جاباما
۸۴۶۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

احتمال تغيير نام وزارت ارشاد

«هنر» جایگزین ارشاد اسلامی می شود؟

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تغيير نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به وزارت فرهنگ و هنر به عنوان يك پيشنهاد از سوي برخي مطرح شده است و آقاي رييس جمهور هم اين پيشنهاد را رد نكرده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تغيير نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به وزارت فرهنگ و هنر به عنوان يك پيشنهاد از سوي برخي مطرح شده است و آقاي رييس جمهور هم اين پيشنهاد را رد نكرده است.

سيد محمد حسيني در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به خبرنگار درباره‌ي اينكه اخيرا خبري منتشر شده مبني بر اين‌كه قراراست نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به وزارت فرهنگ و هنر تغيير پيدا كند و رييس‌جمهور نيز با اين موضوع موافقت كرده است، مطرح كرد: اگر قرار باشد اين موضوع اتفاق بيفتد بايد لايحه‌اي نوشته شود و به مجلس ارائه شود و مجلس نيز تصميم بگيرد. هنوز در مورد چنين كاري جديتي وجود ندارد، البته به عنوان يك پيشنهاد برخي آن را مطرح كرده‌اند و آقاي رييس‌جمهور نيز اين پيشنهاد را رد نكرده‌ است.

وزير ارشاد درباره‌ي آخرين وضعيت سازمان سينمايي مطرح كرد:در حال حاضر در مورد ساختار تشكيلاتي سازمان سينمايي با دكتر فروزنده معاونت توسعه و نيروي انساني رييس‌جمهور در حال گفت‌وگو هستيم تا آن را نهايي كنيم و انشاءالله تا اواخر شهريور و يا اوايل مهر اين كار انجام مي‌شود كه بتواند اين سازمان رسماً كار خود را آغاز كند.

سيد محمد حسيني درپاسخ به سئوال در مورد اين‌كه برخي از رسانه‌ها اعلام كرده‌اند كه وزارت ارشاد به سه شبكه ماهواره‌اي مجوز داده است گفت: اين خبر مربوط به سال گذشته است و مربوط به اكنون نيست.

وي در پاسخ به اينكه اخيراً بار ديگر رسانه‌ها اين موضوع را مطرح كرده‌اند، مطرح كرد: مسائل روز سياسي باعث مي‌شود كه اين اخبار بار ديگر تكرار شود.

وزير ارشاد در عين حال گفت:ما مجوز، داشتن دفتر در ايران را به سه شبكه داديم اما يكي از اين شبكه‌ها چون برنامه‌هايش مطابق با ضوابطي كه ما اعلام كرده بوديم، نبود. فعاليت‌اش تعطيل شده است ولي اكنون شبكه‌هاي «پرشين تي وي» و «ايرانيان» مجوز دارند.

وي خاطرنشان كرد:اكنون ۱۲۰ دفتر شبكه‌هاي مختلف در ايران از خبرگزاري گرفته تا شبكه‌هاي تلويزيوني هستند. ولي اينها ايراني نيستند اما اين دو مورد ايراني هستند و در واقع به اين دو مورد به صورت مشروط و موقت مجوز داده شده و برنامه‌هاي آن‌ها رصد مي‌شود. اگر برنامه هايشان مطابق با آنچه كه گفته شده، نباشد ديگر مجوز آن‌ها تمديد نخواهد شد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

«هنر» جایگزین ارشاد اسلامی می شود؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج