‌ها گفت: با توجه به آنکه بخش دولتی نظارتی بر قیمت ریز مغذی ها، ویتامین و مکمل‌ها ندارد، از این رو بخش خصوصی قیمت این اقلام را به طور نظام گسیخته‌ای افزایش دادند که به سبب تحمیل هزینه‌های کارگری و ریز مغذی‌ها به مرغداران باید در قیمت تمام شده تولید از سوی مسئولان ذی ربط محاسبه شود تا مرغداران بتوانند با اطمینان خاطر به تولید ادامه بدهند چرا که ۱۰ درصد قیمت تمام شده مربوط به ریز مغذی هاست.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرحله دوم سیاست توزیع نهاده از سوی تشکل‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: مسئولان ذی ربط از اواخر اسفند با توزیع نهاده‌های دامی ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب تلاش کردند که اختلاف قیمت نهاده‌ها با بازار آزاد را به حداقل برسانند که با اتمام تعطیلات انتظار می‌رود اختلاف قیمت به حداقل برسد.

حجت در پایان با انتقاد از آشفته بازار نهاده‌های دامی در بازار آزاد تصریح کرد: با توجه به آنکه قیمت کنونی ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد اختلاف معناداری با نرخ مصوب دارد، از این رو هر چه قدر سهمیه عرضه دان از سوی پشتیبانی امور دام به تشکل‌ها افزایش یابد، فاصله قیمت کمتر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا چشم بازرسا همیشه دوره

    • ممم

      اره بابا بیشترش کنید هنوز جیب مسئولین پر نشده خاک برسرها

    • بدون نام

      اره جوون عمه ات ارزان شد

    • بی نام‌

      آنهمه فریاد که قیمت مرغ بیش از 115,000 ریال غیر قانونی است بی فایده بود و نتوانستید قیمت را کنترل کنید
      از قیمت گوشت و عرضه آن هم خبری نیست فقط میفرمایید چه مقدار وارد شد ولی کجا توزیع و عرضه میشود معلوم نیست
      صفی جات هم که قیمتش سر به فلک کشیده یعنی مردم دیگر پیاز وسیب زمینی هم نمی‌توانند بخرند
      با بارش باران این نعمت خدادادی هم کشور را آب برد و سرمایه عده زیادی از کشاورز و مردم عادی در سیل از بین رفت که نشان از آن دارد که زیر ساخت مناسب بر هر حادثه ای وجود ندارد
      این همه ادعا ی دستگاه حاکمه پس چیست ؟؟؟

    • بی نام

      واگذارتون میکنیم به خدااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      قیمت همون ۱۷ و ۱۸ هستش... پس ناظر های بهداشت و قیمت گذاری تشریف دارن... اونم فقط هوای تهران رو دارن ... به فکر ۷۰ میلیون بقیه به خصوص روستایی های زحمت کش هم باشین خب... .

      پاسخ ها

      • شانجانی

        والله به عقیده بنده مقصرگرانیها ما خودمان هستیم قیمت مرغ چندی پیش کیلویی درحدود پنج الی شش هزارتومان بودوانچنان خریداری نداشت وحالاکه قیمت بالاتراز یازده هزارتومان گذشته مردم درصفهای طولانی مرغ مشغول هستند.واگر خومان خریدمرغ یااقلام دیگری رابه علت گرانی تحریم ونخریم مشگل اینگونه.حل میشود.

    • بدون نام

      با این قیمت مرغ الان مفت است 16 تومن برای مرغ قیمتی است؟

      پاسخ ها

      • شانجانی

        مرگ براین مرغ هورمونی.

    • بدون نام

      مرغ 6000تومانی شده 16000محبت ولطف مسولین دزدمون همیشه شامل حال ملت ما بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج