جاباما
۸۴۶۱۲۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

۱۱۰۰۰ نفر دیشب به موزه رفتند

با قطعی شدن خبر اجرای طرح شبی با موزه در برخی موزه‌های تهران؛ سه موزه «ملی ایران»، «آبگینه و سفالینه‌های ایران» و «نقاشی پشت شیشه»، آمادگی‌شان را برای اجرائی کردن چهارمین شب این طرح اعلام کردند، و شب گذشته - چهارشنبه هفتم فروردین - حدود ۱۱ هزار نفر برای دیدن این سه موزه از خیابان سی‌تیر به خیابان قائدی در رفت‌وآمد بودند.

خبرگزاری ایسنا: با قطعی شدن خبر اجرای طرح شبی با موزه در برخی موزه‌های تهران؛ سه موزه «ملی ایران»، «آبگینه و سفالینه‌های ایران» و «نقاشی پشت شیشه»، آمادگی‌شان را برای اجرائی کردن چهارمین شب این طرح اعلام کردند، و شب گذشته - چهارشنبه هفتم فروردین - حدود ۱۱ هزار نفر برای دیدن این سه موزه از خیابان سی‌تیر به خیابان قائدی در رفت‌وآمد بودند.

هر چند بخشی از شلوغی‌های شب گذشته (چهارشنبه هفتم فروردین) در خیابان سی‌تیر متوجه کافه‌های سیار غذا در این خیابان بود، اما برگزاری نوروزگاه و رقص‌های آئینی و تماس‌های پی‌در پی تلفن‌هایی که هر از چندگاهی از برخی افراد شنیده می‌شد که دوستان و دیگر اعضای خانواده خود را برای حضور درا ین دورهمی بزرگ در خیابان سی‌تیر و موزه‌ها دعوت می‌کردند، موزه‌ی مادر ایران و سه موزه دیگر را پر از فرهنگ‌دوستانی کرد که بعضاً دیدن موزه را به طور رایگان به حضور در کنار کافه‌های سیار ترجیح دادند.

۱۱۰۰۰ نفر دیشب به موزه رفتند

بیش از ده هزار نفر به موزه ملی ایران رفتند

هر چند شهرداری این منطقه از تهران چند شبی است چراغ‌های بن‌بست «پروفسور رولن» را تعویض نکرده، اما تاریکی باعث نشد تا جمعیت زیادی که قصد حضور در این شب‌نشینی موزه‌ای را داشتند به دیدن برنامه‌ی نوروزگاهی و دو موزه‌ی «ایران باستان» و «دوران اسلامی» و چهار نمایشگاه جانبی آن نروند.

برگزاری چند تور تخصصی که یکی از آن‌ها را جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی در بخش پیش از تاریخی در موزه ایران باستان برگزار کرد و دیگر باستان‌شناسان مانند علی هژبری و فریدون بیگلری اجرا کردند، یا بازدیدهای رایگان از «موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران»، «موزه ایران باستان»، «نمایشگاه میراث باستان‌شناسی تهران»، «نمایشگاه گزیده‌ای از چهار دهه کشفیات باستان شناسی ایران» و «نمایشگاه باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند» شب‌نشینی موزه ملی ایران را کامل کرد.

براساس اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران؛ ۱۰ هزار و ۱۵۸ نفر در شبی با موزه در موزه مادر ایران حضور داشتند.

۱۵۰ نفر به موزه نقاشی پشت شیشه رفتند

مهدی کارخانی - مدیر موزه نقاشی پشت شیشه - در گفت‌وگو با ایسنا از حضور بیش از ۱۵۰ نفر در این طرح شبی با موزه خبر داد.

به گفته‌ی وی، نمایشگاه آثار هنرمندان نقاشی پشت شیشه در این موزه و برای این شبِ فرهنگی به نمایش درآمده بود.

موزه نقاشی پشت شیشه که از آبان سال گذشته و برای تعمیرات تعطیل شده بود، از آغاز تعطیلات نوروزی برای حضور مسافران و گردشگران فعالیت خود را از سر گرفته است، اما در حال حاضر نمایشگاهی از آثار معاصر را در معرض نمایش دارد.

۴۵۰ نفر سراغ آبگینه‌های ایرانی رفتند

شهربانو جهان آرایی - سرپرست موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران - نیز در گفت‌وگو با ایسنا از حضور بیش از ۴۵۰ نفر از مخاطبان موزه‌ای خود در شبی با موزه در این مکان خبر داد.

به گفته‌ی وی خیمه‌شب بازی، کارگاه نقاشی کودکان و رقص آئینی از برنامه‌های جانبی این موزه بود که در شبی با موزه با همکاری شهرداری منطقه برگزار شد.

هر چند دلاور بزرگ‌نیا - مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران - و محسن شیخ‌الاسلامی - معاون میراث فرهنگی استان تهران - نیز مانند دیگر مردم در طرح «شبی با موزه» شرکت کردند، اما خبری از مسئولان دیگر مانند محمد رضا کارگر - مدیر اداره کل موزه‌ها - یا محمد حسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی - در این شب در موزه‌های فعال نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مفت باشه کوفت باشه مردم دنبال مفت هم هستن.

    • بدون نام

      طرح خوبی بود،بازدید از موزه ملی و موزه موقت هلند واقعا دوست داشتنی بود،محوطه ی جلوی موزه هم جشن های آیینی برگزار میشد و مردم لذت میبردند،انشالله این طرح ها وبرنامه ها تکرارشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج