جاباما
۸۴۶۴۰۰
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

وزیر صنعت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان را تهیه می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با تمام توان به مردم کمک می کنیم، گفت: تلاش می کنیم توسط شرکت های دولتی و شرکت‌های خصوصی اقلام مورد نیاز تهیه شود.

خبرگزاری فارس: رضا رحمانی در جمع مردم خسارت دیده از سیل در شهرستان سیمرغ استان مازندران گفت: در لحظات اول حادثه سیل استان‌های مازندان و گلستان به همکاران ابلاغ کردم سریع و با تمام توان به کمک مردم بشتابند. به استان های دیگر هم فراخوان داده شد و بیشتر استان ها اقلام اهدایی ارسال کردند.

وی افزود: ابعاد حادثه گسترش پیدا کرد و ما هم به کارها قوت بیشتری دادیم. در حوزه خودمان اعم از صنعت، معدن، تجارت و واحدهای تجاری- صنفی آسیب دیدند که این بحث از مشکلات پیش آمده برای مردم جدا است و تلاش می‌کنیم، مشکلات این واحدها را خودمان حل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در استان های گلستان و مازندران عموم مردم آسیب دیدند. زندگی، محصولات و محل کسب و درآمدشان دچار آسیب شد که در این باره از واحدها خواستیم به کمک مردم بیایند.

رحمانی با بیان اینکه لوازمی که برای سیل زدگان تهیه می‌شود، اغلب اهدایی هستند، گفت: در استان گلستان به دلیل ماندگاری زیاد آب بیشتر درخواست فرش داشتند. تلاش می کنیم توسط شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی اقلام مورد نیاز تهیه شود.

مردم استان مازنداران بیشتر درخواست لوازم خانگی داشتند که بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ برای کمک اعلام آمادگی کرده اند و ما هم آن ها را تشویق کردیم.

وی در باره کمک های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: از آغاز این حادثه بزرگ، ماشین های معدنی به خصوص در مازندران پای کار بودند و کمک کردند. پس از آن هم استان ها و واحدها اقلام اولیه مورد نیاز را ارسال کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آمار واحدهای آسیب دیده در کل کشور گفت: عمده آسیب ها در استان های گلستان و مازنداران بوده است.

۶ شهرک در استان مازندران و ۲ شهرک در گلستان آسیب جدی دیده اند. به دلیل ارتفاع حدود ۲ متری آب در شهرک صنعتی گلستان میزان خسارت ها خیلی زیاد است. به دلیل تعطیلات بخشی از مواد اولیه و محصولات را نتوانستند از واحدها خارج کنند.

رحمانی ادامه داد: شهرک ها در زیر ساخت هم دچار مشکل شده‌اند. تصفیه خانه ها، ورودی و تاسیسات شهرک ها آسیب جدی دیده اند. البته در حوزه صنوف این آسیب ها بیشتر است. در این دو استان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی آسیب دیده است.

وی در باره حمایت از واحدهای صنفی عنوان کرد: دولت واحدهای صنفی را در مصوبات دیده است و تاکنون تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی برای آن ها مصوب شده است. کمک های بلاعوض هم به آن ها می شود که هنوز مبالغ آن به طور دقیق مشخص نیست. البته مصوبات مربوط به مردم و زمین های کشاورزی متفاوت است.

در مورد میزان کمک به واحدهای تولیدی هم پس از گزارشات دقیق، تصمیم گیری می شود و به طور حتم دولت از همه حمایت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      زنبیل یادت نره ببری
      همه چیز در حد زر زدنه تو این کشور تا عمل..

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        انشاالله در سال جدید هر دروغ گویی همان روز به درک واصل شود
        اگر این گونه باشد دولت ۱۰ روز هم دوام نمیاورند

    • بدون نام

      لابد همونجوری که دو سال پیش اقلام مورد نیاز زلزله زدگان رو تهیه کردید!!

    • بدون نام

      تو و امثال تو تهیه نکنند مردم عادی تهیه کنند؟؟؟؟

    • مردمی

      چرا مجلس این وزیر نالایق را برکنار نمی کند این آقا عامل گرانی خودرو ،گوشت،و مرغ و پیاز و وسایل خانگی است امریکا واسرییل از بودن چنین افرادی در راس اقتصاد ایران بسیار خوشحال هستند مگر در ایران قحط الرجا است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج