جاباما
۸۴۷۱۱۷
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

برش جاده کردکوی به بندرترکمن برای تخلیه آب

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اعلام اینکه قرار است قسمت بالای جاده کردکوی ـ بندرترکمن با نظر شورای تامین امروز برش داده شود، گفت: اگر این جاده برش داده شود چند روستا از زیر آب رها خواهند شد و آب نیز مستقیم به دریا خواهد رفت.

خبرگزاری فارس: سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده این استان و روند اقدامات عمرانی برای تخلیه آب از شهرهای آق قلا و گمیشان در استان گلستان، اظهار داشت:

در این منطقه دو رودخانه «گرگانرود» و «قره سو» وجود دارد که رودخانه گرگانرود چندین سال است لایروبی نشده و درون آن پوشش گیاهی متراکمی وجود داشت و دهانه آن نیز به دلیل برآمدگی، مسدود بود و در روزهای اول ۲۰ سانتی متر بیشتر آب را منتقل نمی کرد که پس از حضور فرمانده کل سپاه و دستور ایشان، ماشین آلات و تجهیزات عمرانی ارتش و سپاه در این منطقه مشغول شدند و دهانه رودخانه باز شد.

وی افزود: رودخانه دیگری نیز بنام «قره سو» وجود دارد که از بالای تقی آباد و گرگان و نهایتا کردکوی وارد می‌شود و از طریق بندر ترکمن به دریا می ریزد که روز گذشته دهانه ورودی این رودخانه به دریای خزر با انفجار گروه تخریب نیروی زمینی سپاه باز شد.

سردار معروفی ادامه داد: کانالی نیز که از شهر کردکوی وارد این رودخانه می شود روز گذشته توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاکسازی شد و الان ورودی آب این منطقه به دریا تقریبا دو برابر شده است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اعلام اینکه قرار است قسمت بالای جاده کردکوی به بندرترکمن با نظر شورای تامین برش داده شود، گفت: اگر این جاده برش داده شود چند روستا از زیر آب رها خواهند شد و آب نیز مستقیما به دریا خواهد رفت البته راه ارتباطی از سمت بندرگز برقرار خواهد بود که این عملیات امروز صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کار لایروبی سه کانال در ورودی منطقه گمیشان بین سپاه و ارتش تقسیم شده است، تصریح کرد: مهندسی سپاه در حال پاکسازی کانال ها در داخل شهر است که سرعت آب خوب است.

سردار معروفی افزود: تالابی در جنوب منطقه وجود دارد که باعث کندی حرکت آب به سمت دریا شده است و امکان انتقال دستگاه بیل مکانیکی به آنجا نیز وجود ندارد که به همین دلیل در شب های گذشته حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای بسیجی منطقه با بیل دستی از صبح تا شب کانال‌هایی را برای سرعت بخشیدن به انتقال آب ایجاد کردند.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان همچنین در خصوص کنترل آب‌های ورودی از بالادست به حوزه آق قلا، خاطرنشان کرد: با دستور ویژه فرمانده کل سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در بالای سد وشمگیر مستقر شده است و در حال تلاش برای جلوگیری از ورود آب سرریزها به آق قلا با ایجاد کانال های انحرافی هستند.

وی ادامه داد: رودخانه قدیمی نیز در منطقه وجود دارد که هم اکنون در حال کانال زنی عمیق هستیم تا بخش عمده‌ای از آب ورودی به گرگانرود از طریق این رودخانه به سمت دشت هدایت شود.

سردار معروفی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بهتر شده و سطح آب در آق قلا و گمیشان در حال کاهش است، اظهار داشت: در بخشی از منطقه گمیشان که دچار آب گرفتگی شده نیز ۸ دستگاه پمپ مستقر کرده ایم و این پمپ ها در حال انتقال آب به کانال اصلی هستند.

فرمانده سپاه نینوای در پایان با تاکید بر اینکه خط قرمز ما جان مردم است و اسرار داریم که اتفاق جانی برای مردم رخ ندهد، عنوان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد ما بر ایجاد جاده با احداث ۱۸ پل ظرف ۴۸ ساعت مُصر باشیم، اتفاقی بود که برای تعدادی از هموطنان در اثر واژگونی قایق و جان باختن چند تن از آنها رخ داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله سیل هم تموم میشه اما باید یسری متخصص باشرف تشکیل بشه تا کسانیکه تو این چندین سال گذشته یا ناآگاهانه یا آگاهانه بخاطر پول دست به خیانت زدن اعم از پر کردن مسئله جاده وراه آهن بدون کارشناسی و صدور اجازه برای ساخت خانه یا ویلا در مسیرهای آبراه ووو موشکافانه باید رسیدگی بشه تا کسانیکه این خیانتها رو کردن وحتی جنگل‌ها رو نابود کردن در هر پست ومقام سکه بوده ویا الان هم هستن باید یه سزای اعمالشون برسن حزبی هم نباشن حتی دولتی بوده یا باشن سپاهی یا روحانی فرق نمیکنه این خیانت باید رسی گی بشه

    • بدون نام

      درودبرسپاه پاسداران جان برکف

    • بدون نام

      زیرگذر آب که جاده نداره ، یعنی چی؟ چطوری اسمش جاده است؟

    • علی اکبر

      سلام،

    • سلام ایران

      خراب میکنندتابه به عنوان پروژه؛دست خودگیرندوبودجه درخواست کنند؛

    • بدون نام

      با تشکر از سردار معروفی،که شبانه روز جهت حفظ جان مردم زحمت می کشند،خداوند اجرتان دهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج