جاباما
۸۴۶۱۹۰
۶ نظر
۵۰۳۲
۶ نظر
۵۰۳۲
پ

هزینه تفریح در ایران چقدر افزایش یافت؟

هزینه تفریح برای خانوارهای ایرانی طی یک سال اخیر بسیار بالا رفته به نحوی تورم سالانه بخش تفریح و فرهنگ کشور در بهمن ماه سال ۹۷ به ۳۸ درصد رسیده است.

تجارت نیوز: در ۱۱ ماه نخست سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۴ واحد به شاخص قیمت تفریح و فرهنگ افزوده شده و به ۱۸۵٫۴ رسیده است.

با وجود تعطیلات نوروزی، تورم سالانه تفریح و فرهنگ خانوارهای ایرانی در فرودین ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۷٫۷ درصد بوده، اما تحریم‌ها و نوسانات قیمتی به طور مستقیم روی این شاخص در بهمن ماه تاثیر پنج برابری داشته است. تورم این بخش در بهمن ماه به رقم ۳۸ درصد رسیده است.

تورم سالانه تفریح و فرهنگ در دی ماه سال ۱۳۹۷ پنج واحد کمتر از بهمن ماه و معادل ۳۳ درصد است.

در مقایسه شاخص‌های تورم دو ماه فروردین و بهمن سال ۱۳۹۷ در بخش تفیرح و فرهنگ، بیشترین تغییر متعلق به تورم نقطه به نقطه است.

تورم نقطه به نقطه تفریح و فرهنگ در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۹٫۲ درصدبوده، اما تورم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۶۷٫۸ درصد است.

در میان کالاهای مصرفی مناطق روستایی دخانیات با ۱۵۱٫۷ درصد بیشترین و مسکن با ۱۷ درصد کمترین تورم نقطه به نقطه بهمن ماه سال ۱۳۹۷ را به خود اختصاص داده‌اند.

شاخص قیمت تفریح و فرهنگ در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به ماه قبل ۱٫۱ درصد رشد داشته است. این رقم در مقایسه با دیگر اقلام مصرفی بهمن ماه در میانه جدول قرار دارد.

هزینه تفریح در ایران چقدر افزایش یافت؟

تورم سالانه تفریح و فرهنگ در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به ۳۸ درصد رسید.در میان شاخص‌های تورم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ مناطق شهری متحمل تورم بیشتری هستند.

تفریح و فرهنگ خانوارهای ایرانی در مناطق شهری از اسفند ماه سال گذشته تا بهمن ماه سال ۱۳۹۷ پرهزینه‌تر بوده است. در حالی که تورم سالانه بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در مناطق روستایی ۳۶٫۹ درصد بوده، تورم شهری به تورم کل کشور نزدیک بوده و معادل ۳۸٫۳ درصد است.

کمترین تورم ماهانه بهمن ماه نیز ابتدا مربوط به آب، برق و سوخت با منفی ۰٫۱ درصد و در مرتبه بعدی شیر، پنیز تخم مرغ با تورم صفر درصدی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خخخخ امار جوکی ارائه دادن ....نمیگه امار تورم تخم مرغ و گوشت 70 درصد یکساله رفته روش میگن از اون ماه تا الان تغییری نداشته و صفر بوده ....ملت رو خر فرض کردن

    • بدون نام

      هه...تفریح؟شوخی میکنی؟!

    • بدون نام

      این تفریح که می گوئید منظورتان مسئولان در فرنگ هستند خانواده شان با ثروتمندان جامعه مردم دودسته اند یا پولدار یا بدبخت بیچاره ها ور گوشه خانه از گشنگی میمیرند قشر پولدار در تصادف وسیل میمیرند مرفهان هم در سقوط هواپیما میمیرند البته خوب هم به تفریح وهیش ونوش میپردازند از بد شانسی میمیرند مسئولین هم که همه چیز اختصاصی دارند ونمی میرند واصولا نمیر هستند

    • بدون نام

      هزینه زنده ماندن را حساب کن.

    • بدون نام

      ازکدام تفریح حرف میزنید؟!!!مردم بیچاره دست روی خریدهرچه میگذارند،بایدبه چندبرابرقیمت سابق بخرندآیا بااین وًعیت، روح وروان سالمی برای مردم باقی میماند؟!!!خاک برسرتان

    • بدون نام

      تفریح سر قبر عمه ی مسئول... گردش ما جوون ها شده رفتن به سالن ورزشی اونم با خرج بسیار بالا... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج