۸۴۷۶۷۷
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

انتخاب استان قم به عنوان معین سیل‌زدگان لرستان

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم با بیان این‌که استان قم در کمک به سیل‌زدگان به‌عنوان معین استان لرستان انتخاب شده است، گفت: امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای کمک به سیل‌زدگان لرستانی مشارکت کنند.

خبرگزاری ایسنا: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم با بیان این‌که استان قم در کمک به سیل‌زدگان به‌عنوان معین استان لرستان انتخاب شده است، گفت: امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای کمک به سیل‌زدگان لرستانی مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اکبری در دیدار جمعی از مسئولان سپاه استان قم و معاونان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اعلام این خبر که استان قم در کمک به سیل‌زدگان به‌عنوان معین استان لرستان انتخاب شده است، اظهار کرد: سپاه امام علی‌بن ابیطالب(ع) روند خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان را از روزهای قبل آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: حادثه سیل‌های اخیر بسیار دشوارتر از حادثه زلزله در کرمانشاه است چراکه در کرمانشاه فقط در منطقه سرپل ذهاب و برخی از نقاط کرمانشاه شاهد خرابی و خسارت بودیم اما اکنون در استان‌های مختلف کشور تخریب منازل را مشاهده می‌کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم با بیان این‌که سپاه نیروی انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمت به سیل‌زدگان را تامین کرده است، مطرح کرد: امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای کمک به سیل‌زدگان لرستانی مشارکت کنند.

هم‌چنین، احمد بیطرفان جانشین فرمانده سپاه استان قم نیز طی سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده سپاه در مناطق سیل‌زده کشور پرداخت.

آیت الله سعیدی: همه باید در بازسازی مناطق سیل‌زده مشارکت کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قم از حادثه سیل اخیر به‌عنوان امتحانی برای همه نام برد و گفت: همه باید در بازسازی مناطق سیل‌زده مشارکت کنیم و در ساخت و سازهای جدید نیز بیش ازپیش رعایت اصول مرتبط با ایمنی ساختمان را مورد توجه قرار دهیم.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی از حادثه سیل به‌عنوان امتحانی برای همه نام برد و عنوان کرد: همه باید در بازسازی مناطق سیل‌زده مشارکت کنیم و در ساخت و سازهای جدید نیز بیش ازپیش رعایت اصول مرتبط با ایمنی ساختمان را مورد توجه قرار دهیم.

امام‌جمعه قم با تاکید بر این‌که مردم قم همیشه در کمک برای نیازمندان پای کار هستند، اظهار کرد: انشاء الله در خطبه‌های این هفته شهر مقدس قم، مطالب بیشتری را درباره روش و کیفیت کمک‌های دستگاه‌ها و مردم به آسیب دیدگان از سیل اخیر بیان خواهم کرد.

۷۰۰ جهادگر قمی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کردند

جانشین فرمانده سپاه استان قم از اعلام آمادگی ۷۰۰ نیروی جهادگر قمی برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان یاد کرد و گفت: سپاه نقش اصلی خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان لرستانی را بر عهده گرفته است و بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای سپاه استان قم به‌زودی در پل دختر یا پاکدشت مستقر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، احمد بیطرفان اظهار کرد: مردم خدمات و فعالیت‌های سپاه را در مناطق سیل‌زده به‌خوبی مشاهده می‌کنند.

وی از اتمام عملیات لایروبی در شهرستان‌های سیل‌زده شمال کشور یاد کرد و افزود: فقط جمعیت آق‌قلا ۳۵ هزار نفر است که بیشتر این جمعیت نیز در روستاهای این شهرستان پراکنده و صدها جاده فرعی نیازمند ترمیم است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم به فعالیت ۳۰۰ دستگاه مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شده و برای استان‌های گلستان، خراسان شمالی و لرستان امکانات خریداری و فرستاده شده است.

بیطرفان با بیان اینکه در استان قم نیز سیل بالادست و پایین دست سد کبار مهار شده است، عنوان کرد: در مورد رودخانه قمرود اقدامات عملیاتی به شیوه مطلوب دنبال و مسیر سرریز سدکوار را نیز باز و آب به سمت کویر حرکت کرده است به همین علت هیچ تلفاتی نداشتیم.

بیطرفان خاطرنشان کرد: در سلفچگان و دستجرد سیلاب مشکلاتی را به دنبال داشت که دو دستگاه مهندسی را همراه نیروی مورد نیاز اعزام کردیم؛ مردم روستای خرم‌آباد را نیز دو شب گذشته با مشارکت نیروهای بسیجی به روستاهای دیگر منتقل کردیم و در حسینیه‌ها و مکان‌های عمومی اسکان دادیم.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بیش از یک و نیم متر آب در رودخانه قمرود جمع نشده بود و اکنون نیز تهدید سیلاب برای قم به پایان رسیده است و بیشتر موضوع سیل در خوزستان مطرح است که می‌تواند برای مردم مشکل‌ساز شود و ما در اندیمشک و اهواز مراکزی برای اسکان کاروان‌های راهیان نور داریم که می‌توانیم از آن‌ها برای اسکان دادن مردم استفاده کنیم و طی سه روز اخیر نیز اردوهای راهیان نور را به صورت کامل تعطیل کرده‌ایم تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

جانشین سپاه استان قم از استقرار نانوایی و آشپزخانه سیار سپاه استان قم در لرستان یاد کرد و گفت: با مشارکت یکی از گروه‌های مردمی روزانه تغذیه دو هزار نفر از مردم لرستانی را تامین خواهیم کرد.

بیطرفان با بیان اینکه استان قم در امدادرسانی به سیل‌زدگان لرستانی به‌عنوان معین استان لرستان انتخاب شده است، عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای سپاه استان قم به‌زودی در پل دختر یا پاکدشت مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فرمانده و معاونان سپاه استان قم از روزهای قبل در استان لرستان مستقر شده‌اند، گفت: عملیات امداد و نجات از دو روز گذشته شروع شده و تامین امکانات بهداشتی و اغذیه‌های مورد نیاز نیز به شیوه مطلوب درحال دنبال شدن است.

بیطرفان از اعزام ۱۰ دستگاه مهندسی از سپاه استان قم به لرستان یاد کرد و گفت: در مرحله نخست اسکان موقت سیل‌زدگان دنبال می‌شود که در این راستا از ظرفیت هلال احمر قم استفاده شده است؛ به‌زودی سهم هر استان در ساخت خانه‌ها مشخص می‌شود که در این راستا نیازمند پشتیبانی ویژه مردم هستیم همانطور که در زلزله کرمانشاه نیز ۱۳ روستا به ما واگذار شده بود و توانستیم با فعالیت گروه‌های جهادی تا پایان شهریورماه ساخت منازل را به پایان برسانیم.

وی یادآور شد: بیش از ۷۰۰ نیروی جهادگر برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کردند به همین علت سپاه از نظر نیروی انسانی با مشکلی روبرو نیست اما در حوزه پشتیبانی ترابری، مهندسی و تغذیه نیازمند مشارکت دستگاه‌های استانی هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعفوب

      این هم به معنایی بی اعتمادی دولته پس هلال احمر وزارت راه مسکن ووووو این وسط چکاره اند روحانی بارو بندیلو تو جمع کن دراین وسط شما هیچکاره هستید دلمون خوشه دولت داریم

    • یعفوب

      این هم به معنایی بی اعتمادی دولته پس هلال احمر وزارت راه مسکن ووووو این وسط چکاره اند روحانی بارو بندیلو تو جمع کن دراین وسط شما هیچکاره هستید دلمون خوشه دولت داریم

    • بدون نام

      پس بزارهمون معنتون کمک کنه بسه

    • بی نام‌

      مردم ایران همیشه در مصائب کمک و یاری به همنوعان خود داشتند ولی الان با این گرانی ها ی مایحتاج عمومی مثل پیاز و سیب زمینی و مرغ و‌تخم مرغ و گوست و برنج و قند شکر اگر بتوانند شکم افراد تحت تکفل خود را سیر کنند و شرمنده نشوند خیلی زرنگ هستن ولی باز با همه این مشگلات حتما" در یاری رساندن کوتاهی نخواهند کرد دولت همت کند بجای کمک به عراق و سوریه و لبنان در مناطق سیل زده گلستان و لرستان و خوزستان و ایلام هزینه کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج