جاباما
۸۴۷۳۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دعوای بزرگان هالیوود بر سر یک «ژاکت»!

پسر استیو مک‌کویین به تازگی شکایتی از تام فورد به ثبت رسانده و مدعی شده است مک‌کویین بود که موجب شهرت ژاکت‌های کاردیگان شد و حالا تام فورد سعی دارد از شهرت او سوءاستفاده کند.

مهر نوشت: پسر استیو مک‌کویین به تازگی شکایتی از تام فورد به ثبت رسانده و مدعی شده است مک‌کویین بود که موجب شهرت ژاکت‌های کاردیگان شد و حالا تام فورد سعی دارد از شهرت او سوءاستفاده کند.

چدویک مک‌کویین که کنترل حقوق اموال و نشان‌های تجاری پدرش استیو مک‌کویین بازیگر فقید هالیوودی را بر عهده دارد، می‌گوید خط تولید ژاکت‌های «مک‌کویین» متعلق به تام فورد، حقوق پدرش را زیر پا می‌گذارد.

دعوای بزرگان هالیوود بر سر یک «ژاکت»!

مک کویین در اوج مسیر حرفه‌ای خود که شامل نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی مثل «رابطه توماس کراون» سال ۱۹۶۸ و «بولیت» می‌شد از جمله پردرآمدترین بازیگران جهان بود. او سال ۱۹۸۰ از دنیا رفت اما با استناد به این شکایت، استفاده تجاری از شهرت او هنوز ادامه دارد. پسرش می‌گوید او علاوه بر اینکه در باکس آفیس عملکرد خوبی داشته، به خاطر استایل مد خود هم شناخته شده بوده است.

کیت وسلی وکیل مک‌کویین در این شکایت نوشته: «در حقیقت تعدادی از اقلام پوشیدنی مترادف با مک کویین شده بودند. یکی از این‌ها ژاکت کاردیگان بود. مک کویین آن را به شهرت رساند، تا حدی که جیمز باند ۴۰ سال بعد یکی از آن‌ها را پوشید.»

تام فورد «کاردیگان مک کویین» را به قیمت ۲۳۹۰ دلار و «کاردیگان مک کویین مرینو» را به قیمت ۱۶۹۰ دلار از طریق وبسایتش به فروش می‌رساند. در عین حال کمپانی نیمن مارکوس این خط تولید فورد را به فروش می‌رساند و حتی از اسم کامل این بازیگر در نام اقلام استفاده می‌کند.

پسر مک‌کویین می‌گوید این کمپانی‌ها دارند از آوازه این بازیگر پول درمی‌آورند و این دیدگاه غلط را القا می‌کنند که تولید این ژاکت‌ها مورد حمایت و تأیید خانواده مک‌کویین هستند. او می‌خواهد تمام سودها علاوه بر دو میلیون دلار جریمه اضافی را دریافت کند. او همچنین خواستار این شده که در آینده این شرکت‌ها دیگر نتوانند از نام و شهرت خانواده او استفاده کنند و هرگونه جنسی که با استفاده از نام یا شباهت مک‌کویین ساخته شده نابود شود.

تام فورد طراح مد، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، و کارگردان آمریکایی است. او برای همکاری با گوچی و ایجاد برند «تام فورد» در طراحی مد و همچنین کارگردانی فیلم نامزد اسکار «یک مرد مجرد» در سال ۲۰۰۹ شناخته می‌شود.

«حیوانات شب‌زی» در سال ۲۰۱۶ دومین تجربه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی وی بود. در این فیلم بازیگرانی همچون جیک جیلنهال، ایمی آدامز، آرون تایلر-جانسون، مایکل شنون، آیلا فیشر و آرمی همر ایفای نقش کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج