۸۴۷۳۲۲
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

هواشناسی: موج جدید بارشی در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سیستم بارشی جدید به کشور از شنبه ۱۷ فروردین خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سیستم بارشی جدید به کشور از شنبه ۱۷ فروردین خبر داد.

احد وظیفه با بیان این که سیستم بارشی جدید از شنبه هفته بعد وارد کشور می‌شود. این سامانه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین در جنوب غرب سبب بارش باران خواهد شد گفت: انتظار نداریم که این سامانه خیلی قَدَر باشد. پیش بینی می‌شود که مجموع بارش‌های این سیستم بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر باشد که در قیاس با سامانه‌های چند روز اخیر، بارش آن قابل توجه نخواهد بود. البته اطلاعات دقیق‌تر در این باره طی دو، سه روز آینده اعلام می‌شود.

هواشناسی: موج جدید بارشی در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های عددی حداقل تا ۱۰ روز آینده سامانه بارشی که مشابه سیستم بارشی روز گذشته یا چند روز اخیر ایران باشد، نداریم اما پیش بینی‌ها به روز و اطلاعات جزیی‌تر در این مورد اطلاع رسانی می‌شود.

وظیفه خبر داد در لرستان امروز بارش قابل توجهی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان با بیان اینکه امروز در خوزستان دبی رودخانه‌ها به طور خاص در پایین دست به اوج خود می‌رسد، در مورد خطرات ناشی از آن هشدار داد و گفت: در رودخانه‌های بزرگ معمولاً زمان پاسخگویی وجود دارد که شامل دوره زمانی است که جریان آب از بالادست به پایین برسد. این فاصله زمانی برای رودخانه‌های استان خوزستان بین ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت است تا بارش‌های بالادست به پایین دست و خروجی رودخانه‌ها برسد، بنابراین بارش‌هایی که دیروز صورت گرفته امروز به محل ورودی سدها می‌رسد و در نتیجه دبی رودخانه‌ها به اوج خود می‌رسد و همین دلیل هم ممکن است خطر آفرین باشد. برای جلوگیری از خطرات احتمالی این موضوع حتماً باید تمهیداتی از جمله تنظیم ورودی و خروجی سدها، اندیشیده شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ضرورت تخلیه آب‌های ناشی از سیلاب در شهرهای مختلف، گفت: به دلیل پوشش سنگی خانه‌ها و آسفالت در سطح خیابان‌ها در غالب شهرها، چاره‌ای جز تخلیه آب، آن هم از طریق پمپاژ وجود ندارد. از سوی دیگر انتظار هوای گرم را هم نداریم که بگوییم این آب‌ها تبخیر می‌شود، بنابراین چاره‌ای جز تخلیه آب وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش این همه آبی که بعدازتکمیل ظرفیت آبی هورالظیم وشادگان پراز آب شدوبه سمت دریارها سازی میشه،این آبهابادو خط لوله باقطرپنج متری وپمپ های غول پیکربه سمت سدهای سیستان وبلوچستان،بندرعباس هرمزگان،کرمان،اصفهان یزدوسددرودزن فارس یا سدی دربالادست بوشهر، به هرطریق ممکن این آب ارزشمندمنتقل وپشت دیواره های سدهای آبی این استانهاذخیره سازی میشد،آیااین ایده امکان پذیره؟

    • بدون نام

      خب پس ابردزدی چی میشه!!!

    • بدون نام

      نزن باران که ایران غرق اب

    • بدون نام

      اداره های مرتبط با رودها و سدها مانندسازمان آبخیزداری باید از سیل اخیر درس بگیرند وهرچه سریعتر نسبت به لایروبی آنها اقدام کنند تاظرفیت مفیدشان افزایش یابد وخسارت سیل کاهش پیداکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج