۸۴۷۶۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

این نامه تنها گزارش و کمی درد دل است

پس از نقد نامه پرویز شیخ طادی، پیرامون تشکیل قوه‌ای مستقل و سوای قوای سه گانه برای حوزه فرهنگ، این کارگردان نیز در پاسخی مفصل ، ضمن رد دریافت هرگونه کمک در مسیر ساخت سه فیلم اخیرش از سازمان سینمایی، بر لزوم تشکیل نهاد مستقل مورد تاکید در نامه‌اش تاکید ورزید.

تابناک: پس از نقد نامه پرویز شیخ طادی، پیرامون تشکیل قوه‌ای مستقل و سوای قوای سه گانه برای حوزه فرهنگ، این کارگردان نیز در پاسخی مفصل ، ضمن رد دریافت هرگونه کمک در مسیر ساخت سه فیلم اخیرش از سازمان سینمایی، بر لزوم تشکیل نهاد مستقل مورد تاکید در نامه‌اش تاکید ورزید.

این کارگردان باسابقه سینمای کشورمان در پاسخی مکتوب ، در خصوص محل تامین هزینه تولید آثارش شفاف سازی کرده و درد و دل‌هایی داشته که تاکید کرده پاسخ به «تابناک» نیست. متن پاسخ شیخ طادی بدین شرح است:

این نامه پاسخ به تابناک نیست؛ تنها گزارش و کمی درد دل است

دوستان و همکاران دلسوز؛ من پرویز شیخ طادی هستم و آرزو داشتم حداقل یه تماس با بنده یا تهیه کننده میگرفتید و اطلاعات دقیق را کسب میکردید؛ خوشحالم از اینکه در هیچ دوره‌ای در فضای رسانه ای به هیچ احدی تهمت نزدم؛ حالا وظیفه خودم میدانم گزارشی خدمت مخاطبان ارائه کنم.

۱- فیلم سینمایی سینه سرخ در موسسه شهید آوینی به تهیه کنندگی آقای مجید اسماعیلی ساخته شد، در یازده جشنواره بین المللی شرکت داشت، جایزه بهترین فیلم کودک از جشنواره اشلینگل آلمان، جایزه بهترین فیلم تقریب مذاهب از ایتالیا، جایزه بهترین فیلم تقریب مذاهب از جشنواره فجر به دبیری آقای رضا داد. جزو پنج فیلم برتر جهان در جشنواره مالزی همان سال. هزینه تولید تا اکران یکصدو شصت میلیون تومان؛ دستمزد بنده نه میلیون تومان.

۲- فیلم شکارچی شنبه به تهیه کنندگی موسسه شهید آوینی و سیما فیلم در هیچ جشنواره ای پذیرفته نشد. در جشنواره فجر همان سال در دوره آقای شمقدری بنده متهم به خطری برای امنیت ملی معرفی شدم ودرجشنواره پذیرفته نشد، لیکن متاسفانه یا خوشبختانه مورد توجه اساتید دانشگاه های داخل و بر سب تصادف اساتید خارجی که میهمان بودند و نخبگان و مشاور فرهنگی رئیس جمهور و فعالان این عرصه قرار گرفت و به جشنواره راه پیدا کرد، لیکن معاونین وقت کارخود را کردند و در اکران تنها یازده سینمای ج بمدت بیست روز در اختیار فیلم قراردادند و انتقام این شکست را از ما گرفتند.

با تقدیر رهبر انقلاب از فیلم و توصیه ایشان مبنی بر ادامه ساخت اینگونه آثار برای پاسخ به اهانتهای غرب علیه ایران قبل و پس ازاسلام بنده بدنبال مقابله مثل بودم و هستم. نام بنده و برخی از همکارانم در لیست رژیم صهیونیستی و کشورهای عضو شینگن همچنان هست. به گزارشات هاآرتص و جویش نیوز و... متعلق به رژیم اسرائیل... . مبلغ سیصد و شصت میلیون تا نسخه نهایی؛ دستمزد بنده بابت کارگردانی و فیلمنامه در طی دوسال تحقیق و نگارش و فیلمبرداری و تدوین و صداگذاری و موسیقی تا پایان مراحل فنی سی و هفت میلیون تومان.

۳- فیلم سینمایی روزهای زندگی. شرکت درجشنواره فجر همان سال و جوایزی که میدانید. شرکت در جشنواره بین المللی خروس طلایی در چین و کسب جایزه بهترین کارگردان خارجی در سال ۲۰۱۳؛ مراجعه کنید به سایت golden rooster chains. تهیه کننده آقای سعید سعدی محصول سیما فیلم نه سازمان سینمایی آقای شمقدری. دوستانی که از بودجه تله فیلمها آگاهند بخوبی میدانند با صیصد میلیون نمیشود یک فیلم آپارتمانی ساخت؛ هزینه نهایی با اصلاح برآورد چهارصد پنجاه میلیون تومان. دستمزد هفت ماه نگارش و تحقیق و کارگردانی تا نسخه نهایی بمدت دوسال با وجود تورم هیچ تغییری پیدا نکرد و جمعا سیو هفت میلیون تومان برای بیست و چهار ماه.

اطلاعات بیشتر را از خودم یا تهیه کننده دریافت کنید. در بسیاری از جشنواره ها شرکت نکردم و از بسیاری از تقدیرها و خطرات آن جستم. مستاجر هستم. استخدام هیچ کجا نیستم. خودم خودم را بیمه کردم. یک ام وی ام ۵۳۰ دارم و بیست میلیون تومان خریدم فکر میکنم الان سی تومن شده است. مدت چهارسال و اندی هم در جبهه ها برای چاه های نفت جنگیدم اما نمیدونم چرا یکباره از پرتاب این کلوخ بر صورتم و در زیر خیمه فرمانده محبوب و صبورم دلگیر شدم. تا کنون پاسخ هیچ مطلبی را ندادم؛ این اولین بار است و امیدوارم آخرین باشد.

عزیزی که این گزارش را علیه من تهیه کردی، اگر درخلوت تهمت میزدی، گذشت برایم سهل تر بود. به خودم و دوستانم توصیه میکنم بیش از هرچیز مراقب سلامت قلب و روح خودشان باشند و به هر بهایی آنرا آلوده جریانات سیاسی گذرا نکنند، چه بسا به عادت تبدیل شود و در زندگی مشترک و خانواده نیز اثرات مخربی بجا بگذارد. از دست دادن صداقت و انصاف چیزی نیست که براحتی برگردد و پشیمانی و آثار آن تا ابد باقی میماند، مگر خدا جبران کند... .

در مورد طرح استقلال فرهنگ از سایر قوا به دلیل تمرکز مدیرت فرهنگی در یک نهاد قطعا و ذاتا به خصوصی سازی گسترده تری میانجامد؛ و از هزینه های جاری ناشی از پراکندگی دستگاه ها بطور چشمگیری میکاهد و این بودجه صرف بخشهای خصوصی خواهد شد.

شما فقط یک نگاه به سرمایه های ثابت ادارات و نهادهای فرهنگی بیاندازید! ساختمانهای عظیم در بهترین نقاط شهرها، حجم غیر قابل تصور پرسنل، حقوق و خدمات سرسام آورداخلی، نگهداری و تاسیسات و ملزومات اداری وخودروها، حمل و نقل و سرویسهای پرسنل، مواد مصرفی، هتلهای دراختیار، شهرکهای ویلایی کارکنان، بن، وام، بروکراسی فلج کننده، تصمیمات متناقض، ناپایداری مدیریتها، عدم تخصص و تحصیلات دانشگاهی مربوطه، عدم حضور کارشناسان اجتماعی درازای معاونتها و کارمندان بسیار، عدم حضور جامعه شناسان و مردم شناسان در این دستگاهها و از همه نگران کننده تر عدم پاسخگویی و مصون ماندن آنها در حوزه اقتصاد و مفاسد، بی ادبیهای سیاسی، جرائم و ... .

همه به دلیل آن است که خود دستگاه ها کارفرما و سفارش دهنده و مجری هستند، ساختار و قوانین حاکم بر این ساختارها مدام به فربه شدن میانجامد و اجازه غیر از این را نمیدهند.

قوانین وحی نیستند؛ اشکالش در چیست اگر قرار باشد تغییر کنند و بروز گردند. قانون اساسی قرآن که نیست. مدیریت مستقل فرهنگی با حضور کارشناسان علوم انسانی تصمیمات راهبردی کلان را تعریف میکند و اجرا تنها بدست بخش خصوصی ست؛ میتواند سایر قوا را پوشش فرهنگی دهد، از خطاها و مفاسد پیشگیری کند، اطلاع رسانی کند، رفتارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را مبتنی بر آنچه صلاح جامعه هست اصلاح کند نه آنچه مصلحت فلان نهاد و قوه و بنیاد و ... .

سپاسگزارم . پرویز شیخ طادی»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج