جاباما
۸۴۷۰۷۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

تخلیه روستا‌های در معرض سیلاب کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سازه آبی ثابت مانند سد قاسم و کوثر برنامه‌ریزی کردیم و در صورتی که خطری روستاها را تهدید کند فورا تخلیه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: علی‌محمد احمدی عصر امروز در گفت‌وگو با شبکه خبر به وضعیت استان در پی بارش‌های شدید اشاره کرد و گفت: بارش‌ها خسارات جدی به اراضی کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و زیرساخت‌های استان در حوزه حمل و نقل، آب و برق و راه روستایی وارد کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در شورای مدیریت بحران استان تمام تلاش را به کار بردیم که موضوع جمع بندی شود الحمدالله مشکلی برای استان جزء در راه‌های روستایی که با بهره‌گیری از بالگردهای امدادی، هلال احمر و ارتش توانستیم امدادرسانی و کمک‌رسانی داشته باشیم نداشتیم.

وی بیان کرد: موج جدید بارش‌ها از روز گذشته آغاز شده و استان ۲۴ ساعت تحت بارش‌های خوبی قرار گرفته که این بارش‌ها باعث سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده راه ارتباطی برخی از روستاها قطع شده، به دلیل رانش و ریزش کوه در محور یاسوج- شیراز علی‌رغم تلاش راهداری و مدیریت بحران کماکان این مسیر استان بسته است.

وی تصریح کرد: در این موج جدید هم بارش‌ها قابل توجه است خودم صبح از چند منطقه شهر یاسوج که احتمال سیل وجود داشت و همچنین خارج از استان بازدید کردم، ضمن اینکه ستاد بحران و فرمانداران در تمام شهرستان پای کار هستند و رصد می‌کنند که خسارت‌ها ناشی از بارندگی را به حداقل برسانیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قطع راه ارتباطی روستاهای استان گفت: این روستاها عمدتا در مناطق صعب‌العبور هستند در مرحله اول تلاش کردیم با کمک بالگرد پتو، پوشاک و سایر امکانات و اقلام دارویی را به این روستاها ارسال کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه‌های راهسازی در مناطقی که قطع راه بوده را تقویت کردیم و امکانات را به آنجا گسیل کردیم تا بتوانیم مسیر ارتباطی را وصل کنیم اما شدت بارش‌ها بالا است به مجرد اینکه به شرایط پایدار برسیم و شرایط جوی بهتر شود از طریق بالگرد تلاش می‌کنیم امکانات را به مناطق روستایی ببریم و برای بازگشایی راه‌ها تلاش کنیم.

احمدی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم به مردم و شهروندان شده، گفت: هم در موج اول و فاصله موج دوم که سازمان هواشناسی بارش‌ها را پیش‌بینی کرده بود از طریق رسانه‌ها و جلسات بحران در تمام شهرستان به دهیاران و بخشداران اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفت و علی‌اینکه آورده آبی بالایی داشتیم اما مردم به خوبی همکاری و مساعدت کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای سازه‌های آبی ثابت مانند سد قاسم و کوثر برنامه‌ریزی کردیم، میزان آب پشت سدها تنظیم شده، ضمن اینکه در پایین دست هشدار لازم به روستاهای در معرض خطر سیلاب داده شده به محضی که تهدیدی احساس شود به سرعت کار تخلیه این روستاها صورت می‌گیرد که برای چند روستای در معرض سیل این کار انجام شد.

وی در خصوص وضعیت جوی استان طی ساعات آینده گفت: این موج از بارش از شمال غرب شروع شد و به جنوب غرب رسید احتمالا تا پایین امشب و فردا صبح بارش‌هایی را در استان داشته باشیم همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بحران استان و شهرستان پای کار هستند، همچنین برای برای رفاه حال مسافران نوروزی سالن‌های تربیت‌ بدنی و ستاد بحران آماده شده و برای اسکان و تغذیه مسافران هم برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

احمدی به اشاره به پیگیری و رصد لحظه به لحظه وضعیت استان توسط رئیس جمهور، وزیر کشور و مسئولان کلان کشور به مسافران نوروزی توصیه کرد با توجه به کوهستانی بودن استان و و وجود رودخانه‌ها و مسیل‌ها نکات ایمنی را رعایت و از اتراق در مسیر رودخانه خوداری کنند و سفر خود را به بعد از پایداری هوا موکول کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج