جاباما
۸۴۵۹۱۴
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

دیدگاه جالب نبیه‌بری درباره سفر پمپئو

رئیس پارلمان لبنان گفت تنها کاری که مایک پمپئو انجام داد، صدور یک بیانیه با زبان و لحن جنگی علیه حزب الله بود،وی نتوانست چیزی را از لبنانی‌ها بگیرد که به وی اطمینان ببخشد و به خواسته و آرزوی خود نرسید.

خبرگزاری تسنیم: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت تدوین و تصویب بودجه این کشور در اسرع وقت تاکید کرد و در عین حال گفت بهترین راه، کاهش کسری بودجه است، زیرا ادامه وضعیت موجود منجر به مشکل بزرگی خواهد شد.

نبیه بری که در اظهارنظری مطبوعاتی بر سفر اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه لبنان به لبنان تمرکز کرد، در این زمینه اظهار داشت هیچ چیزی نه تغییر کرده و نه تغییر خواهد کرد، پمپئو چیزی به لبنان عرضه نکرد، همچنانکه جز یک بیانیه که آن هم خود حاضر کرده بود، با خودش از لبنان نبرد.

دیدگاه جالب نبیه‌بری درباره سفر پمپئو

وی تصریح کرد سفر پمپئو دیگر به گذشته پیوسته و تمام شده است و صفحه آن پیچانده شده و خیلی طول نمی‌کشد که لبنانی‌ها آن را فراموش کنند همانند خیلی دیگر از ایستگاه ها(سفرها) سابق آمریکایی، این سفر هم از چارچوب سفرهای قبلی خارج نیست چه از نظر موضع واشنگتن که با موضع اسرائیل در خصوص مرزهای دریایی همسوست و چه از نظر موضع تهاجمی علیه حزب الله.

نبیه بری اظهار داشت مواضع پمپئو با موضع رسمی و یکپارچه لبنان تقابل پیدا کرد، لبنانی که بر ادامه آرامش در فضای سیاسی علاقه‌مند است،آرامشی که ارتباط و کنار هم قرار گرفتن گروه های سیاسی و حزبی تحت سقف معادله داخلی و موازنه هایی که خلل پذیر نیست، فراهم می کند.

به گفته رئیس پارلمان لبنان، تنها کاری که مایک پمپئو انجام داد، صدور یک بیانیه با زبان و لحن جنگی علیه حزب الله بود، وی هیچ چیزی را به لبنانی‌ها نداد و نتوانست چیزی را از لبنانی‌ها بگیرد که به وی اطمینان ببخشد و به خواسته و آرزوی خود نرسید.

نبیه بری تصریح کرد در برابر گستاخی و جسارت بیش از حد وزیر آمریکایی به مقاومت، باید چیزی را که شایسته بود به گوش وی می‌رساند که بفهمد حزب الله یک حزب لبنانی، سیاسی، مقاومت، تاثیرگذار و قدرتمند است.

رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت اولین کسانی که درباره اسرائیل و طمع ورزی‌هایش هشدار داده بودند، میشل شیحا و شارل مالک بودند، مرزهای دریایی ما در معرض تجاوزگری و سرقت رژیم قرار دارد، به صراحت به پمپئو گفتم که شخصا مسئولیت پیگیری این پرونده را با تمام جزئیاتش و تمام آنچه طی بیش از پنج سال گذشته درباره آن رخ داده، برعهده می‌گیرم، وقتی می‌گویند که ایالات متحده آمریکا تمایل دارد به تلاش های سازمان ملل برای حل موضوع مرزهای دریایی کمک کند، این مسئله جدیدی نیست، لبنان می خواهد حق خود را از اسرائیل بستاند، تنها چیزی که ضرورت دارد این است که لبنان حقش را بگیرد.

وی افزود این مسئله در اولویت موضع‌گیری سیاسی و تمام پرونده ها در تمام سطوح خواهد بود، نکته قابل توجه این است که موضع لبنان که باید بر آن اصرار کند، درخواست برای ترسیم مرزها نیست، بلکه درخواست برای تاکید و تاییدی ترسیمی است که حاصل شده است.

نبیه بری درباره اینکه آیا لبنان می‌تواند در برابر فشارهای خارجی و به ویژه آمریکا که فقط از اسرائیل حمایت می کند، مقاومت کند، تصریح کرد خارج برایم اهمیت ندارد، آنچه فقط برایم مهم است، کشورم است، می خواهم کشور سود ببرد، من حاضرم تمام خارج را از دست بدهم، ولی کشورم زیان نبیند و به منافعش خدشه ای واردنشود، اینجا کشورمان است و سرنوشت ما یکسان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      درودبرشرفت مرد..

    • بدون نام

      مارمولک اینا رو چرا به پمپئو نگفتی الان داری خط و نشون می کشی !!!!!!خوب بلدین هم به نعل بزنین هم به میخ هم از توبره بخورین هم از اخور!!!!!!این حرفها برا ایران خوبه که کیسه رو شل کنه و پول بده بهتون چون دارین از حزب الله حمایت میکنین البته نه در حضور امریکا!!!!!!!سیاست یعنی این یعنی پدر سوختگی!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا ازاقای پمپ او قهرمانسازی نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج