۸۴۷۳۹۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آخرین وضعیت شهرستان دزفول در سیلاب

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: هیچ سیل بندی در شهرستان درفول شکسته نشده هرگونه خبر در این باره کذب بوده و تکذیب می‌کنم.

خبرگزاری تسنیم: محمد حیدری، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت: در حال حاضر پروژه طاوس در شهرستان به یک معظل جدی تبدیل شده. با توجه به مشارکتی بودند پروژه، پروژه‌ ای که باید از سنوات گذشته توسط شهرداری و شورای شهرشهرستان با سرمایه‌گذار به توافق می‌رسیدند؛ بیش از ۹سال است بر اثر یک اختلاف نظر با سرمایه‌گذار اختلافات این پروژه ادامه پیدا کرده‌ که متاسفانه به دلیل هوا زدگی زمین بسیار نقطه خطرناکی شده است.

وی افزود: در این باره شهرداری و شورای شهر باید هر چه سریع اقدامات لازم را انجام بدهند تا برای شهروندان، مردم ساکن در آن منطقه و نیز مسافران نوروزی خطری ایجاد نشود.

سرپرست فرمانداری دزفول ادامه داد:روبروی این پروژه هایپیر مارکتی بوده که خطرساز و خطرناک است؛ شهرداری باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم و ایمنی سازی خودش را انجام دهد.

حیدری در ادامه شکستن سیل بندها روستاهای پیروزی و زاویه را کذب و تکدیب خواند،گفت: هیچ سیل بندی در شهرستان شکسته نشده است.

در ادامه آخرین وضعیت شهرستان دزفول، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول، منصور نظریان سیاهپوش اظهار داشت: شرایط در دست کنترل است در حال حاضر جاده هفت‌تپه_شوشتر در محل رانکی بخش جغامیش که ۷کیلومتر زیر آب رفته است برای کنترل ترافیک و حفظ و جان مردم بسته شد و نیز تا بازگشایی جاده از مسیر جایگزین آن چهار راه اوج تردد شود.

وی افزود: با توجه به شدت بارندگی در روزهای گذشته و مسدود شدن راه‌های ارتباطی دو دهستان احمد فداله و دره کاید خورد دزفول در این باره از عصر امروز سه‌شنبه تیم اعزامی راهداری برای بازگشایی مسیر فعالیت خودش را آغاز خواهند کرد.

سیاهپوش ادامه داد: جاده دزفول_شوش پل حمیدآباد مشکل خاصی برای تردد نداشته؛ تا دبی پنج هزار مترمکعب خطری تهدید نمی‌کند.

رئیس پلیس راهور دزفول سرهنگ تورج کردعلیوند در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: به دلیل خطر ریزش پروژه طاوس در شهرستان دزفول بلوار شهدا از شمال به جنوب تا میدان رودبند برای حفظ و جان مردم تا اطلاع ثانوی بسته است تا بازگشایی مسیر از بلوار ملاصدار تردد شود و همچنین جاده ساحلی شرقی از میدان الف‌دزفول تا پل الغدیر بسته شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط بارندگی از شهروندان تقاضا داشت سبزه شب عید را بر روی سقف یا صندوق عقب خودرو رها نکند چرا که سبزه پس از طی مسافتی از روی خودرو سقوط می‌کند و در سطح معابر و خیابان‌ها رها می‌شود همین امر سبب تصادف زنجیره‌ای و انحراف خودروها خواهد‌شد.

عظیم رضای مرساق رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با اشاره به کمپ‌های مستقر امداد رسانی و خدمت رسانی به مردم سیل زده دزفول، گفت: تمامی محل‌های اسکان نظیر حسینیه ثارالله، دانشگاه فرهنگیان، اردوگاه شهید قاضی و کمپ شهرداری که برای استقرار سیل زدگان در نظر گرفته شده است در این باره توزیع غذای گرم در سه وعده داشته و هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

وی افزود: با توجه طغیان رودخانه و برای جلوگیری از خطر احتمالی در روستا امیرالمومنین ۱۵چادر امداد برای اهالی آن منطقه نصب شد تا در صورت هرگونه خطر اهالی آن منطقه اسکان یابند.

مدیر آبفا دزفول جمال الدین برفر اظهار داشت: شایعات پیرامون قطعی و کدورت آب آشامیدنی کذب است منابع برداشت آب دزفول از چاه بوده و در بستر رودخانه ها و در معرض سیلاب ها نیستند.

وی با بیان اینکه شهرهای تابعه دزفول نظیر حمزه، صفی آباد، میانرود، امام و سالند مشکلی در تامین آب آشامیدنی نداشته، افزود: به دلیل بهره‌برداری آب رودخانه فصلی که جریان طبیعی بوده آب آشامیدنی سالند هنگام بارندگی‌ها با کدورت مواجه می‌شود.

جمال الدین برفر با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن داریم در صورت نیاز توزیع بین اردوگاه ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد: آب آشامیدنی دزفول در جریان سیلاب از نظر کمی و کیفی با مشکل مواجه نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول یوسف پریدار درباره وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده دزفول، اظهار داشت: مشکلی در حوزه درمان در شهرستان نداشته و در حوزه بهداشت، تیم‌های پزشکی بازدید و هشدارها لازم را درباره موازین بهداشتی مرتب به روستاهای مناطق سیل زده دزفول گفته شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول حجت اله آریایی اظهار داشت: باتوجه به بارش‌های شدید در شهرستان در این باره حداقل تخریب را در باقت قدیم نسبت به سال گذشته داشته‌ایم در حال حاضر مهمترین دغدغه میراث فرهنگی پل قدیم شهرستان دزفول است.

معاون خدمات شهری شهرداری دزفول محمد ابوحلاج اظهار داشت: ۶۸ خانوار در کمپ نوروزی شهرداری دزفول مستقر هستند.کارخانه آسفالت شهرداری برای استقرار دام‌های سنگین عشایر در نظر گرفته شده است و همچنین اطلاع رسانی و نصب بنرهای هشدارها برای دور شدن از مناطق پرخطر دزفول انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج