۸۴۷۰۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بنزما؛ هیولایی که به این زودی به خواب نمی‌رود

مسی و رونالدو را فراموش کنید؛ این روزها بنزما ستاره طلایی لالیگاست!

سایت نود: شاید اظهارات اودریزولا، بازیکن جوان رئال مادرید در مورد بهترین بودن بنزما در پست خودش اندکی رنگ اغراق داشته باشد اما اگر سیر صعودی مهاجم فرانسوی در تیم سفیدپوش اسپانیا از زمان جدایی رونالدو را در نظر بگیریم، چندان هم نظرات هم‌تیمی او را گزافه‌گویی نمی‌پنداریم.

بنزما از ابتدای فصل جاری بار خط حمله رئال مادرید را به دوش کشیده است؛ نه با ۱۳ گل موثر و تعیین‌کننده در همه رقابت‌ها بلکه با نقش‌آفرینی موثر در امور تهاجمی تیمش.

تصمیم درستی که پس از سال‌ها تایید شد

آن روزی که رئال مادرید، بنزما را به ایگواین ترجیح داد و مهاجم آرژانتینی‌اش فروخت، خیلی‌ها این تصمیم را اشتباه خواندند اما حالا پس از گذشت سال‌ها، ثابت شده حداقل در مقام مقایسه بین این ۲ نفر، قطعا کریم مهره کاراتری برای رئال است. شاید ایگواین (البته در روزهای اوجش) شم گلزنی بیش‌تری داشت اما مانند بنزما نتوانسته و نمی‌تواند مانند یک مهاجم رابط عمل کند.

بنزما؛ هیولایی که به این زودی به خواب نمی‌رود

قدرت بدنی مطلوب به مهاجم فرانسوی اجازه برتری در دوئل‌های دونفره را می‌دهد؛ شاهد مدعا هم برتری او در 76 درصد 26 دوئل این فصلش است. این برتری، منجر به بازیسازی از سوی او می‌شود و بازیسازی بیش‌تر هم به معنای موقعیت گل افزون‌تر خواهد بود. پس بی‌دلیل نیست که در روزهای حضور بنزما، رئال 63 درصد بیش از اندک روزهای بازی بدون حضور ثابت او، موقعیت گل داشته!

آمار برتر

از سوی دیگر بنزما با گلزنی در بازی با اوئسکا از نظر آماری هم نامی ماندگار برای خودش به جا گذاشت. حالا او مقابل هر تیمی که در لالیگا بازی کرده، گل زده است. به عبارت بهتر، بنزما 141 گل دوران حضور خودش در لالیگا را مقابل 34 تیم مختلف زده و برخلاف رونالدو و مسی که تا مدت زیادی حداقل به یک رقیبشان در لالیگا گل نزده بودند، حالا به همه تیم‌های مقابل خودش در محدوده لیگ داخلی ضربه زده است. اعتماد همیشگی سران رئال به او هم نقش مهمی در این پیشرفت داشت و حالا مهاجم سابق لیون شتابان به سمت تاریخ‌سازی برای تیم زیدان پیش می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج