جاباما
۸۴۷۰۶۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ترکیه: به حمایت از ونزوئلا ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر تداوم حمایت‌های این کشور از ونزوئلا، گفت که بحران در این کشور می‌تواند تمام آمریکای لاتین و منطقه کارائیب را متأثر کند.

خبرگزاری فارس: «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) مجددا بر حمایت این کشور از ونزوئلا در برابر دخالت‌های کشورهای خارجی مانند آمریکا تاکید کرد.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری مشترک با «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا در آنکارا، گفت: «ترکیه به حمایت از ونزوئلا ادامه می‌دهد، زیرا مشکلات در این کشور می‌تواند تمام آمریکای لاتین و حتی منطقه کارائیب را تحت تاثیر قرار دهد».

به نوشته وبگاه شبکه «تی.آر.تی» وی با بیان اینکه ترکیه فقط «نیکلاس مادورو» را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد، افزود که روز پنجشنبه و در جریان سفر به واشنگتن، با مقامات آمریکایی درباره دخالت‌هایشان در ونزوئلا صحبت خواهد کرد.

آریزا نیز با تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه ترکیه در زمان بحرانی ونزوئلا، تصریح کرد: «ما (ترکیه و ونزوئلا) در حال گذراندن برهه تاریخی در روابط دوجانبه خود هستیم. در زمانی که کشور ما دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان نمونه‌ای دوستی و رفاقت برای ما است».

از حدود دو ماه قبل در ونزوئلا، «خوان گوایدو»که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی خود می کنی دیکتاتور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج