۸۴۷۰۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رودخانه نواب در قزوین طغیان کرد

از ساعاتی پیش رودخانۀ نواب در محل پل میدان میوه و تره‌بار در شهر قزوین طفیان کرده و یک نفر نیز از مرگ حتمی نجات یافته است، خانه‌های اطراف پل تخلیه شده و همچنین برای امشب احتمال طغیان رودخانۀ یالیان و وقوع مشکل در شهر صنعتی البرز هم می‌رود.

خبرگزاری فارس: با ورود سامانۀ جدید بارشی به استان قزوین، از شب گذشته بارش‌های شدیدی را در استان شاهد بودیم و همان‌گونه که پیشتر نیز مسؤولان استان اعلام کردند برخی از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان گنجایش این حجم از بارش و روان‌آب‌ها را نخواهند داشت.

از ساعاتی پیش رودخانۀ نواب در محل پل میدان میوه و تره‌بار در شهر قزوین طفیان کرده و یک نفر نیز از مرگ حتمی نجات یافته است، خانه‌های اطراف پل تخلیه شده و همچنین برای امشب احتمال طغیان رودخانۀ یالیان و وقوع مشکل در شهر صنعتی البرز هم می‌رود.

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: میزان بارندگی‌های این روزها همان‌گونه که از قبل اعلام شده بود بین ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر بوده است که رودخانه‌های استان گنجایش چنین حجمی از آب را نداشتند.

وی افزود: متأسفانه امروز رودخانهٔ وشته یا همان رودخانهٔ نواب از محل میدان تره‌بار دچار طغیان شد، لازم به‌ذکر است که نیروها این مشکل را مدیریت و کنترل کردند و اجازه ندادند آب وارد مغازه‌ها شود.

مهدیخانی ادامه داد: مشکل بزرگ‌تر در استان، بحث رودخانهٔ باراجین یا آرنجک است که به سمت شهر صنعتی می‌رود و رودخانهٔ یالیان می‌شود؛ ظرفیت این رودخانه حداکثر سی متر مکعب است، ولی مسئله‌ای که دوستان امور آب پیش‌بینی کرده‌اند این است که احتمالاً تا اواخر شب آبی که در این رودخانه خواهیم داشت حدود ۶۵ متر مکعب در ثانیه است.

وی اضافه کرد: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مجموعهٔ استانداری و مدیریت بحران در حال حاضر مسئلهٔ رودخانهٔ باراجین است که البته اکنون به اتفاق معاون اقتصادی و معان عمرانی استاندار آمده‌ایم مسیر رودخانه را ببینیم تا حتی‌الامکان به جاهایی که می‌توانیم مسیر انحرافی بدهیم.

ساکنین جنب رودخانه میوه و تره بار منازل خود را ترک کنند

محمد شفیعی فرماندار قزوین نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: دقایقی پیش فردی به درون رودخانۀ نواب قزوین پرتاب شده بود که پس از طی ۲۰۰ متر، توسط مأموران آتش‌نشانی نجات یافت.

وی افزود: فرد سقوط کرده که ۳۰ سال سن داشت، احیا شده و از خطر مرگ نجات یافت.

فرماندار قزوین اضافه کرد: با توجه به شرایط رودخانۀ نواب، بهتر است ساکنین منازل اطراف پل میدان میوه و تره‌بار هرچه زودتر منازل خود را ترک کنند.

راه ارتباطی امیدیه، ناصرآباد و دانش قطع شده است

وی بیان کرد: هم اکنون راه ارتباطی ۱۳ روستا در شهرستان قزوین از جمله شهرک‌های امیدیه، ناصرآباد و دانش قطع شده است و در صدد رفع آن هستیم.

شفیعی اضافه کرد: همچنین آمار نهایی واحدهای آبزی خسارت دیده در طارم ۲واحد است.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: همچنین تا الآن ۱۶ واحد مسکونی در شهرستان قزوین آسیب جدی دیده و تخریب شده اما به لطف خدا آسیب جانی به دنبال نداشته است.

قطعاً در شهر صنعتی البرز مشکل خواهیم داشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بدون تعارف بگوییم، اگر همان آبی که پیش‌بینی شده در این رودخانه جریان پیدا کند قطعاً ما در شهرصنعتی مشکل خواهیم داشت و مجبور می‌شویم اعلام شرایط اضطراری کنیم و یک‌سری از مناطق این شهر را تخلیه کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: بارندگی‌ها در استان تا شب ادامه خواهد داشت، خواهشی که از هم‌استانی‌های عزیز داریم این است که با توجه به این‌که فردا روز طبیعت است، مردم به‌هیچ‌عنوان در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند، زیرا سیلی که اکنون در رودخانه‌های استان وجود دارد ممکن است تا اواخر هفتهٔ آینده نیز این آب در رودخانه‌های ما جریان داشته باشد.

وی عنوان کرد: در مناطق روستایی تعدادی از خانه‌های روستایی با درصدهای مختلف دچار تخریب شده‌اند، هم‌چنین سه واحد پرورش ماهی نیز در منطقهٔ طارم دچار مشکل شده‌اند، یک‌سری از زمین‌های کشاورزی هم به زیر آب رفته‌اند.

مهدیخانی در پایان گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم عدد و رقمی برای خسارت‌های وارده به استان اعلام کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج