جاباما
۸۴۵۸۱۶
۶ نظر
۵۰۲۸
۶ نظر
۵۰۲۸
پ

زخمی شدن کماندوهای ویژه انگلیسی در جنگ یمن

رسانه های انگلیسی از زخمی شدن کماندوهای ویژه ارتش این کشور در جنگ یمن خبر داده اند.

خبرگزاری مهر: رسانه های انگلیسی از زخمی شدن کماندوهای ویژه ارتش این کشور در جنگ یمن خبر داده اند.

زخمی شدن کماندوهای ویژه انگلیسی در جنگ یمن

رسانه‌های انگلیسی از جمله دیلی میل از زخمی شن دست کم پنج کماندوی ویژه ارتش انگلیس در درگیری با ارتش یمن گزارش داده و این خبر را نشانه‌ای از جنگ مخفی آمریکا و انگلیس در یمن دانسته‌اند.

حملات عربستان سعودی و متحدانش با حمایت آمریکا و انگلیس به یمن وارد چهارمین سال خود شده و در این میان با وجود انتشار گزارش‌های متعدد در خصوص ارتکاب جنایت علیه بشریت از سوی ائتلاف سعودی در جنگ یمن، آمریکا و انگلیس همچنان به حمایت از عربستان و متحدانش در این جنگ ادامه می‌دهند.

در همین رابطه در آبان ماه سال گذشته روزنامه ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد: تعداد بمب‌ها و موشک‌های ساخت انگلیس که از زمان آغاز جنگ یمن به عربستان فروخته شده ۵۰۰ درصد رشد کرده است.

بر همین اساس در دو سال ابتدایی آغاز جنگ یمن بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند سلاح توسط انگلیس به عربستان فروخته شده و با وجود شواهد زیادی که در مورد ارتکاب جنایات جنگی از سوی عربستان وجود داشته دولت انگلیس مجوزهای فروش سلاح به ریاض را افزایش داده است.

در همین رابطه سازمان ملل اعلام کرده که حملات هوایی ائتلاف به رهبر عربستان به یمن عامل اصلی کشته شدن ۵ هزار و ۲۹۵ شهروند یمنی و زخمی شدن ۸ هزار و ۸۷۳ نفر از آنها بوده است. البته این ارقام بر اساس آمارهای ثبت شده اعلام گردیده و احتمال آنکه تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بیش از اعداد اعلام شده باشد، زیاد است.

پیش از این نیز اعلام شده بود که انگلیس تنها در فاصله زمانی آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ یعنی در اولین سال از جنگ یمن، حدود ۳.۳ میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی فروخته است. اما با وجود انتشار گزارش‌های متعدد در مورد کشته شدن غیرنظامیان یمنی در حمله جنگنده‌های ائتلاف نظامی عربستان، دولت انگلیس تاکنون در برابر درخواست نهادهای بین‌المللی و نمایندگان مجلس خود برای توقف فروش سلاح به این کشور مقاومت کرده است.

در خصوص حمایت انگلیس از جنایات عربستان در جنگ یمن، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر یمن در آذر ماه سال ۱۳۹۵، انگلیس را به همدستی در جنایات متجاوزان سعودی در یمن متهم و تاکید کرد: لندن بیش از وضع انسانی در یمن به پول معاملات تسلیحاتی خود توجه دارد. مقامات انگلیسی از هرگونه اظهار نظر درباره معاملات تسلیحاتی خود با عربستان سعودی به بهانه منافع خود با این کشور خودداری کرده‌اند.

نخست وزیر یمن ادامه داد: انگلیس با آگاهی از این که از بمب‌های خوشه‌ای در یمن علیه غیرنظامیان استفاده می‌شود، این بمب‌ها را به عربستان سعودی فروخته است.

وی انگلیس را به بی توجهی به بحران انسانی در یمن و توجه کامل به منافع مالی خود متهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیزاده

      همه کشورها در جنگ سوریه ویمن در گل گیر کرده‌اند

    • رسول

      مگه انگلیس هم کماندو داره؟

    • علی جمالی

      لعنت برانگلیس از انگلیس بدتر خود انگلیسیها هستند .

    • بدون نام

      به درک از یه قاره دیگه اومدن آسیا و خاورمیانه چه غلطی بکنن

    • یک ارتشی

      ۱۱۵۹ بنیانگذارش خودش بوده یعنی مردان سخت

    • بدون نام

      ۱۲۵۴ هر دولتی به نفع ملتش به اب واتش میزندجز ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج