جاباما
۸۴۷۱۰۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هشدار پاپ به ترامپ درباره دیوار مرزی مکزیک

رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن هشدار به رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ساخت دیوار مرزی با مکزیک تأکید کرد، آنهایی که به دنبال بستن مرزها هستند، زندانیان دیوارهایی هستند که خودشان ساخته‌اند.

خبرگزارری فارس: «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز گذشته (دیروز) بعد از بازگشت از سفر به «مغرب» ضمن هشدار به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تلاش برای ساخت دیوار در مرز مکزیک، گفت، آنهایی که مرزها را می‌بندند، «به زندانی‌های دیوارهایی تبدیل می‌شوند که خود ساخته‌اند».

روزنامه «نیویورک‌تایمز» در این خصوص گزارش کرد، سفر پاپ فرانسیس به مغرب با هدف حمایت از مهاجران و ایجاد روابط نزدیک‌تر میان کلیسای کاتولیک رومی و اسلام صورت گرفته بود.

اظهارات رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی مطرح شده است که ترامپ روز جمعه هفته گذشته، هشدار داد که مرز با مکزیک را خواهد بست و کمک به «گواتمالا»، «هندوراس» و «السالوادور» را قطع می‌کند. وی این کشورها را متهم کرد که مانع از عبور مهاجران به ایالات متحده آمریکا نمی‌شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «مکزیک هیچ کاری برای متوقف کردن موج مهاجران غیرقانونی به کشور ما انجام نمی دهد. آنها فقط حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند».

هشدار پاپ به ترامپ درباره دیوار مرزی مکزیک

طبق این گزارش،‌فرانسیس در سال 2016 گفته بود که ترامپ به دلیل اعتقاداتش در ساخت دیوار به جای ایجاد پل، یک «مسیحی» نیست.

چند روز پیش نیز، «پاتریک شاناهان» سرپرست پنتاگون گفت که به ‌دستور کاخ سفید، یک میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع برای ساخت حدود ۹۱ کیلومتر دیوار در مرز مکزیک هزینه خواهد شد.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در اوج مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت.

او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج