جاباما
۸۴۶۶۱۹
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

ماهی قرمز را در آب‌های طبیعی رها نکنید

اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای در خصوص رهاسازی ماهیان قرمز در آب‌های طبیعی جاری هشدار داد.

خبرگزاری مهر: اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای در خصوص رهاسازی ماهیان قرمز در آب‌های طبیعی جاری هشدار داد.

با عنایت به نزدیک شدن به روز طبیعت و ۱۳ نوروز، اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای از عموم شهروندان، مسافران و گردشگران نوروزی خواست به هیچ وجه ماهیان قرمز و هفت سین عید را در آب‌های طبیعی جاری مانند رودخانه‌ها، برکه‌ها، نهرها، چشمه‌ها و دریاچه‌ها رهاسازی نکنند چرا که این آب‌ها در نهایت به سیستم آب‌های طبیعی راه پیدا می‌کنند و باعث انتقال و انتشار انواع بیماری‌ها و سرایت آن به آبزیان بومی و بروز بیماری و تلفات در آن‌ها می‌شوند.

در این اطلاعیه آمده است علاوه بر آن ماهیان قرمز توانایی بالایی در سازگاری با محیط داشته و از غذاهای ماهیان بومی و حتی از تخم این ماهیان تغذیه می‌کنند این ماهیان به سرعت خود را با شرایط جدید محیطی که در آن وارد شدند سازگار و تولید مثل کرده و با به هم زدن اکوسیستم طبیعی و ایجاد خطر برای ذخایر ژنتیکی بومی جمعیت‌های پایداری تشکیل می‌دهند و با تبدیل شدن به گونه‌های مهاجم باعث مرگ و میر ماهیان دیگر شده و در نهایت موجب افت جمعیت گونه‌های بومی در ماهیان می‌شوند و صدمات جبران ناپذیری ایجاد می‌نمایند.

همچنین در این اطلاعیه تصریح شده است بررسی کارشناسان دامپزشکی بیانگر آن است که یکی از علل تلفات ماهیان پرورشی در دریاچه‌های نئور و شورابیل و نیز سد یامچی در سال‌های گذشته مربوط به این موضوع بوده بنابراین عدم رهاسازی ماهیان قرمز در طبیعت صددرصد از حجم زیان بار آن خواهد کاست.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است بهترین راه رهاسازی ماهیان قرمز در مکان‌های تعبیه شده توسط شهرداری‌ها است لذا از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تأمین سلامت عموم و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان منطقه به توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توجه نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راد

      اینا فیلمشونه،دروغ میگن و میخوان سال بعد بازم بهمون بندازنشون.

    • بدون نام

      پیشگیری بهتر از درمان. ای کاش اصلا ماهی را وارد کشور نمیکردند

    • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

      این ماهی ها اتومات خیلی راحت توی تُنگ اب تصفیه شده و دمای مناسب و غذا راحت میمیرند
      چه برسه به رودخانه و اون همه الودگی چطور زنده میمونن؟؟

      گاهی تا یه ماهی رو میاری خونه همون روز میمیره من یک روز قبل از عیدسه تا ناهی اوردم شب هر سه مُردن بعدش چطوره ک تو رود خانه زنده میمونن؟؟

    • سُهـرابـــ

      خیلی حالم بد میشه و متأسف ک روز عیدو آغاز سال نو رو با اسیری گرفتن و ظلم به یک موجود زنده در یک تنک کوچک و شیشه‌ای آغاز میکنیم! آخه مگه بعضیها دل ندارند؟ مگه موجودات زنده جان شیرین ندارند؟ ای کاش این ظلم دیرینه و عادی بین مردم در آغاز عید نوروز را جدیتر بگیریم و انجامش ندهیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج