جاباما
۸۴۶۲۰۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

کدام نامزدها بیش از ترامپ رای دارند؟

نظرسنجی یک شبکه خبری حامی رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد که در حال حاضر، وی از جهت تعداد آرا از دو نامزد انتخاباتی دموکرات عقب است.

پارسینه نوشت: نظرسنجی یک شبکه خبری حامی رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد که در حال حاضر، وی از جهت تعداد آرا از دو نامزد انتخاباتی دموکرات عقب است.

شبکه خبری فاکس‌نیوز، از شبکه‌های آمریکایی نومحافظه‌کار و کاملا نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

در شرایطی که بازار نظرسنجی‌ها، کمتر از دو سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این کشور داغ است، شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز روز یکشنبه گذشته (۲۴ مارس) اقدام به انجام یک نظرسنجی کرده که نشان می‌دهد ۵۱ درصد آمریکایی‌ها عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را تائید نمی‌کنند.

در عین حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۶ درصد مردم آمریکا نحوه عملکرد رئیس‌جمهور فعلی را تائید می‌کنند.

اما بر اساس نظرسنجی فوق، دو تن از کاندیداهای دموکرات که در حال رقابت برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی این حزب هستند، در حال حاضر رای بیشتری نسبت به دونالد ترامپ دارند. بر اساس این نظرسنجی، در رقابت مستقیم بین دونالد ترامپ و «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، بایدن رای ۴۷ درصد آمریکایی‌ها و ترامپ رای ۴۰ درصد آن‌ها را کسب می‌کند.

در همین حال، در رقابت مستقیم بین رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با «برنی سندرز»، سناتور مشهور ایالت ورمونت نیز، سندرز با ۳ درصد پیش است. در چنین رقابتی، دونالد ترامپ ۴۱ درصد آرا و برنی سندرز، ۴۴ درصد آرا را کسب می‌کنند. ترامپ، اما در رقابت مستقیم با دو نامزد دیگر دموکرات‌ها، «هریس» و «وارن»، با دو درصد اختلاف آرا پیش است.

میزان آرا تنها عامل تعیین‌کننده پیروزی نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیست و توزیع آرا در ایالت‌ها از میزان آرا مهم‌تر است. در نهایت نامزدی که بتواند تعداد الکترال بیشتری کسب کند، موفق به راهیابی به کاخ سفید می‌شود. در انتخابات ۲۰۱۶ نیز، تعداد آرای ترامپ از رقیب دموکراتش حدود سه میلیون رای کمتر بود، اما با کسب تعداد الکترال بیشتر، رئیس‌جمهور آمریکا شد.

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هر ایالت صاحب تعدادی الکترال است. سهم الکترال هر ایالت برابر است با مجموع تعداد نمایندگان آن ایالت در مجلسین نمایندگان و سنا. در انتخابات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا که در آبان‌ماه گذشته برگزار شد، دموکرات‌ها توانستند از جمهوری‌خواهان پیشی بگیرند.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ در حالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شد که در اکثر نظرسنجی‌های معتبر، از رقیب دموکرات خود عقب بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپباز۴۰درصدری دارولی روحانی زیر۹درصدرای داره

    • بدون نام

      پس این انتخابات یعنی مردم آمریکا بخواهند ولی هرچه نظرخرس است همان ملاک است برای تعیین شرورجمهوردرآمریکا

    • بدون نام

      منتظر نبودن ترامپ تو دوره بعد توهم جالبیه چون هست کار داره با ما حالا

    • بدون نام

      والا ما که سالهاست از این سیستم انتخابات آمریکا سر در نیاوردیم. آخرش کی ریس جمهور انتخاب میکنه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج