۸۴۵۸۷۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بازداشت ۲ شاهزاده سعودی در مکانی نامعلوم

یک رسانه غربی از بازداشت دو شاهزاده سعودی در مکانی نامعلوم توسط حکومت این کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز بن سلمان بن محمد آل سعود و پدر او بیش از یک سال است که در بازداشت هستند و هیچ اطلاعی از مکان بازداشت آنها در دست نیست.

پایگاه خبری العهد لبنان به نقل از روزنامه "ال‌دیاریو" چاپ اسپانیا نوشت: «معلوم نیست که این دو شاهزاده با چه اتهاماتی مواجه هستند و همچنین مکان بازداشت آنها مشخص نیست و پارلمان اروپا تلاشهایی را برای فشار بر مقامات سعودی به منظور آزادی این دو شاهزاده انجام داده است».

این روزنامه با اشاره به بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی در روز چهارم ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی نوشت که شاهزاده سلمان در بین این افراد حضور داشته و آنها هنگام حضور در کاخ پادشاهی در اعتراض به اصلاحات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بازداشت شده اند.

یکی از دوستان شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز که خواست نام واقعی اش فاش نشود می گوید که روایت رسمی درباره بازداشت شاهزاده سلمان صحت ندارد و آنچه برای ۱۱ شاهزاده مذکور اتفاق افتاد فقط تله ای برای به دام انداختن شاهزاده سلمان بود.

دوست شاهزاده سلمان افزود: «حدود ساعت ۳ صبح روز بازداشت شاهزادگان شخصی از کاخ پادشاهی تماس گرفت و خواستار مصاحبه با گروهی از شاهزادگان که تعدادشان ۱۴ یا ۱۵ نفر بود شد و همه این افراد بعد از موافقت با مصاحبه در معرض بدرفتاری قرار گرفته و در نهایت ۱۱ تن بازداشت شدند».

به نوشته این روزنامه اسپانیایی دو روز بعد از این حادثه شاهزاده عبدالعزیز پدر سلمان به دلیل تماس با برخی از دوستانش در اروپا با هدف کمک گرفتن از آنها برای آزادی پسرش دستگیر شد و تا امروز شاهزاده سلمان و پدر او در بازداشت به سر می برند.

این رسانه اسپانیایی تاکید کرد که این دو شاهزاده سعودی سیزده ماه اول حبس خود را در زندان الحائر در ریاض گذرانده اند و احتمال دارد که آنها اکنون در یک زندان ویژه تحت تدابیر شدید امنیتی در بازداشت باشند.

گفتنی است که شاهزاده سلمان با دختر عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان ازدواج کرده است و پدر او عبدالعزیز به مدت ۱۰ سال به عنوان مشاور درباره پادشاهی در دوره ملک فهد و ۱۲ سال نیز در سازمان اطلاعات عربستان مشغول به کار بوده است.

این روزنامه اسپانیایی در ادامه نوشت که "پیر آنتونیو بانزیری" رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا از نزدیک بازداشت سلمان و پدرش را دنبال می‌کند.

به نوشته این روزنامه دو نفر از نزدیکان شاهزاده سلمان بر این باورند که دلیل دستگیری او سفرش به لس آنجلس در اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی و دیدار او با دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی ستاری

      خودتون بلای جان خودتون می‌سید انشاالله،فعلا مقاومت کنید تا از پرتگاه نیفتید تا ...

    • بیکار

      انشاالله روزی برسد که عربستان وخانه خدا به دست جهادگران اسلام بی افتاد و ال سعود سقوط کند به دست مردم خود عربستان

    • عباس مرادی

      احتیاج به کمکی مبرم داره یا فاتحه براش بخوریم اصلا به درک همشون به جهنم میشه از این کثافت ها سخن نگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج