۸۴۵۹۹۹
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

شرط اتحادیه عرب برای لغو تعلیق عضویت سوریه

معاون دبیر کل اتحادیه عرب چهارشنبه شب در خصوص شرط لغو تعلیق عضویت سوریه گفت: این مساله به موافقت کشورهای عربی در خصوص موضع دولت دمشق نسبت به روند سیاسی بحران این کشور و روابط با ایران بستگی دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون دبیر کل اتحادیه عرب چهارشنبه شب در خصوص شرط لغو تعلیق عضویت سوریه گفت: این مساله به موافقت کشورهای عربی در خصوص موضع دولت دمشق نسبت به روند سیاسی بحران این کشور و روابط با ایران بستگی دارد.

«حسام زکی» این سخنان را در حاشیه اجلاس مقدماتی وزیران امورخارجه کشورهای عربی در تونس بیان کرده است.

معاون احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: اگر توافقی برای لغو تعلیق فعالیت سوریه در اتحادیه عرب وجود داشته باشد، این مساله محقق می شود و در صورت فقدان این توافق این امر امکان پذیر نخواهد بود.

زکی درباره توافق کشورهای عربی نسبت به موضع سوریه در دو مساله مطرح شده گفت: اگر کشورهای عضو نسبت به این موضع دمشق آسودگی خاطر داشته باشند، توافق ایجاد می شود و در غیر این صورت این موضوع منتفی است.

وی در پاسخ به چگونگی مطرح شدن بحران سوریه و تعلیق عضویت دمشق در اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است روز جمعه در تونس برگزار شود، گفت: این بحران در دستور کاری اجلاس سران قرار دارد.

وی افزود: این تصمیمات به صورت دوره ای بروز رسانی می شود و در صورتی که موضوع جدیدی مطرح شود، مطمئنا در دستور کار اجلاس قرار خواهد گرفت.

سخنان زکی درحالی مطرح می شود که «محمود عفیفی» سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب یکشنبه گذشته هرگونه طرح موضوع لغو تعلیق عضویت سوریه در دستور کار این اتحادیه در تونس را رد کرده بود.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ و با آغاز درگیری های داخلی این کشور به حالت تعلیق در آمد و کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برین به جهنم.

    • بدون نام

      برین به جهنم.

    • بدون نام

      اقایان اتحادیه عرب با این وضعیت جدید که ترامپ قسمتی از خاک سوریه را به اسراییل واگذار کرده ورسمیت داده،چطور روتون میشه کشوری که خاکشو داره از دست میده بیاورید در جرگه خودتان بعد به چی افتخار میکنید قهوه،وقلیان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج