جاباما
۸۴۶۶۳۰
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ائتلاف این دو نفر علیه ایران

طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه، غیبت سه ماهه مقتدی صدر از صحنه سیاسی عراق، به نارضایتی و عصبانیتش از سیاست عبدالمهدی نخست وزیر کنونی عراق برمی گردد که موضع مشخصی را در قبال ایران اتخاذ نمی کند.

انتخاب: العرب چاپ لندن نوشت: نخست وزیر سابق عراق بخوبی می داند که بی اعتمادی ایران به او علت اصلی محرومیتش از رسیدن دوباره به این منصب است، اما در مقابل از این مساله هم غافل نیست که داشتن هر گونه نقش سیاسی در آینده عراق، بدون حفظ پل ارتباطی با تهران، ممکن نیست.

در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می رسد حیدر العبادی قصد دارد از خط قرمز در دشمنی با تهران فراتر برود. از این رو، در یک مصاحبه تلویزیونی تصریح کرد که مسئول مستقیم فروپاشی ائتلاف او، تهران بوده است.

تحلیلگران معتقدند که عبادی در صدد کمپین علیه نفوذ ایران در عراق است و در همین رابطه، یکی از منتقدان عبادی، این اقدام او را «سرکشی سفید» نامید که اهداف سیاسی کوتاه مدتی دارد که یکی از آنها، دلجویی از معترضان به نفوذ ایران در عراق است.

ائتلاف این دو نفر علیه ایران

تحلیلگران بر این عقیده اند که نخست وزیر سابق عراق بخوبی از میزان نفوذ تهران در تصمیمات سیاسی کشورش آگاه است، به همین خاطر تلاش کرد با انتقاد جزئی از آن، از انتقادات کلی در مورد ایران چشم پوشی کند.

علاوه بر این، طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه، مقتدی صدر نیز در این باره در کنار عبادی ایستاده است و غیبت سه ماهه او از میدان سیاسی عراق، به نارضایتی و عصبانیتش از سیاست عبدالمهدی برمی گردد که موضع مشخصی را در قبال نفوذ روز افزون ایران در عراق اتخاذ نمی کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که پرونده حشد الشعبی که متشکل از هزاران نیروی شیعه است در ماههای آینده، میدان مقابله عبادی با ایران خواهد بود.

عبادی می گوید: تعداد نیروهای حشد الشعبی در زمان صلح، نسبت به تعداد آنها در زمان جنگ بیشتر شده است و من با منحصر کردن حق حمل سلاح در دست نیروهای دولتی، از حضور مسلحانه حشد الشعبی در خیابانهای عراق جلوگیری کردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر حشد الشعبی

    • رضا

      حق دارن ملت خودمونو یادشون رفته

    • بدون نام

      که چی بشه

    • عبدالله الاهوازی

      این حشد الشعبی بود که جلوی داعش رو گرفت که به بغداد نرسد و اونها رو از کل عراق بیرون کرد.و الا ارتش خیلی ضعیف بود.الان هم حشد از ارتش قوی تر و با تجربه تره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخ

    • علیزاده

      یخورده از پول سوریه به او بدهید از ایران مثل بلبل تعریف می کنه.....

    • بدون نام

      علنا دارید میگید که ایران در مسائل داخلی کشورهای همسایه دخالت میکند

    • صدره

      بهتر است از دخالت در امور عراق دست برداریم.سرنوشت آنها را مردمشان تعیین کنند،ما در امور مردم خود درمانده ایم وبا این حجم فساد داخلی وتحریمهای خارجی ،دخالت وایجاد دشمنی در کشوری دیگر فقط عواقب وخیم وجنگ و ویرانی
      وائتلاف بین المللی را علیه ایران ما شکل خواهدداد.بیخود دایه عزیزتر از مادر برای عراق که کشوری مستقل است نباشیم.آنها از روی اجبار ایران را تحمل کرده اند وبه محض بهبود شرایطشان ،علیه ما موضع خواهند گرفت،.....

    • بدون نام

      اگر میخواهید روی ضوابط وروابط رسمی قدم بردارید بیایید ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت جنگ ایرانو بپردازید بهد برید باهم گاوبندی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر پیشنهاد آتش بس بعد از آزادسازی خرمشهر از طرف صدام و قبول نکردن طرف ایرانی و ادامه جنگ هیچ غرامتی به ایران پرداخت نشد و نخواهد شد ! در ضمن این مبلغ برآورد ایران از خسارت جنگ بوده برآورد سازمان ملل 300 میلیارد دلار بود که اگه پرداخت هم بشه که نمیشه اصلاً به دست من و شما نمیرسه !!!

    • آ زاد

      تا کی میخواهید پول بیت المال را به عراقی ها بدید ننگ بر شما که مردم ایران را فراموش کردید

      پاسخ ها

      • حسین خالقی

        ما باید برای سربلندی کشور وحفظ صلح ودوستی با دیگران هزینه بپردازیم

    • بدون نام

      ازبس که نمک نشناسین

    • بدون نام

      درود بر حشدالشعبی چشم عربستان و بقیه وهابیها و امریکا و اسراییل کور بشه.!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج