۸۴۶۲۷۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ادامه بارش‌ها در نیمه غربی، مرکزی و شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور در عین حال گفت: از اواخر امروز (۹ فروردین) تا ظهر فردا پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور دور از انتظار نیست.

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور در عین حال گفت: از اواخر امروز (۹ فروردین) تا ظهر فردا پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور دور از انتظار نیست.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۹ فروردین) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق یزد بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ظهر امروز (۹ فروردین) از سمت شمال غرب و غرب بارش‌هایی به صورت پراکنده آغاز می‌شود و تا اواخر وقت این روز سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

وظیفه در ادامه گفت: فردا (۱۰ فروردین) دامنه بارش‌ها گسترش یافته و علاوه بر شمال غرب و غرب در مناطق جنوب غرب، نواحی مرکزی و بخش هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر و فارس، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و به تدریج سمنان را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این سامانه طی روز یکشنبه (۱۱ فروردین) تقویت می‌شود و بیشترین فعالیت آن در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شرق خوزستان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل، نیمه غربی همدان و شمال غرب فارس است که در این مناطق بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه فردا نیز همچنان در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور فعال است و بارش‌های شدیدی در این نواحی رخ می‌دهد، تصریح کرد: همچنین قبل از تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز (۹ فروردین) تا ظهر فردا به سبب وزش باد شدید در شمال عربستان و جنوب عراق پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور و از اواخرفردا (۱۰ فروردین) تا قبل از ظهر یکشنبه (۱۱ فروردین) به سبب وزش باد شدید روی عراق پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین) نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۱ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج