جاباما
۸۴۶۷۳۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی در مناطق سیل‌زده

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه طرح تاب‌آوری اجتماعی به جوامع محلی کمک می‌کند تا از بحران‌های سخت مانند وقوع سیل اخیر عبور کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا این طرح با قوت بیشتری در استان‌هایی مانند گلستان، لرستان و خوزستان که عمده آثار سیل در آن جا باقی مانده است، اجرا شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه طرح تاب‌آوری اجتماعی به جوامع محلی کمک می‌کند تا از بحران‌های سخت مانند وقوع سیل اخیر عبور کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا این طرح با قوت بیشتری در استان‌هایی مانند گلستان، لرستان و خوزستان که عمده آثار سیل در آن جا باقی مانده است، اجرا شود.

معصومه ابتکار با بیان اینکه معاونت زنان دستگاهی ناظر و سیاست‌گذار است، بیان کرد: از طریق دستگاه اجرایی در جریان شرایط و پیگیر وضعیت مناطق سیل زده هستیم و سعی کرده‌ایم با هماهنگی بین دستگاهی و بین‌بخشی مشکلات را حل و فصل و به بهبود شرایط کمک کنیم. در این مدت از مدیران کل امور بانوان استان‌ها، مشاوران امور بانوان هلال احمر و دستگاه‌های امدادی وضعیت زنان را جویا شدیم و به طور خاص امروز با چهار استان در ارتباط بودیم.

وی با بیان اینکه در ستادهای مدیریت بحران و هلال احمر این نگاه وجود دارد که باید به نیازهای ویژه زنان و کودکان در شرایط بحرانی توجه خاصی شود، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع به قدری گرفتاری‌ها زیاد است که شاید نیازهای خاص زنان و کودکان مورد غفلت قرار گیرد، اما با همتی که مشاور وزیر کشور داشته در حال حاضر مدیران کل امور بانوان در هر استان عضو ستاد مدیریت بحران هستند و در آنجا مشکلات و نیازهای خاص زنان را مطرح می‌کنند.

به گفته ابتکار در حال حاضر حضور نیروهای زنان داوطلب بسیار محسوس است و از طرفی دیگر زنان مناطق سیل‌زده هم مورد توجه نیروهای امداد هستند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: پک‌های بهداشتی مورد نیاز زنان و کودکان در بسیاری از مناطق در حال توزیع است، البته در شرایطی که بحران‌های پی در پی وجود دارد و دستگاه‌های امدادی از نظر شرایط بحرانی دچار هجوم همه جانبه‌ای در سطح استان‌های متعدد هستند، ممکن است برخی مناطق دچار کمبودهایی باشند.

وی در ادامه یکی از نیازهای اصلی مناطق سیل زده را توجه خاص به شرایط روانی سیل زدگان دانست و خاطرنشان کرد: مسئله توجه به نیازهای روحی و روانی به ویژه برای کودکان یکی از مسائل بسیار مهم مناطق دچار بحران است. در زلزله کرمانشاه تشکل‌های غیردولتی به ویژه در بحث تاب آوری اجتماعی ما را حمایت کردند، درحالیکه این طرح عموماً در سطح ملی اجرا می‌شود اما با حمایت تشکل‌های غیردولتی به طور خاص در دو شهرستان زلزله زده کرمانشاه اجرا شد، لذا امیدواریم تشکل‌های غیردولتی برای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی در مناطق سیل زده هم ما را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه طرح تاب آوری اجتماعی به جوامع محلی کمک می‌کند تا از بحران‌های سخت مانند سیل عبور کنند گفت: تلاش می‌کنیم تا این طرح در استان گلستان، لرستان و خوزستان که عمده آثار سیل در آن جا باقی مانده با قوت بیشتری اجرا شود و بتوانیم نتایج آن را در جوامع محلی با همکاری تشکل‌ها و بخش‌های غیردولتی ببینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منظور از طرح تاب آوری اجتماعی به نظر همان مقاومت و پایداری عمومی هست که قبلا در اقتصاد مقاومتی به نحوی مطرح گردیده
      تشکر از خانم ابتکار از طرح شون! شما فقط طرح بدین و بایگانی کنید

    • هالوهفشنبه

      ببینیم مادرعروس چی میفرمان!!!!

    • زنان گلستان

      افزایش استانه تحمل در امور مختلف کمک میکند افراد از مراحل بحران عبور اسان تری داشته باشند اگر این طرحها علمی اجرا شود و از افراد اگاه و مسلطی استفاده کند قطعا نتیجه و اثر بخشی خوبی دارد البته خروجی ان در بلند مدت نشان داده می شود .موفق باشید

    • بدون نام

      همین یکی را کم داشتیم که طرح بده

    • بدون نام

      طر ح جالبی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه میمرداز بی غذایی اون یکی میگفت پیازبخوراشتهات وابش الان همینه شده

      • بدون نام

        پیازجزومیوهاشده تاحالا این خودش نمیتونه جمع کنه میادباس ایران تصمیم بگیراینقدربدبخت شدبیم

    • بدون نام

      میگن تواین هفته خبری نیست ازت باعث همه اینهاخودتی ادرس غلط نده وبایدجواب گوباشی به همه هرکس وناکسب اجازساخت وسازغیرمجازدادی وعامل اصلی سیلاب خودتی وحتی کارمندان محیط زیست به این کارت اعتراض وتحصن کردن گفتن مابه هرکسی اجازساخت وسازنمیدادیم خانوم ابتکارپول میگرفت واجازمیدادمحیط نیست کردی گفتیم شایدرفتی امریکا دشمن وکشورکفرازدیوارسفارتش رفتی بالا چطورترامپ پسرتونداخته بیرون تعجبه پیش پسرجونت هستی چون همه جاوهرجاهستی....

    • بدون نام

      خانم ابتکار همه که مثل شما گنگستر نیستند تا بتونن سیلو تاب بیارن و سریع از دیوارها مثل دیوار سفارت بالا برن

    • کامران

      کی باشه دیگه قیافه تو امثال تو ودولت تبخیر وامید رابه حق ابوالفضل نبینم!؟

    • بدون نام

      میشه خانم محترم از محل زندگی پسرتون بگیرید ببیم هوا اونجا چطور

    • بدون نام

      برای غنچه حرف اومدن پیربچه ماگفتیم گازپتوگرفته نیستی تواین مدت سیل ریس محیط نیست که نابودیهابه خاطرتوبودساخت غیرمجازدادی حالا بیاجوابگوباش ادرس غلط نده باعوام فریبی

      پاسخ ها

      • «شانجانی»

        تاب اوری. یعنی از فردا به ابتکار معصومه خانم مبتکر قراره دستگاه های تاب بازی را درمناطق سیل زده نصب کرده ومردم سیل زده بطور رایگان تاب بازی کنند.

    • علی ر

      سرکار ابتکار هر طرحی دارید در کنار مردم بودن و چشم در چشم بردم شدن و درد مردو سیل زده را چشیدن جز الویت پذیرش شما و طرحتان است هرچند بنا بر تجربه مدیرتی شما در پستهای قبلی شما قابلیت چنین اجرایی را ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج