۸۴۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

محصولاتی که سروصدا کردند و رفتند!

۱۰ تبلتی که شکست خورند

برای خریداران مفید است که تبلت های نه چندان موفق را بشناسند تا چشم انداز مناسبی نسبت به آینده آن ها پیدا کرده و بهتر برای خرید تصمیم بگیرند. اکنون اگر می خواهید با ۱۰ تبلت ناموفق بازار آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

Hp Touch pad
10 تبلتی که شکست خورند

زمانی که کمپانی HP تاچ پد را معرفی کرد؛ امیدواری بسیاری به آینده اش داشت. اچ.پی فکر می کرد کاربران با وب.او.اس سازگار خواهند بود و مشتریان بازخورد خوبی به طراحی این تبلت نشان خواهند داد. اما کم تر از 2 ماه، معلوم شد که این شرکت اشتباه فکر می کرده. بنابر این اچ.پی، تاچ پد را کشت و البته به خاطر این کار زود هنگام مورد انتقادات بسیار قرار گرفت. بعضی معتقد بودند که اچ.پی باید بیشتر صبر می کرد و بعضی دیگر پیشنهاد عرضه یک ورژن دیگر از این تبلت را می دادند. اما این شرکت کار خودش را کرد و کلیه برنامه های مربوط به تاچ پد و وب.او.اس را متوقف نمود.
حالا وقتی به بازار تبلت ها نگاه می کنیم، می بینیم خیلی از مدل های دیگر هم چندان مورد توجه قرار نگرفته اند. جالب این که بسیاری از آن ها با سر و صدای زیادی وارد بازار شدند. ولی پس از مدتی هیجانات فروکش کرده و فروش این تبلت ها هم رو به نزول می رفته است. با وضع فعلی شاید بعضی کمپانی های دیگر هم راه تاچ پد را دنبال کنند و تبلت های خود را از رده خارج کنند و تصمیم بگیرند با عرضه مدل های بهتر به بازار، خود را در تکاپو نگه دارند. از سوی دیگر برای خریداران هم مفید است که تبلت های نه چندان موفق را بشناسند تا چشم انداز مناسبی نسبت به آینده آن ها پیدا کرده و بهتر برای خرید تصمیم بگیرند. اکنون اگر می خواهید با 10 تبلت ناموفق بازار آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.
- Acer Iconia

10 تبلتی که شکست خورند

سخت است در این تبلت امکانات نوآورانه ای را پیدا کنیم که در دیگر تبلت های اندرویدی موجود نباشد. دوربین دو مگاپیکسلی، صفحه نمایش 10.1 اینچی، پردازنده دو هسته ای تگرا 2 همگی از امکانات خوب این تبلت اند. که البته در همه تبلت های دیگر هم یافت می شوند. با این که آیکونیا از اندروید 3 استفاده می کند؛ اما رقابت بازار و البته باگ های این نسخه، سطح انتظار را بالا برده و اندروید 3.1 جذابیت بیشتری برای خریداران دارد. وقتی هم که فروش پایین را با این واقعیت که مردم آشنایی زیادی با مشخصات این تبلت ندارند، ترکیب کنیم؛ می بینیم این تبلت 400 دلاری فاصله زیادی با خداحافظی از بازار ندارد.
- دل استریک 7:

10 تبلتی که شکست خورند

زمانی که دل پایش را در بازار تبلت ها گذاشت؛ تصمیم گرفت شانس خود را با تبلت 5 اینچی استریک امتحان کند. اما پس از عدم موفقیت این دستگاه، دل یک نسخه 7 اینچی را از این تبلت عرضه کرد و آن را استریک 7 نامید. اما استریک جدید هم نتوانست نزد خریداران طرفدار پیدا کند. کاربران تجاری هم دل خوشی از اندروید 2.2 روی این تبلت نداشتند. (به خاطر اینترفیس موبایلی و باگ های امنیتی) همه این ها باعث شد استریک 7 هم کم کم رو به افول بگذارد.
- بلک بری PlayBook:

10 تبلتی که شکست خورند

شرکت RIM، بلک بری پلی بوک را گزینه ای برای کاربران تجاری در نظر گرفته بود. این دستگاه با مانیتور 7 اینچی و سیستم عامل انحصاری جدید RIM وارد بازار شد. در روز های اول فروش خوبی را تجربه کرد و خیلی از قابلیت های مورد نیاز کاربران تجاری را تامین می نمود. با این وجود حتی پلی بوک هم نتوانست به خوبی در بین کاربران تجاری طرفدار پیدا کند. شاید به خاطر این که این تبلت در برخی موارد مصرف کنندگان عادی را هدف گرفته بود و در برخی موارد مصرف کنندگان تجاری را. این دوگانگی پلی بوک را موفق نکرد. شاید زمان آن فرارسیده باشد که بلک بری دوباره سر میز طراحی اش برود و کار جدیدی را آغاز کند.
- Cisco Cius:

10 تبلتی که شکست خورند

این تبلت هنوز هم تولید می شود اما به نظر گزینه ایده عالی برای بازار هدفش نمی آید. سیسکو به امنیت معروف بوده اما این تبلت 7 اینچی با سیستم عامل اندروید، فعلا نمی تواند امنیت را به خوبی برقرار کند. در عین حال تیوس آنقدر داغ نبوده که حتی کوچکترین خبر خوشی درباره اش بشنویم. دیرنیست آن زمانی که سیسکو از این تبلت صرف نظر کرده و ایده جدیدی را پرورش دهد.
- Kyros از شرکت Coby :

10 تبلتی که شکست خورند

این تبلت صفحه نمایش 7 اینچی دارد و از اندروید 2.2 استفاده می کند. حافظه داخلی آن تنها 512 مگابایت است و اگر بخواهید گزینه بهتری در اختیار داشته باشید، می توانید مدل 8 اینچی تبلت را با حافظه داخلی 4 گیگابایتی تجربه کنید. قیمت 160 دلاری این تبلت با مشخصاتش سازگاری دارد. اما به هر حال در شرایط فعلی این مشخصات برای یک تبلت اندرویدی یعنی «هیچ». و هیچ یعنی گمنام بودن این تبلت و گمنام بودن هم برای یک تبلت یعنی مرگ.
- موتورلا زوم:

10 تبلتی که شکست خورند

بازخورد های خبری به تبلت زوم کاملا خوب بود. روز معرفی را می گویم. زوم اولین تبلت ده اینچی بود که با اندروید 3 عرضه می شد و البته یکی از اولین تبلت هایی بود که از پردازنده دو هسته ای تگرا 2 استفاده می کردند. زوم یکی از جدی ترین رقیبان آیپد و حتی آیپد 2 محسوب می شد. اما وقتی خریداران متوجه عملکرد لمسی بد این تبلت و همچنین باگ های بسیار نسخه سوم اندروید شدند، دیگر چندان روی خوشی به زوم نشان ندادند. اگرچه این تبلت آپدیت های جدید هانی کام را هم دریافت کرد و بسیاری از باگ های سیستم عاملی آن برطرف شد؛ اما وضعیت فروش فعلی اش همچنان بی رمق است. شاید وقت آن باشد که موتورلا (همان گوگل!) فکری به حال تبلتش بکند.
- Eee Pad Transformer:

10 تبلتی که شکست خورند

Eee Pad ترانسفورمر از شرکت آسوس، یکی از جذاب ترین تبلت ها در این رقابت است. تبلتی با مانیتور 10.1 اینچی، اندروید 3.2 و حداکثر 16 ساعت عمر باتری. جذاب تر این که می توانید با استفاده از کیبرد فیزیکی آن را به یک نت بوک تبدیل کنید. با این همه، افراد کمی در بازار های اروپا و آمریکا، این تبلت را جزء گزینه های خریدشان می دانند و آیپد همچنان سایه عظیم خود را بر بازار تبلت ها گسترانده است. اگر یک کمپانی دیگر چنین دستگاهی را عرضه می کرد؛ فروش آن بسیار بهتر می بود. اما از آن جایی که آسوس پشت ماجراست و بسیاری از مشتریان عادی چیزی درباره این برند نمی دانند؛ اوضاع این تبلت چندان جالب نیست و این بسیار بد است.
- تبلت Flyer از HTC :

10 تبلتی که شکست خورند

یک نکته وجود دارد که فلایر را از دیگر تبلت ها متمایز می کند: پشتیبانی از قلم دیجیتال. کاربران این تبلت می توانند با این قلم نقاشی کنند، یادداشت بردارند و خیلی کار های دیگر انجام دهند. در عین حال، اشخاص زیادی وجود ندارند که نیاز به استفاده از چنین قلمی بر روی یک تبلت داشته باشند. خریداران معمولا هر تبلتی را با بزرگان بازار یعنی گلکسی تب 10.1 و آیپد دو مقایسه می کنند. تبلت هایی که قلم دیجیتال ندارند اما فروشی عالی را تجربه می کنند.
شاید قلم دیجیتال بهترین ایده ای نبود که اچ.تی.سی می توانست برای تبلت جدیدش پرورش دهد. به ویژه وقتی که در این تبلت از هانی کام خبری نیست. به نظر می رسد اچ.تی.سی باید تجدید نظری در تبلت های بعدی اش انجام دهد. شاید هم با گذر زمان و تبلیغات بیشتر، فلایر هم فروش خوبی را تجربه کند.
- IdeaPad از Lenovo :

10 تبلتی که شکست خورند

آیدی پد بیشتر یک نت بوک بود تا یک تبلت. نت بوکی که می توانستید به چرخاندن نمایشگر، به تبلت تبدیل کنید. اما ایده ترکیب نت بوک و تبلت هم مانند قلم دیجیتال اچ.تی.سی با شکست مواجه شد. از عدم موفقیت آیدی پد می توان فهمید که مصرف کنندگان به دنبال دستگاه های همه کاره نیستند. آن ها بیشتر به دنبال محصولی اند که یک کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. اما لنوو در واررد شدن به بازار تبلت ها جدی است و احتمالا کنار گذاشتن این نوع طراحی ها راه خوبی برای رو آوردن به سوی ایده های بهتر است.

منبع : نارنجی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج