۸۴۷۱۹۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

آخرین اخبار از سیل دوباره در مازندران

بارش دوباره باران در مازندران، مشکلات جدیدی را برای مردم شهرهای این استان به وجود آورد، پس از آنکه هنوز مشکلات ۱۲ شهر مازندران در سیلاب نخست این استان برطرف نشده است، باری دیگر، بارش باران موجب طغیان ۵ رودخانه در مازندران و مشکلاتی دیگر شد.

خبرگزای ایسنا: بارش دوباره باران در مازندران، مشکلات جدیدی را برای مردم شهرهای این استان به وجود آورد، پس از آنکه هنوز مشکلات ۱۲ شهر مازندران در سیلاب نخست این استان برطرف نشده است، باری دیگر، بارش باران موجب طغیان ۵ رودخانه در مازندران و مشکلاتی دیگر شد.

احسان رضایی عضو شورای شهر زیرآب در گفت وگو با ایسنا مازندران از وقوع سیل در شهر زیرآب و ایجاد خسارت در برخی مناطق این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر سیل به شهر زیرآب رسیده و منازل حاشیه رودخانه و خیابان‌های خدمات و ۱۷ شهریور آسیب دیده و دچار آبگرفتگی شدند.

وی تصریح کرد: تیرهای برق خیابان ۱۷ شهریور بر زمین افتاده و سیل زیر این تیرهای برق را خالی کرده و در حال حاضر برق زیراب قطع است.

رضایی گفت: پل آئینه نیز در زیرآب هم شکسته است و خوشبختانه با هشدار به موقع منازل مسکونی تخلیه شد.

ترک سد لفور شایعه است

مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران با اشاره به وقوع سیل در شهرهای استان از تمام مردم درخواست می‌شود در شهر زیرآب در حریم رودخانه برای گرفتن عکس و تماشای سیل تجمع نکنند.

وی افزود: ترک سد لفور تأیید نشده و شایعه است.

تخلیه منازل مسکونی بر اثر طغیان رودخانه تلار در مازندران

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز اظهار کرد: بر اثر طغیان رودخانه تلار چند منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی افزود: بر اثر بارش شدید باران و برف در ارتفاعات شهرستان سوادکوه سیل عظیمی از رودخانه تلار وارد شهر زیراب شده که منجر به تخلیه چندین منزل مسکونی نیز شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران افزود: هر لحظه حجم آب بیشتر می شو و درحال حاضر چند پل و دیواره‌ها تخریب شده است. همچنین راه دسترسی روستاهای دراسله، شش رودبار، سی پی، پیرنعیم، سوخته سرا، اتو، لاجیم، ولیلا، لولاک و ززول مسدود شد.

رودخانه‌های چالوس در آستانه طغیان

محمدناصر زندی فرماندار چالوس نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به شدت بارندگی در غرب مازندران اظهار کرد: شدت بارندگی به ویژه در بالادست خصوصاً سیاه بیشه به اوج خود رسیده است.

وی افزود: با توجه به آب شدن برف‌ها و شدت بارندگی، سطح رودخانه‌ها در حال افزایش است و احتمال سیلاب شدن رودخانه‌های شهرستان به خصوص در بالادست وجود دارد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: احتمال طغیانی شدن رودخانه‌ها ظرف چند ساعت آینده وجود دارد و توصیه ما به مردم این است که در حاشیه رودخانه‌ها نمانند و خانه‌ها خود را که نزدیک به رودخانه هست تا رفع خطر ترک کنند.

زندی با تأکید بر احتمال طغیانی شدن رودخانه‌های چالوس و سردآبرود گفت: همه روستاهای اطراف این دو رودخانه چه در بالادست و چه پایین دست باید احتیاط لازم را انجام دهند و تا رفع خطر یه مناطق امن بروند.

شرایط در قائم‌شهر تحت کنترل است

مهدی محمدی فرماندار قائمشهر نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه وضعیت فعلی شهرستان قائم شهر عادی است، گفت: به دلیل طغیان رودخانه تلار دستورتخلیه ادوات و ماشین‌ها از حاشیه رودخانه داده شده است.

وی در مورد احداث پل موقتی که به دلیل وقوع سیل دو هفته پیش و تخریب پل اصلی بالا رستم قائمشهر که در حال احداث بود نیز اظهار کرد: در حال حاضر، اطلاعی از این پل موقت وجود ندارد.

جاده شیخ‌موسی بابل به علت رانش زمین، مسدود شد

ابراهیمی، رئیس اداره راهداری شهرستان بابل در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه به دلیل سیل در محدوده کیجابور جاده شیخ‌موسی بخش بندپی شرقی بابل، قسمتی از جاده رانش کرد، گفت: راهداری در اولین فرصت جاده را بازگشایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امکان رانش و ریزش کوه همچنان در این جاده وجود دارد، اظهار کرد: از مردم این منطقه تقاضا داریم در صورت بارش باران، از این جاده تردد نکنند.

وضعیت بحرانی در بلده نور

علی شادمان فرماندار نور نیز در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اکثر رودخانه‌های بلده، چمستان و گلندرود نور طغیانی شده است گفت: به علت بارش شدید برف و ریزش بهمن در محور بردون به بطاهر به طور کل راه ارتباطی این روستا مسدود و آب چند روستا به همین دلیل قطع شده است.

وی افزود: با توجه به طغیانی بودن رودخانه‌ها خطر ریزش کوه بسیار بالاست.

فرماندار نور ادامه داد: مسیر سیاه سنگ به بلده به دلیل ریزش برف به ارتفاع ۲ متر در روزهای گذشته مشکلی برای عبور و مرور ندارد اما به دلیل لغزندگی مسدود شده است.

شادمان گفت: رانش زمین در منطقه لاویج بخش چمستان و ریزش سنگ در گلندرود باعث شده تا این مسیرها خطرناک باشد.

تکذیب شایعه احتمال خبر انفجار خط لوله گاز پل تجن ساری

همچنین صحی مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران نیز در اطلاعیه‌ای اظهار کرد: در پی درج خبری نادرست و نگران کننده برای شهروندان عزیزمان در ساری، توسط یکی از کانال‌های تلگرامی در خصوص ناپایداری پل تجن شهر ساری واحتمال ریزش آن و خطر انفجار خط لوله گاز، بدینوسیله از سوی روابط عمومی شرکت گاز مازندران باطلاع همشهریان عزیز می‌رساند که اصل خبر اساساً صحت نداشته و ندارد و هیچ خطری همشهریان عزیز را تهدید نخواهد کرد و بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

ریزش سنگ در محور شیرگاه

محسن هاشمی رئیس مسئول مرکز مدیریت راه‌های مازندران نیز با بیان اینکه محور شیرگاه نیز با ریزش رو به رو هستیم، اظهار کرد: این ریزش سنگ موجب مسدود شدن محور نشد و سریعاً توسط نیروهای امدادی جمع‌آوری صورت گرفت.

وی افزود: همچنین رودخانه شهر زیرآب دچار طغیان شد که برخی منازل درگیر شدند اما محور اصلی باز است و در محور اصلی سوادکوه مشکلی برای تردد وجود ندارد.

رئیس مسئول مرکز مدیریت راه‌های مازندران همچنین گفت: محور هراز و کندوان به دلیل رانش مسدود است و در محور مرزن آباد به کلاردشت نیز با وجود اینکه با طغیان رودخانه و آبگرفتگی رو به رو هستیم، محور باز است.

آخرین وضعیت بارش باران و احتمال سیلاب در تنکابن

سیدامیر حسینی جو فرماندار تنکابن در گفت‌وگو با ایسنای مازندران گفت:: بر اثر ریزش سنگ در محور روستای خانیان سه‌هزار در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن این محور مسدود شده بود که با همت عوامل امدادی و نیروهای راهداری، بازگشایی شد.

وی علت انسداد راه این محور را ریزش کوه بر اثر بارش باران عنوان کرد و در رابطه با دیگر نقاط حادثه خیز شهرستان گفت: محور روستای آهکچال به بالابند نیز دچار رانش عرضی شد که با نصب علائم راهداری، همچنان تردد در این محور با مشکل مواجه است.

حسینی‌جو با بیان اینکه تشدید بارندگی و افزایش آب سبب آبگرفتگی برخی معابر نیز شده است اضافه کرد: در مسیر روستای چناربن و نیز شهرک آرامش با انسداد سردهنه له‌له بند آبگرفتگی رخ داد که با اعزام نیروها و اقدامات اورژانسی مشکل مرتفع شد.

وی با اشاره به اینکه تردد در تمامی محورها بغیر از محور روستای خانیان برقرار بوده و خدمات چهارگانه نیز متصل است از افزایش سطح آب رودخانه‌های شهرستان بویژه "اِزارود" خبر داد و تاکید کرد: همشهریان از تردد غیرضرور در مجاورت رودخانه‌ها و مسیرهای کوهستانی اجتناب کنند.

در رامسر یک مسیر مسدود شده است

فرماندار شهرستان رامسر از انسداد محور روستای لیماکده به جنت رودبار خبر داد و گفت: بدلیل افزایش بارش‌ها در ساعات ابتدایی امشب محور روستای لیماکده به جنت رودبار به سبب ریزش کوه مسدود شد که هم اکنون تیم‌های امداد و راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

محمد آزاد در گفت‌وگو با ایسنا با تصریح اینکه تمام محورهای شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد اظهار کرد: به غیر از مسیر فوق تمام محورها اعم از کوهستانی، ساحلی، شهری و روستایی باز بوده و مشکل آبگرفتگی و یا انسداد وجود ندارد.

آزاد با هشدار به اینکه همشهریان از تردد در محورهای کوهستانی به ویژه امشب خودداری کنند تاکید کرد: علیرغم اینکه نیروهای امدادی شهرستان و ستاد بحران در آماده باش کامل هستند اما کسانی که در مجاورت رودخانه‌ها سکونت دارند هشیاری لازم را بخصوص در امشب داشته باشند.

یک روستا در بابل تخلیه شد

قربانعلی ولی‌زاده‌بورا، فرماندار ویژه بابل در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: به لحاظ بارش‌ها در شهرستان و حتی امدادرسانی به شهرهای اطراف، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در شهرستان بابل در حالت آماده باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: تردد خودروها در جاده ساحلی بابل در محدوده پل درزی‌کلا، پل تاریخی محمدحسن‌خان و پل موزیرج را برای طغیان احتمالی رودخانه بابل‌رود مسدود شد.

فرماندار ویژه بابل خاطرنشان کرد: روستای برجی‌خیل لنگور از توابع بخش مرکزی بابل با ۲۵ خانوار تخلیه شد و همچنینتا این ساعت اخبار خاصی از سیلاب در بابل گزارش نشده است، اما دستگاه‌های امدادی و خدماتی در این شهرستان در آماده‌باش کامل هستند.

تماس رئیس مجلس با استاندار مازندران

از استانداری نیز خبر می‌رسد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در تماسی تلفنی، از آخرین وضعیت اقدامات در مناطق سیلزده این استان جویا شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این تماس، ضمن تاکید بر تداوم روند مطلوب مدیریت اقدامات در مناطق سیلزده استان مازندران، اظهار کرد: آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدماتی برای رویایی با بارش‌های احتمالی روزهای پیش رو حفظ شود و اقدامات ضروری برای سهولت مدیریت در شرایط احتمالی بحران در روزهای آینده صورت گیرد.

استاندار مازندران نیز در این تماس تلفنی، ضمن تشریح کامل وضعیت مناطق سیلزده استان و اقدامات صورت گرفته و روند بازسازی در آنها، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، خدماتی و.... تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل بسر می‌برند.

وی ضمن تقدیر از تماس تلفنی مجدد رئیس جمهوری با استانداران سراسر کشور و تاکید راهگشایانه وی، افزود: همه نیروهای فعال برای مدیریت بحران در آمادگی کامل قرار دارند.

۹۵ درصد مخزن سد البرز پر شده است

سیدرضا موسوی‌مجد، مدیر بهره‌برداری سد البرز نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد مخزن سد البرز پر شده است. در بارش‌‌های امروز، پیک ورودی سد به ۸۰ متر مکعب بر ثانیه رسید اما در حال حاضر سیلاب فروکش نموده و این مقدار به ۳۰ مترمکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خروجی سد البرز نیز ۳۰ متر مکعب بر ثانیه است که به رودخانه بابل‌رود تخلیه می‌شود.

مدیر بهره‌برداری سد البرز خاطرنشان کرد: در سیلاب پایان ۲۷ اسفند ۹۷، ظرفیت مخزن سد البرز به ۱۰۰ درصد رسید و سرریز شد؛ در حال حاضر نیز ۵ درصد از ظرفیت مخزن سد جهت مدیریت سیلاب خالی و در حالت عادی در حال بهره‌برداری است.

موسوی‌مجد اظهار کرد: تا پیش از ۲۴ اسفند، تصفیه‌خانه موقت ۳۰۰ لیتر آب از محل سد البرز دریافت می‌کرد، به منظور تأمین آب بیشتر برای مردم بابل در ایام نوروز، این میزان به ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت که مسئله سیلاب و کدورت بالای آب پیش آمد. با تمهیدات انجام شده اکنون برداشت آب از سطح سد البرز با نصب دو لوله ۳۰۰ میلیمتر برقرار و ۳۲۰ لیتر آب در حال حاضر تأمین شد.

تخریب پل پارومحله شایعه است

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر نیز در خصوص آخرین وضعیت بارش باران در این شهرستان، اظهار کرد: روند جریان آب به اندازه‌ای نیست که خطر جدی روستاهای بخش بهمنیر را تهدید کند.

وی شایعات مربوط به تخریب پل پارومحله را کذب دانست و با تاکید بر اینکه تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو دستگاه بیل مکانیکی از سوی شهرداری، دو فروند قایق موتوری از سوی اداره شیلات، سه فروند جت اسکی از سوی مرزبانی با تجهیزات کامل در پل پارومحله منگلاب مستقر شده است.

فرماندار بابلسر افزود: مقرر شد تا در زمان اضطرار، کانال‌های انحرافی در دو طرف پل روستا حفر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج