۸۴۷۴۵۵
۲۴ نظر
۵۰۰۶
۲۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بهترین سریال نوروزی امسال کدام است؟

بیراه نیست اگر بگوییم مناسبت‌هایی، چون نوروز و البته ماه رمضان در حکم ویترین تلویزیون عمل می‌کنند؛ یعنی که تمام تلاش‌ها و پیشرفت‌ها و البته درجازدن یا پسرفت تلویزیون را در چنین مناسبت‌هایی بعینه می‌توان به تماشا نشست.

روزنامه شهروند - پولاد امین: بیراه نیست اگر بگوییم مناسبت‌هایی، چون نوروز و البته ماه رمضان در حکم ویترین تلویزیون عمل می‌کنند؛ یعنی که تمام تلاش‌ها و پیشرفت‌ها و البته درجازدن یا پسرفت تلویزیون را در چنین مناسبت‌هایی بعینه می‌توان به تماشا نشست.

از این رو هم هست که تلویزیون بجد می‌کوشد بهترین‌هایش را در این روز‌ها روی آنتن بفرستد؛ کار‌هایی جذاب و البته متناسب با حال‌وهوای سال نو که اگر بگیرند و مردم را پای جعبه جادو بنشانند یا حتی از این هم بهتر و رویایی‌تر، تبدیل به موضوع بحث و سخنان مردم شوند، می‌تواند به این معنا باشد که تلویزیون در حد فاصل مناسبت قبلی تا این مناسبت وقتش را به بطالت سپری نکرده و توانسته خوراکی درخور مردم مهیا کند که البته می‌دانیم و می‌دانید که در این روز و روزگاری که مردم در معرض انواع و اقسام برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی و نمایش خانگی هستند و بنابراین دست بازی برای انتخاب دارند، چه کار دشواری است.

ثمره تلاش تلویزیون در تعطیلات نوروزی سریال‌هایی، چون «ن. خ»، «برسر دوراهی» و «زوج یا فرد» هستند. حالا این‌که این سریال‌ها چه چیز‌هایی در چنته دارند و تا چه حد توانسته‌اند در ارایه داشته‌هاشان به موفقیت برسند، موضوع گزارش امروز است.

ن. خ؛ پایتخت در اقلیمی دیگر

بهترین سریال نوروزی امسال کدام است؟

ن. خ سریال نوروزی شبکه یک است. شبکه‌ای که امسال در نبود پایتخت، کوشیده حال‌وهوای آن سریال را در محصول جدیدش نیز تزریق کند. ن. خ در ۱۶ قسمت سعی می‌کند داستانی جذاب حول محور نورالدین خانزاده روایت کند؛ کاراکتری که حروف اختصاری نامش بدل شده به نام سریال و سعید آقاخانی علاوه بر کارگردانی سریال ایفای نقش او را نیز برعهده دارد. سناریوی نون. خ را امیر وفایی نوشته است؛ روزنامه‌نگاری ورزشی که انگار بدش نمی‌آید راه امیرمهدی ژوله را برود.

چه دارد؟

ن. خ داستان آدم‌های ساده‌ای را می‌گوید که در اقلیمی دور از پایتخت اتفاقات پیرامون‌شان لحظات شیرینی را رقم می‌زند. سریالی با محوریت خانواده که در کردستان می‌گذرد و لباس‌های رنگارنگ، لوکیشن‌های بکر و لهجه شیرین و زیبای کردی وجوه زیبای آن هستند. بازیگرانی، چون سعید آقاخانی، علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی‌عبداللهی و... از عوامل جذابیت ن. خ هستند.

چه ندارد؟

بسیاری از منتقدانی که ن. خ را دیده‌اند بر این باورند که داستان این سریال به‌رغم گذشت حدود هفت قسمت هنوز راه نیفتاده و بنابراین نتوانسته کشش لازم را برای دنبال‌کردن اتفاقاتش برای مخاطبان ایجاد کند.

چه می‌گویند؟

طهماسب صلح‌جو، منتقد قدیمی سینما و تلویزیون ن. خ را سریالی جذاب نامیده و دلیل جذابیتش را استفاده از گویش، لهجه‌ها و رفتار‌های بومی و محلی ایلاتی عنوان می‌کند. به‌گفته او «استعداد و ذوق آقاخانی سبب جذابیت این سریال شده است».

بر سر دوراهی؛ یک پاورقی خواندنی

بهترین سریال نوروزی امسال کدام است؟

تیم موفق حامد عنقا و بهرنگ توفیقی سریال نوروزی شبکه دو را ساخته‌اند. سریالی به نام بر سر دوراهی با درونمایه اجتماعی که همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، در ٤٠ قسمت داستانی پاورقی‌گونه را در بستری اجتماعی روایت می‌کند. داستان پسر عاشقی که وقتی پولدار می‌شود، دیگر عشق قدیمی را نمی‌خواهد.

چه دارد؟

مثل سریال پدر؛ بر سر دوراهی نیز داستانی پرکشش و ملموس دارد که مخاطب را درگیر و با خود همراه می‌کند؛ داستانی پرقصه و پروپیمان عاشقانه و پرفرازونشیب. بازیگران محبوبی، چون حمید گودرزی، مهراوه شریفی‌نیا، میترا حجار، بهنوش بختیاری، عنایت بخشی، افسانه چهره‌آزاد و... دیگر دلیل جذابیت سریال هستند.

چه ندارد؟

کاربران اینستاگرام و توییتر ریتم کند بر سر دوراهی را از جمله ایراد‌های این کار عنوان کرده‌اند. همچنین اصرار و تاکید سازندگان بر نوع خاصی از سبک زندگی اسلامی که در برخی اوقات رنگ شعار می‌گیرد.

چه می‌گویند؟

حمید گودرزی بازیگر بر سر دوراهی درباره جذابیت‌های این سریال می‌گوید که این سریال حال‌وهوای خانوادگی دارد و درام قشنگی است که باید آن را دید. «بر سر دوراهی» در عین حال یک سریال اجتماعی هم هست و با حال و هوایی جوانانه مسائل عشق و عاشقی را نیز مطرح می‌کند.

زوج یا فرد

بهترین سریال نوروزی امسال کدام است؟

محصول نوروزی شبکه سه سروشکلی آشنا دارد. طنزی در مایه‌های سریال‌های نود شبی چند سال پیش که حسین لطیفی و همکارش در ۱۵ قسمت درباره مضامینی، چون ازدواج آسان و البته موضوع ملتهبی، چون بازنشسته‌ها و مدیران بازنشسته‌ای که باید بروند، اما نمی‌روند، روی آنتن فرستاده‌اند.

چه دارد؟

فارغ از ادعا‌های سازندگان در روایت داستانی ملتهب و سیاسی و ادعا‌هایی از این دست، باید گفت که برگ برنده این سریال در جلب نظر مخاطب ترکیب بازیگران سریال است؛ بازیگرانی، چون هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، سپند امیرسلیمانی و... که همگی از محبوب‌ترین بازیگران تلویزیونی این سامان هستند. روایت ماجرایی که طی چند وقت اخیر سوژه بسیاری از رسانه‌ها بود دیگر برگ‌برنده این سریال است و باعث شده زوج یا فرد بیش از بقیه سریال‌های نوروزی دیده شود.

چه ندارد؟

کسانی‌که زوج یا فرد را کامل دنبال کرده‌اند، بیشتر انتقاد و گلایه‌شان از تکراری‌بودن لحن و داستان و موقعیت‌های سریال است؛ سریالی که شباهت‌های آشکار و نهانی با آثاری، چون چهاردیواری، راه دررو و... دارد.

چه می‌گوید؟

مرجانه گلچین جذابیت زوج یا فرد را در قصه آن می‌بیند؛ نقدی اجتماعی به اوضاع و احوالی که شاید خیلی از خانواده‌ها درگیر آن باشند. مساله جوانان، کار و بازنشستگی از جمله محور‌هایی است که این سریال به آن می‌پردازد.

یوسف تیموری بازیگر سریال زوج یا فرد: اتفاقات خوبی در راه است

بهترین سریال نوروزی امسال کدام است؟

یوسف تیموری را آخرین‌بار با سریال پنچری در تلویزیون دیدیم؛ سریالی که در زمان پخش با این‌که موفق شد تماشاگران زیادی به دست آورد، اما به یاد داریم که آن زمان یوسف تیموری از آن کار گلایه‌هایی داشت. تیموری امسال بعد از دو سال دوری از تلویزیون با مجموعه زوج یا فرد میهمان خانه‌های مردم است. این بازیگر درباره این سریال گفته است و البته گلایه‌هایی که از قبل در سینه داشته...

صحبت‌های بازیگر سریال زوج یا فرد را که تا امروز به نظر می‌رسد موفق‌ترین سریال نوروزی امسال است با هم می‌خوانیم.

ظاهرا از تلویزیون فاصله گرفته بودید؛ مثل این‌که مشکلاتی میان شما و یکی از کارگردانان آثارتان پیش آمده بود.
بله؛ اتفاقی که می‌گویید متأسفانه در ارتباط با کار مجموعه «پنچری» اتفاق افتاد.

مشکل چی بود؟

مشکل جایی شروع شد که کارگردان تمام قسمت‌های فیلمنامه را دستکاری و همان‌گونه که جای دیگری هم گفته‌ام، خراب کرد. ما که بازیگر کار بودیم از این موضوع اطلاعی نداشتیم تا روز آخر که ناگهان متوجه شدیم کار چه تغییراتی کرده است.

مخالفتی نکردید؟

در شرایطی نبودیم که بتوانیم کاری کنیم. کار باید ساخته می‌شد؛ دقیقه ۹۰ بود و قرارداد‌ها هم بسته شده بود؛ جای هیچ‌کاری نبود.

حالا دربا ره زوج یا فرد چه؟ از این کار که ناراضی نیستید؟

خب طنز این سریال کاملا مشخص است و در واقع استایل مشخصی دارد که ما هم با توجه به همین موضوع کار در این سریال را پذیرفتیم.

فکر نمی‌کنید این سریال بیش از حد شبیه دیگر سریال‌های طنز تلویزیون شده است؟

اتفاقا این کار با کار‌های قبلی، حداقل با کار‌هایی که من کرده‌ام کاملاً متفاوت است.

از چه نظر؟

اتفاقا داستان این کار طنز به آن معنای مرسوم نیست و حتی برخی مواقع جدی هم می‌شود. درواقع نقشی که من در زوج یا فرد بازی می‌کنم، در موقعیت‌های کمدی خاصی قرار می‌گیرد. موقعیت‌هایی که الزاما هم کمیک نیست، اما در بستر داستان کارکرد خنده‌دار پیدا می‌کند.

درباره نقش‌تان بگویید؟

نقش پسر مرجانه گلچین را دارم. مهران غفوریان نیز دایی من است. کاراکتر فرهاد که من آن را بازی می‌کنم درگیر یک‌سری بدشانسی می‌شود و مهران غفوریان که خودش باعث این اتفاقات است می‌خواهد این مشکلات را حل کند که این خود باعث بروز موقعیت‌های کمیک می‌شود.

تیم بازیگران سریال بیشترشان در کار‌های دیگری با هم همکاری داشته‌اند و به‌واقع تبدیل به یک تیم شده‌اند.

درست است؛ با مهران پیش از این چندین کار مشترک داشته‌ایم، با خانم گلچین هم، اما زوج یا فرد اولین کاری است که در آن با هدایت هاشمی همکاری می‌کنم.

فکر می‌کنید در رقابت نوروزی با دیگر سریال‌ها کار شما می‌تواند موفق شود؟

این را دیگر مردم مشخص می‌کنند، اما موضوع مهمتر این است که به نظر می‌رسد اتفاقات خوبی در تلویزیون در حال رخ‌دادن است؛ مثلا در حال حاضر می‌بینیم که چندین کار کمدی از تلویزیون پخش می‌شود که حال‌وهوای خوبی دارد.

دلیل این چشم‌انداز امیدوارکننده را در چه می‌دانید؛ در تغییر نگاه مدیران؟

شاید بتوانم دلیل اصلی آن را در اقتصاد رو به بهبود تلویزیون عنوان کنم که باعث می‌شود حس کنیم که اتفاقات خوبی در راه است. در سال‌های اخیر کمبود بودجه دست هنرمندان را می‌بست، اما خدا را شکر امسال تا حدی اوضاع بهتر شده است و شما هم می‌توانید نتیجه این اتفاق را در سریال‌های روی پرده ببینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      انصافأ نون خ عالیه. حداقل تا اینجا ما خانوادگی نشستیم و همه قسمتاشو دیدیم و لذت بردیم. دمشون گرم محیطی صمیمی و زیبا رو در فیلم ایجاد کردن.

    • بدون نام

      قسمت دوازدهم نون خ هم پخش شده اما شما می گین هفت قسمت !!!!!

    • بدون نام

      فقط نون _خ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اين سريال واقعا عاليه

    • بهنام

      نون خ نسبتا خوبه بقیه سریالا ارزش دیدن ندارن

    • علی

      نون خ واقعا عالیه

    • مهران ناصری

      شش قهرمان و نصفی چی؟اون سریال نیست؟واقعا که عجب نویسندگان منصفی هستین!!!

    • ناشناس

      من کوردم وقتی ن خ رو دیدم اگه لباس کوردیشون نبود فکر میکردم گیلکی هستند اخه کجای این حرف زدن کوردیه جالب اینجاست مدیری در برنامه دورهمی یکی از بازیگران ن خ رو دعوت کرد وبهش گفت اینقد تو این فیلم خوب کوردی حرف میزنی فکر کردم کوردی اخه کجای این سریال کوردی حرف میزنن برید خودتونو مسخره کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم کوردم ولی حرف شما رو قبول ندارم بنظرم سریال خوب تونسته سبک زندگی مردم کردستان به خصوص در روستا ها رو رو به تصویر بکشه اون بازیگر هم انقدر خوب به لهجه کرمانشاهی حرف میزد که من هم تا به اون لحظه فکر میکردم اهل کرمانشاهه در ضمن نون خ خیلی بهتر از سریال های شبکه استانیه اگر هم کاملا کوردی حرف بزنن که فقط ما متوجه میشیم

      • az

        اتفاقا واقعا لهجه سعید آقاخانی لهجه کوردهای بیجاره خیلی خوب در آوردن لهجه کوردها رو منم کوردم و واقعا راضیم فیلم بسیار عالی هست

      • بدون نام

        اگه کردی حرف بزنن بقیه چطور بفهمن.. لهجه کردی دارن.. اغراق هم حدی داره گیلکی کجا کردی کجا

    • ایرانی

      تنهاسریال قابل دیدن ن-خ بقیه ابکین مخصوصااون برسردوراهی حال بهم زن.

    • setareh

      من فقط زوج و فرد رو دیدم ..

    • بدون نام

      نون خ عالیه از بقیه سریالا سرتره

    • بدون نام

      هیچ کدوم به پایتخت نمیرسن

    • فاطمه

      سریال زوج وفرد خیلی خوبه عالیه ممنون از همه کسانی که زحمت کشیدند

    • .

      نون خ

    • پریا

      نون خ واقعا قشنگ بود

    • بدون نام

      برسر دوراهی فقط میخواست بگه پول بده بدبختی و بدجنسی و بد اخلاقی میاره

    • بدون نام

      بهترین سریال تعطیلات عیدپایتخت هست وهمین طورسریالی که درطول سال پخش شدوسریالی جذاب که بعدازسالهااز صداوسیماپخش شد به نظرم سریال زیبای بانوی عمارت بود!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا ع.. شو دراوردید با این بانو عمارت نمیدونم این فاز حرمسرا بازی خاله زنکی چند زن حرمسرا کی بین ایرانیان محبوب شد کی این همه سلیفه ملت نزول کرد

    • l.g

      من که حالم ازاین پایتخت بهم میخوره ....ولی واقعا نون خ تنها سریالی بود به زیبایی تو عید بهش پرداخته بودن...

    • بدون نام

      نون خ عااالی بود

      حالا بیشتر آقا خانی رو دوست داریم ،بخصوص « اه درد یه ساتی !!!»

    • 00:00

      سريال شبكه دوهم خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج