۸۴۶۹۵۳
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

واکنش ایران به بیانیه پایانیِ اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت بخش‌هایی از بیانیه نشست سران اتحادیه عرب گفت: حمایت این اتحادیه از تمامیت ارضی سوریه در بحث جولان اشغالی را اقدامی مثبت و امیدوارکننده و البته ناکافی می دانیم.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت بخش‌هایی از بیانیه نشست سران اتحادیه عرب گفت: حمایت این اتحادیه از تمامیت ارضی سوریه در بحث جولان اشغالی را اقدامی مثبت و امیدوارکننده و البته ناکافی می دانیم.

واکنش ایران به بیانیه پایانیِ اتحادیه عرب

به نقل از صدا و سیما، بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در تونس گفت: ما تحولات مربوط به این نشست را در روزهای اخیر به صورت دقیق رصد کردیم؛ ما و بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه در یک منطقه حساس از جهان زندگی و دارای مرز مشترک می‌باشیم و با تعداد زیادی از آنها نیز روابط برادرانه و نزدیکی داریم و بعنوان امت اسلامی، در بسیاری از موضوعات جهان اسلام، دارای نگرانی‌ها و منافع مشترکی هستیم؛ همین موضوع باعث می‌شود که همواره و با دقت تمام مباحث و تحولات این اتحادیه را دنبال کنیم.

قاسمی افزود: غیر از سخنرانی سران محدودی از اعضای این اتحادیه که متأسفانه همچنان در رویکرد غیرسازنده و نادرست خصومت با ایران پافشاری بی نتیجه‌ای نشان دادند و اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کردند، رویکرد و فضای کلی نشست اخیر سران این اتحادیه را مثبت‌تر از نشست‌های قبلی این اتحادیه ارزیابی می‌کنیم و دلیل آن را میزبانی و مدیریت خردمندانه و سازنده مقامات کشور تونس می‌دانیم؛

با این وجود، طرح ادعای نادرست و بی پایه و اساس دخالت کشورمان در امور داخلی کشورهای عربی و ادعای مطرح شده علیه جزایر سه گانه ایران را به شدت رد و آن را محکوم نموده و تاکید می‌کنیم سیاست اصولی و خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی ایران عدم دخالت در امور داخلی همسایگان است؛ در خصوص جزایر ایرانی نیز تاکید می‌کنیم که این جزایر جز لاینفک سرزمین و حاکمیت ایران است و تکرار این ادعاها تأثیری بر وضعیت حقوقی تعلق آنها به ایران ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حمایت این اتحادیه از تمامیت ارضی سوریه در بحث جولان اشغالی را اقدامی مثبت و امیدوارکننده و البته ناکافی در مقابله با زیاده خواهی‌های رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانیم و معتقدیم جهان اسلام همچنان باید مسئله اشغال سرزمین‌های عربی - اسلامی توسط رژیم نامشروع صهیونیستی را مسئله اول خود بداند و حول آن، زمینه تقویت وحدت جهان اسلام را پیگیری کند و اجازه ندهد توطئه و دسیسه‌های بد خواهان خارج از جهان اسلام، به وحدت و هدف مشترک کشورهای اسلامی خدشه‌ای وارد کند و آن را به سمت و سوی مسائل دیگر منحرف کند.

جمهوری اسلامی ایران عمیقأ معتقد است کشورهای منطقه در برابر توطئه‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی در یک کشتی و با یک سرنوشت نشسته اند و باید در راه مقابله با این توطئه‌ها، وحدت و هوشیاری خود را حفظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمایت میکنن از تمامیت ارضی و از اون طرف با هم مسابقه گذاشتن برای رابطه با اسرائیل!دورویی در روز روشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سران کشورهای عربی خودشون نمیخوان اسرائیل و از بین ببرن وگرنه ۲۱ کشور عربی اگه همونطور که به یمن حمله کردن به اسرائیل حمله میکردن ۱۰ کشور از کشورهای عربی الان اثری از اسرائیل نبود مردمشون بد نیستن ولی دولتهاشون خیلی عوضی ان از دولت ما هم بدترن

    • بدون نام

      این اصطلاح مسخربرادرنگین بااین اسم کلی سواستفاده میش فقط عربهابه هم میگن برادروهمدیگرم ازبین میبرن مثل سوریه وعراق قطرعمارات عربستان .‌..همه دنبال منافع خودشونن

    • بدون نام

      خودشون هم نمیدونن تاییدش کنند یا محکوم. مجبورا بگن نسبتا محکومش میکنیم! اگه کامل محکوم کنند، یعنی طرفدار اسراییل هستند و اگه تاییدش کنند یعنی تروریسم را قبول دارند.

    • بدون نام

      فرو رفته در فقر فلاکت و بدبختی هستیم
      جتما یه غلطی میکنید که اینه وضعمون

    • محمدرضا بختیار

      بهتر نیست به جای پوز بلندی جولان فکری در مورد لرستان بکنید که با نامدیریت کامل شهرهای خرم آباد و درود و پل دختر و صدها روستا به زیر آب فرو رفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به روابط خارجی و دخالت در کشورهای دیگر علاقه دارند.

    • آرزو

      شما از خود عرب ها بيشتر به فكر عرب ها هستيد، نه؟

    • بدون نام

      سیاست های کشور غالبا ، خشک ، غیر سازنده ، غیرحرفه ای و در کل ..‌‌‌بر خلاف منافع ملی کشور است .

    • یاسر

      پاسخ دادن به یاوه گویی کشورهای عربی وقت تلف کردن است . باید به سازندگی و پیشرفتهای همه جانبه کشورمان فکر کنیم و لازم است که مدیران ارشد و همه ارکان نظام مدیریت و برنامه ریزی نمایند که پیشرفتهای علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و صنعتی با سرعت بالاتری اتفاق و حاصل شود و این امر محقق نمی شود مگر با مدیریت جهادی ، وجدان کاری ، دوری از رانت و اختلاس و کم کردن فاصله طبقاتی و رفاه اجتماعی و ارتقای امید و نشاط در جامعه که همه اینها نیز نیازمند به وحدت اقشار مردم و جناه های سیاسی و امنیت و البته در اجرای منویات رهبری محقق و عملیاتی خواهد شد . ان شاالله

      پاسخ ها

      • حسن

        یاسر جان سخنان حکیمانه ای گفته ای اما اگر واقعا می‌خواستند تا کنون نتیجه این نبود تا زمانی که قانون استثنا داشته باشد ممکن نخواهد بود.

      • بدون نام

        چه خوب شعار میدی.....

      • هادی شمس

        بابابی خیال، تاکی توی جهان کشوری میانه رو، باشیم که هرسگی بلند بشه وبه ایران وایرانی توهین که بابابسه بخداخسته شدیم، بایدباید جواب دندانشکن بدیم ولاغیر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج