۸۴۷۳۹۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

۷۰۰هزار ایرانی به اوتیسم دچار هستند

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: هرچند آماردقیقی از مبتلایان به اختلال طیف اتیسم در کشور وجود ندارد اما براساس پیش بینی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت بیش از ۷۰۰ هزار نفر در ایران به این اختلال دچار هستند.

ایرنا: سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران روز سه شنبه همزمان با روز جهانی اوتیسم با اشاره به اینکه اوتیسم در پسران چهار برابر بیشتر از دختران است، افزود: تشخیص اوتیسم در بدو تولد ممکن نیست و علائم این اختلال معمولا از ۹ ماهگی قابل تشخیص و در ۲ تا ۳ سالگی بهترین دوران تشخیص اختلال اوتیسیم است.

وی، بیشترین چالش مبتلایان به اوتیسم را عدم شناخت، آگاهی و ‌دانش عمومی جامعه نسبت به این طیف از اختلال اعلام کرد و گفت: رسانه ها می تواند در کنار پتانسیل فضای مجازی، بیشترین اثر بخشی را در این زمینه داشته باشد.

صالح غفاری، فقدان پوشش دهی خدمات توانبخشی ویژه طیف اختلالات اتیسم توسط بیمه های سلامت از دیگر مشکلات این افراد اعلام کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷طیف اختلال اوتیسم در لیست بیماری های خاص قرار گرفت اما بودجه ای مجزا در سرفصلی جداگانه به اوتیسم اختصاص نیافته است.

۷۰۰هزار ایرانی به اوتیسم دچار هستند

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران افزود: مشکلات بزرگسالی در طیف اختلال اوتیسم بیش از هر زمان دیگر سلامت جامعه و خانواده ها را از منظر بهداشت جسم و روان تهدید می کند، اما ‌هیچگونه جایگاهی برای بزرگسالان اوتیسم در جامعه تعریف نشده است.

وی روز جهانی اوتیسم را فرصتی کم نظیر برای آگاهی بخشی جامعه دانست و گفت: روز جهانی اوتیسم فرصتی مناسب برای ایجاد تغییر برخوردها نسبت به افراد مبتلا به این اختلال، به رسمیت شناختن حقوق آنها و تصمیم گیری درباره‌ زندگی مناسب آنان، است.

روز جهانی اتیسم به صورت یک رویداد بین المللی هر ساله در دوم آوریل مصادف با 13 فروردین در سراسر دنیا شناخته شده تا کشورها اقداماتی را برای افزایش آگاهی مردم انجام دهند.

افزایش آگاهی عمومی و جلب مشارکت در زمینه پژوهش های مرتبط، تشخیص، درمان و اقبال عمومی برای مبتلایان طیف اتیسم از اهداف برگزاری این روز جهانی است.

اولین بار در سال ٢٠٠٨ این روز معرفی و گرامی داشته شد و از آن سال به بعد هر سال و یکی از ابعاد اختلال اتیسم مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

برای امسال نیز شعار روز اتیسم به صورت «فنآوری های یاری رسان، مشارکت فعال» در نظر گرفته شده است.

مکان هایی در ایران همانند بسیاری از کشورهای دنیا، مانند: پل طبیعت، برج آزادی، برج میلاد و برخی ابنیه تاریخی در استان ها نیز در کمپین جهانی افزایش آگاهی اوتیسم شرکت کرده و با نور آبی، نورپردازی می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لااقل یه تعریفی از اوتیسم مینوشتی!!

    • محمدرضا بختیار

      به جای نورپردازی خدمات این بیماران و کمک هزینه درمان و نگهداری و استفاده از محیط های بیشتری در جامعه و پذیرش بیماران در سطوح هنری و فرهنگی بیشتری را فراهم سازید.

    • دونالد ترامپ

      الهی برای همتون بمیرم هموطن های گل من ایشالا همتون خوب و سلامت بشید

    • بدون نام

      چرا کسی از علت واقعی اوتيسم صحبت نمی کنه? پس معلوم میشه خیانتی در حال انجام است ، آیا میدانستید علت این بيماري ورود ترکیبات جیوه به بدن هست? اینو خودمون با دستان خودمون انجامش میدیم، برید تحقیق کنید ببینید همین واکسنی که به بچه میزنید از چه ترکيباتي تشکیل شد، آیا میدانستید اگر بچه بخاطر واکسن بمیره شرکتهای واکسن سازی هیچ مسوولیتی رو قبول نمیکنند? حالا هی برید کورکورانه انجامش بدید،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج