۸۴۶۶۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیش بینی ۱۵ ساعت بارانی در استان زنجان

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان از سیل‌گرفتگی معابر استان در روزهای بارانی هفته جاری خبر داد و گفت: از بامداد روز یکشنبه به مدت ۱۵ ساعت بارش باران در استان زنجان رخ خواهد داد.

خبرگزاری مهر: سونا صرفی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان ظهر شنبه در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه طبق نقشه‌های هواشناسی، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که از فردا شاهد بارش باران تا اواخر روز دوشنبه در استان خواهیم بود که این بارش‌ها قابل توجه است، افزود: علاوه بر بارش باران، وزش باد را نیز در استان خواهیم داشت که باعث می‌شود تا بارش‌ها در استان به صورت رگباری باشد.

وی از صدور سه مورد اخطاریه هواشناسی در استان خبر داد و با یادآوری اینکه همراه با بارش باران و وزش باد در استان، پدیده رعد و برق را نیز در استان شاهد خواهیم بود، ادامه داد: میزان بارشی که برای استان در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر است، این در حالی است که در برخی از مناطق استان، میزان بارش‌ها به ۵۰ میلی‌متر نیز خواهد رسید.

صرفی با یادآوری اینکه سرعت وزش باد در استان نیز بین ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: همه این عوامل جوی دست به دست هم خواهد داد تا در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری شاهد سیل گرفتگی معابر باشیم، به همین خاطر توصیه می‌کنیم هم‌وطنان از اطراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، بیشترین احتمال آب‌گرفتگی و وقوع سیل را مربوط به شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود دانست و خاطرنشان کرد: ریسک وقوع سیل در این دو شهرستان با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه، نسبت به سایر شهرستان‌های استان، بالا است.

در ادامه این جلسه شهردار زنجان گفت: اخطارهای لازم به ساکنان خان‌دره و سایان که در معرض سیل احتمالی هستند، داده شده است.

مسیح الله معصومی با بیان اینکه در بارندگی‌های چند روز اخیر در حاشیه پل گلشهر و پادگان آب‌گرفتگی به وجود آمد، افزود: آب گرفتگی محدوده پل گلشهر و پادگان به سرعت حل شد.

وی با اشاره به آبگرفتگی در مجموعه تاریخی رختشویخانه، ادامه داد: کوچه‌ای که رختشویخانه در آن قرار دارد، نسبت به سایر کوچه‌ها در گودی بوده، به همین دلیل آب ناشی از بارندگی به این محل جاری می‌شود که در حال حاضر این آب از محل تخلیه و در سعدی جنوبی و دلجویی دفع می‌شود که این روشی دائمی نیست و باید برنامه ریزی برای رفع دائمی این مشکل صورت بگیرد.

معصومی همچنین با اشاره به وضعیت زنجانرود، گفت: در حوزه رودخانه زنجانرود علاوه بر اینکه برخی مسیرها با ایجاد خاکریز مسدود شد، چادر زدن نیز در این مناطق ممنوع اعلام شده است.

شهردار زنجان در ادامه به اشاره به آبگرفتگی برخی خانه‌ها در شهرک صدرای شهر زنجان، گفت: آبگرفتگی بوسیله کف‌کش‌های ۶ اینچی آب منطقه تخلیه و این مشکل به صورت موقت حل شده است.

معصومی با بیان اینکه مسدود شدن قنات ۱۰ متری منطقه در داخل بیمارستان امام‌حسین (ع) زنجان عامل اصلی آبگرفتگی در شهرک صدرا است، افزود: چاه‌های جذبی پیش از بارندگی تخلیه شده تا در صورت بارندگی امکان جذب داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج