۸۴۶۶۱۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بوستان‌های ساحلی دزفول به زیر آب رفتند

به دلیل افزایش دبی رودخانه دز تا سطح یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب برثانیه، بوستان های ساحلی دزفول به زیر آب رفتند.

خبرگزاری مهر: به دلیل افزایش دبی رودخانه دز تا سطح یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب برثانیه، بوستان های ساحلی دزفول به زیر آب رفتند.

از صبح امروز، بوستان ساحلی رودخانه دز شامل رعنا، دووه و علی مالک به زیرآب رفتند؛ ضمن اینکه بخش‌هایی از بوستان ساحلی علی کله نیز دچار آبگرفتگی شده است.

این آبگرفتگی موجب بروز خساراتی به زیرساختهای این بوستان‌ها شده که به دلیل بارندگی‌های آتی درحال حاضر برآورد ریالی نشده است.

دقایقی پیش بخشدار بخش چغامیش نیزازمسدود شدن جاده پل رانکی به روستای شهید بهشتی (جاده کنارستان) یه دلیل افزایش دبی رودخانه دز خبرداد.

صبح امروز نیز با تلاش چهار ساعته نجاتگران هلال احمر دزفول دو چوپان گرفتار در بیشه میانرود شهرستان نجات یافتند و به مکان امن انتقال داده شدند.

از دقایقی پیش نیز سامانه بارشی در دزفول شروع به باریدن کرده که براساس اعلام هواشناسی این سامانه اواخر روز دوشنبه ازمنطقه خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام شرکت بهره برداری از منابع آب شمال خوزستان، دبی رودخانه دز به دلیل رها سازی آب پشت سد دز و سامانه پرقدرت بارشی پیش رو به بیش از ۱۷۰۰ مترمکعب برثانیه نیز افزایش خواهد یافت بنابراین مردم و مسافران بایدبرای تردد مراقب باشند.

ستاد مدیریت بحران دزفول از شهروندان و مسافران نوروزی خواسته که تا روز سه‌شنبه از حضور در مناطق کوهستانی مانند سردشت و شهیون و همچنین از استقرار و تردد در مناطق نزدیک به حریم رودخانه دز بشدت خودداری کنند.

بارش شدید باران در یک هفته اخیر موجب افزایش حجم آب ورودی سدهای کرخه و دز شده به گونه‌ای که زنگ خطر وقوع سیلاب عظیم طی هفته جاری برای برخی شهرهای استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های حاشیه رودخانه دز و کرخه به صدا درآمده است.

همانند بارندگی هفته گذشته در دزفول، چندین مکان عمومی مسقف همچون حسینیه ثارالله وهمچنین کمپ‌های نوروزی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی و ساکنان روستاهای درمعرض سیلاب آماده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج