جاباما
۸۴۶۷۷۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ترک خوردگی سد‌های کرمانشاه تکذیب شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ترک خوردگی سدهای استان یک شایعه است، گفت: سدهای استان ۱.۵ برابر سیلاب احتمالی ظرفیت سازی شده است.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ترک خوردگی سدهای استان یک شایعه است، گفت: سدهای استان ۱.۵ برابر سیلاب احتمالی ظرفیت سازی شده است.

بهرام درویشی، اظهار داشت: از ۲۹ اسفند سال گذشته مجموعه شرکت آب منطقه‌ای به حالت آماده باش درآمد و به منظور افزایش آمادگی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی به ریاست استاندار چهار جلسه مدیریت بحران تشکیل و مصوباتی برای کنترل ورودی و خروجی آب سدها تصویب شد.

وی افزود: همچنین گروه مطالعات پایه منابع آب و واحد طرح و توسعه و کارشناسان و مجریان طرح‌های زیر مجموعه نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های باران سنجی و نیز نقشه‌های هواشناسی اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از تخلیه و کنترل ظرفیت خروجی سدهای استان خبر داد و بیان کرد: ظرفیت سدهای استان ۱.۵ برابر سیلاب احتمالی در نظر گرفته شده با این حال جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و مردم نباید به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ترک خوردگی سدها توجه کنند.

وی تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز برای کنترل سیلاب احتمالی توسط تیم‌های تخصصی اخذ شده و مناطقی که احتمال وقوع سیلاب در آنها بالاتر است نظیر منطقه تنگه کنشت، سه راهی دادگستری، قره سو، ده پهن، خیابان حداد عادل و پارکینگ شهرداری مورد بازدید قرار گرفته و اقدامات مقابله‌ای نظیر تخلیه ساکنین انجام شده است.

درویشی با تاکید بر اینکه سیل احتمالی کنترل شده خواهد بود بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان نیز آمادگی‌های لازم برای مقابله احتمالی با سیل وجود دارد و در این میان تدابیر لازم شامل شناسایی نقاط بحرانی و آبگیری آنها اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند خاطرنشان کرد: در حالی که پیش بینی می‌شود بارش‌های پیش رو حداکثر ۸۰ میلیون متر مکعب آورد آبی داشته باشد ظرفیت سازی برای ۱۲۰ میلیون متر مکعب در سدهای استان انجام شده بنابراین مردم هیچ گونه نگرانی در رابطه با ذخیره آبی سدها نداشته باشند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها افزود: البته با توجه به اینکه بارش‌ها طغیان رودخانه‌ها را به دنبال دارند که قابل پیش بینی بوده و در رودخانه الوند سرپل ذهاب و قصرشیرین هم سبب طغیان شده مردم باید از تردد غیر ضروری و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها به طور جدی بپرهیزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر سدهای چهل سال پیش با شد امکان نداره ولی جدید باشد بعید نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج