۸۴۶۲۹۳
۳۵ نظر
۵۰۰۸
۳۵ نظر
۵۰۰۸
پ

تعطیلات مرگبار؛ افزایش ۷درصدی تلفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: علی‌رغم اینکه تصادفات بین جاده‌ای کاهش‌ یافته ولی شاهد افزایش هفت‌ درصدی جان‌باختگان در جاده‌ها هستیم.

خبرآنلاین: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: علی‌رغم اینکه تصادفات بین جاده‌ای کاهش‌ یافته ولی شاهد افزایش هفت‌ درصدی جان‌باختگان در جاده‌ها هستیم.

سردار سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه بازدید از راه‌های استان گیلان و در جمع خبرنگاران در خصوص میزان تصادفات و تلفات جاده ای در ایام نوروز اظهار داشت: با تحلیل‌های صورت گرفته ۸۲ درصد از تلفات و تصادفات به وقوع پیوسته چهار علت اصلی دارند که اولین علت، انحراف به چپ در جاده‌هایی است که جدا کننده وسط ندارند.

تعطیلات مرگبار؛ افزایش ۷درصدی تلفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: سرعت‌های غیر مجاز دومین عامل تصادفات محسوب می شوند و عامل سوم، عدم توجه به جلو می باشد و بیشترین نوع آن استفاده از تلفن همراه است که 27 درصد از مغز انسان را مشغول خود می‌کند و آخرین علت هم خستگی و خواب آلودگی است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این ایام به علت بارندگی، جاده‌ها لغزنده است و رانندگی در این شرایط باید با احتیاط صورت پذیرد.

وی در ادامه یکی از معضلات ترافیکی کل کشور را موتورسواران و عابران پیاده برشمرد و بیان داشت: با توجه به گزارش رئیس پلیس راه استان گیلان در بحث آموزش فرهنگ ترافیک مختص موتورسواران و عابران پیاده، بسیار برنامه جامع و تاثیرگذاری بوده و نباید از این نوع برنامه‌ها فاصله گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان بیشترین تصادفات منجر به فوت را در 30 کیلومتری ورودی شهرها اعلام کرد و از رانندگان خواست، با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس، سفر خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

هادیان فر با تصریح بر اینکه آمار جان باختگان جاده‌ای با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: علی‌رغم اینکه تصادفات بین جاده‌ای کاهش‌یافته ولی شاهد افزایش هفت‌درصدی جان‌باختگان در جاده‌ها هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خانوم خانوما

      آخ آخ الان هم که تو ماه حرام هستیم

    • بدون نام

      ولله با این وضع رانندگی هر کی سالم برگرده خونه شانس اورده اصلا بی فرهنگی در رانندگی وحشتناکه

    • بدون نام

      بی قانونی.عدم رعایت حقوق دیگران.بی نظمی.اجرا نشدن قانون هایی که داریم.بیحالی وعدم برخورد قاقط پلیس .ووووو
      اگر جنگ بود اینقدر کشته نمیدادیم.خداااااااااا کمکمان کن.

      پاسخ ها

      • علی

        و البته جاده های غیر استاندارد و ماشین های مقوایی

      • بدون نام

        مثلا خدا دقيقا چطورى كمكتون كنه؟

    • مهدی زاده

      خبرنگارای داخلی فقط دنبال خبرهایی هستند که میزان افسردگی رو تو جامعه بیشتر کنه
      به جای این که از افزایش تفریحگاه و افزایش باراندگی و سرسبزی بیشتر طبیعت کشور بگن . درباره افزایش مرگ و میر ، افزایش تصادف ، افزایش قیمت ها می نویسن
      بابا ما خودمون همه می دونیم تو چه جهنمی زندگی می کنیم دیگه نیازی نیست شما هم یادآوری کنید . حداقل شما دنبال خبر خوش باشید .

      پاسخ ها

      • جمشید شاه قاسی

        اگر به صفحه اصلی سایت خبرگذاری جمهوری اسلامی سر بزنید عین همین نظر هنرمندانه جنابعالی را که از زبان مقامات عالی کشور بیان شده خواهید دید:"سعی کنید ا...اخبار خوب و مفید و امیدبخش مخابره کنید!"

    • م

      چراواقعیتها رونمیگین اولین علت بیشتر تصادفات بی کیفیت بودن خودروهای داخلی مثل پراید۲۰۶ تیبا رانا هرچی ماشین آشغال بی کیفیت این خودروسازان بیشرف حرام زاده به بالاترین قیمت ممکن به مردم میفروشند خدا به تمام مدیران خودروساز سرطان وبه خانواده وفرزندانشان هم مریضی ناعلاج بدهد الهی آمین

      پاسخ ها

      • sms

        آرمین یا رب العالمین

      • sms

        آمین

      • محمدرضا بندرعباسی

        سلام
        با این حرفها نه اونها سرطان میگیرن نه کیفیت ماشینامون درست میشه.
        از ماست که بر ماست

      • بدون نام

        تنها راه حل ايرانى هنگام مواجهه با نتايج كثافتكاريهاى خودش:
        خدايا كمكمون كن. خدايا لعنتشون كن. خدايا نجاتمون بده
        همون خدا شاهده كه چندش آور ترين مردم روى زمين هستيم

    • بدون نام

      هر چقدر بند قانون رو محکمتر کنید در کشور ما برعکس عمل میکنه .اینقدر معاینه فنی رو تاکید کردید وبراش جریمه گذاشتید وارد دوربینها کردید برعکس شده که آمارتان رفته بالا شاید من راننده جاده نباشم وماشینم هم ماشین مسافرت نباشه ولی وقتی مجبورا هزینه میکنم برای معایینه پیش خودم وحتی خانواده هم میگه حالاکه ماشینت ایراد نداره پاشو مثل مردم تو هم ما رو ببر توی جاده هم خودمونو بدبخت کنیم هم یه عده دیگه رو .آقا جان این مردم رو بذارید به حال خودشون مملکت درست میشه هر چیزی توی مملکت سخت بشه خرید یا خورد یا بدست آورد ما مردم میریم دنبال اون .خدایی ولمون کنین بحال خودمون

    • سید

      همه ادعای شوماخر بودن دارن

    • بدون نام

      انگار روزهای خدا داره تموم میشه همه با هم میریزن جاده و همدیگر رو میکشند و تموم دنیا بهمون میخندند
      این کارار دیگه شورشو دراورده بخدا همه با هم شمال همه باهم شیراز همه باهم اصفهان
      نتیجش این همه کشته و زخمی و یتیم شدن و داغدار شدنه
      کسایی که ماشین قسطی خریدن و روستاییها که راننده جاده نیستند با این ماشینهای نا امن دیگران رو هم میکشند

    • بدون نام

      عدم توجه به جلو . مثل تلفن همراه . بازی با ضبط . چای .
      سرعت غیر مجاز . در زمان بارندگی با دنده ۳ حرکت کنید.
      جاده دو طرف سبقت ممنوع ها را لجبازی نکنید .

    • بدون نام

      درسته اقا اونقدر حمله نکنید با هم توی جادها

      پاسخ ها

      • خان

        در جواب اون بی نام که روستائیان را عامل تصادف میداند میخوام بگم هرچی بدبختی داریم از شهرنشینان است ظاهرا تحصیلات شما در تا تصمیم کبری بیشتر نخواندی بدانی کجایی دنیای بعدش تصادف و هر چی بدبختی تو عالمه عاملش آدم کم غافلند

      • بدون نام

        ۱۴:۳۶ اينجا شهر و روستاش با هم تفاوت زيادى ندارند.
        بيخود دلتونو به اين شعر و قصه ها خوش كرده ايد

    • بدون نام

      کلیپهای مختلفی از تصادفات ناشی از لغزندگی جاده چالوس در اثر ریختن گازوئیل توسط رانندگان خودروهای حمل و نقل ، دیده بودم که هیچ کدام را باور نداشتم و همه را به عنوان دروغهای فضای مجازی در نظر می گرفتم تا اینکه امروز صبح ( ۹۸٫۱٫۹)برای خودم این اتفاق رخ داد .
      حدود ۲۰ کیلومتری کرج ساعت ۵ صبح لاین شمال به جنوب جاده چالوس به کرج ، کنترل خودرو به طرز وحشتناکی از دستم خارج شد ( سرعت ۵۰ تا ) و فقط توانستم خودرو را به کوه بگویم تا متوقف شود . خوشبختانه بدلیل سرعت پایین ، خسارت مالی زیادی نداشت . نکته جالب اینکه حدود ۲۰ متر جلوتر ۲ دستگاه خودرو حمل جرثقیلی ، پارک بودند .
      قبل از این اتفاق در حدود ۱۰ کیلومتر عقب تر نیز شاهد چند مورد تصادف ناشی از همین حرکت جنایت کارانه از سوی رانندگان اراذل و اوباش خودروهای حمل بودم .
      نمی دانم چه نهادی باید به این جنایت رسیدگی کند ؟ قوه قضائیه ؟ وزارت راه ؟ .....
      مملکت گل و بلبلی شده که جان و مال مردم فاقد هرگونه ارزش مادی و معنوی است .

    • احمد

      آقای مقام ارشدراهنمایی ورانندگی چرا درمورداستانداردنبودن جاده ها وعدم ایمنی خودروهای تولیدی وگرفتاریهایی که روح وروان انسانهارو درمواقع رانندگی تحت تاثیرقرارمیده ،حرفی نمیزنی؟!حرف بزن،مردم حقیقت رومیدونن وشما نمیتونی با لاپوشونی حقایق،افکارمردم رو ازمعضلات ونابسامانیهای موجودغافل کنید.

    • Mohammad

      سالی که نکوست از بهارش پیداست

    • بدون نام

      یعنی مردم همه قصور کرده .اصلاا جاده اشکال نداشته ..اقای پلیس را.هور.ِ.من.شاهد.پسرم..که کودال نشت جاده قربانی کرد.نه دران محل اولی بود نه اخری ..یه.شهر.کوچکِ.حاشیه تهران زیر ساخت.ان..صد.ها.نفر.قربانی. تقاضای کار شناسی تایید.شدهِ.شما..درجاده..ها مردم.مقصر می دانی ..شما کی یک بار حقیقت کفت بار دوم باشد..

    • بدون نام

      از لحاظ دولت، علت اصلی تصادفات و مرگ ومیر ناشی از آن،ارزونی قیمت بنزینه. چون از لحاظ آنها اگر قیمت بنزین افزایش یابد، قدرت خرید مردم جهت خریدبنزین کمتر می شه واشخاص کمتر با اتومبیل شخصی خود به مسافرت می رند و کمتر تصادف می شه.

    • سالار

      سلام واقعا همه دوستان نظرهاشون محترمه و واقعیت داره یه عده ای که تازه ماشین خریدن وهیچ تجربه ای هم به جاده ندارن خانوادشون هم جم میکنه میره مسافرت این میشه دیگه این هم تصادف کشت و کشتار جاده ای بااین ماشینای بی کیفیت

    • مراد نظری

      سلام وخسته نباشید بخدا یک سوم مردم هار شدند اینقدر
      پول دارند فقط میخواهند بروند وخرج کنند وخودشان را با ماشین بکشند چرا بعضی از مردم دراین موقعیت بدی آب وهوا باید تفریح بروند اینها پول از خانه بیرونشان کرده

    • عباس

      نوع خودروها و کیفیت اونها و همینطور فرهنگ رانندگی ما که تغییری نکرده. پس مهمترین عامل افزایش تصادفات جاده ای، افزایش قیمت بلیط هواپیما و عدم توانایی بسیاری از مردم برای انجام مسافرت با هواپیماست که باعث تراکم زیاد خودروها نسبت به سال قبل در جاده ها میشه!

    • شراره

      باسلام خدمت همه کاربران نظرات دوستانی که علت این حوادث را بی کیفیت بودن خودروهای داخلی ثبت نمودند باید عرض کنم که بنده به هیچ عنوان قبول ندارم عدم رعایت حد فاصل با ماشین جلو انحراف به چپ خواب آلودگی سرعت ممنوعه بی توجه بودن و رفع مشگلات ناشی از ترمز ماشین حرکات نمایشی دور از فرهنگ رانندگی این ها عامل این حوادث هستند که رانندگان حادثه ساز متاسفانه مثل یک قند خیس دیگران را درگیر ندانم کاری خود میسازند

    • بدون نام

      میشه کسی،توضیح بده چطور رانندگی کنیم که کیفیت ماشین ها بیشتر بشه

    • بدون نام

      یه مورد دیگس اینه طرف ماشین دار شده ولی هنوز خیلی مونده جنبشو پیدا کنه

    • بدون نام

      فرقی نداره بی احتیاطی به روستایی وشهری نیست.بی توجهی باعس تصادف

    • ک آ ج

      یعنی جاده های کم عرض و چاله وچولها هیچ نقشی تو تصادف ندارد . یک سری به جاده های خوزستان و فارس بزنین بعد نظر بدید.

    • بدون نام

      اقای خان...۱۴:۳۶
      تو چرا زودت گرفته حتما روستایی هستی اشکال ندارخ خب حالا چرا بدت اومده مگر چیز بدی گفتم
      حالا چرا راجب سواد من صحبت میکنی
      من کارشناسی ارشد حسابداری دارم و از دانشگاه معتبر دانشگاه تهران
      من میگم روستاییهای عزیزمون تجربه رانندگی زیاد ندارند و هم برا خودشون و هم برا باقی مردم درد سرهای بزرگی درست میکنند
      یمقدار ظرفیت داشته باش
      جناب خان

    • دایی علی راننده کامیون نفت کش

      تمام این تصادفها براثر خرابی جادهای ما هست به جای قیر که داخل شن بزنند اسفالت دورست بشد دارند گازایل باشن مخلوط میکند تا اسفالت دورست بشد خاک بر سره این مسولین که خودشان که دزد هستند یه سری مردم هم دارند دست به دزدی میزند این جنایت هست اسمش که با خون ما بازی میکندد چرا رو این جادها کارشناسی ندارید که بعد از یکماه اسفالت جاده داغون میشد عیب کار از جای دیگر است مردم محترم فقط دزدی رو دزدی واقعا خاک بر سرتون ای مسولین جادها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه اینها بی مدیر تی میباشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج