جاباما
۸۴۷۷۲۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تخریب باغ تالار غیرمجاز در منطقه بابا سلمان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به صدور حکم تخریب یک باغ تالار غیرمجاز در منطقه باباسلمان و تخریب بخشی از آن در اواخر سال ۹۷ گفت: کلیه جزئیات و مسائل مالی پروژه‌های عمرانی سطح شهرستان به منظور پیشگیری از وقوع جرائم مورد رصد دادستانی است.

خبرگزاری فارس: مجید کاویانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: اقدامات متعدد و پیشگیری‌های در حوزه تغییرات کاربری اراضی زراعی و باغات انجام شد صرف نظر از اینکه صلاحیت رسیدگی بر عهده دادگاه است ولی با توجه به اختیاراتی که در تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات پیش بینی شده، جلسات متعددی با حضور شهرداری تهران و قدس، بخشداری و جهاد کشاورزی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی کشاورزی و تغییرات باغات برگزار شد.

وی افزود: با واسطه خلاء تعطیلی که در ایام عید ایجاد می‌شود متصرفین و افراد از این زمان برای تغییر کاربری استفاده می‌کنند و در جلسات آخر سال ۹۷ اقدامات پیشگیرانه به همراه تدارکات اجرایی با وظایف هر یک از نهادها پیش‌بینی شد تا هر کدام در چه زمینه ای عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس بیان داشت: اقدامات پیشگیرانه در سال ۹۷ سبب شد که بلافاصله اقداماتی از بدو شروع ساخت پیکره با حضور شهرداری تهران در شهرک دانش و زرنان و بخشداری مرکزی و شهرداری در منطقه هفت جوی صورت پذیرد و در اواخر سال ۹۷ تخریبی در منطقه باباسلمان صورت گرفت و این روند قطعا ادامه خواهد داشت و با افرادی که اقدام به احداث ویلا و خردکردن اراضی زراعی و باغات می‌کنند، برخورد خواهد شد.

کاویانی با اشاره به جزئیات حکم صادر شده محدوده باباسلمان گفت: در محدوده بابا سلمان یک مورد ایجاد باغ تالار همراه با آلاچیق های متعدد و ساخت بنا بود که با تدابیر اندیشیده در اواخر سال ۹۷ یک قسمت کار تخریب شد و یک مهلت قانونی با اخذ تعهدات لازم به جهت تخریب الباقی کار داده شد و هدف ما حفظ شبکه اراضی و باغات و جلوگیری از تبدیل آنها به اراضی مسکونی است به همین سبب با توجه به مشکلاتی که از نظر موقعیت زمینی و جغرافیایی بین شهرستان قدس و شهریار وجود دارد یک محدوده از منطقه بابا سلمان مشخص شده که اقدامات عملی و دستورات قضایی لازم صادر شده است و در این امر شهرداری تهران و قدس به دلیل محدودیت لجستیکی و نیروی انسانی جهاد کشاورزی ورود خواهند کرد تا با کمک یکدیگر احکام این حوزه اجرایی شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با گران فروش ادامه داد: کمیته‌ای با حضور نیروهای امنیتی، انتظامی، اتاق اصناف، اداره صمت و فرمانداری در سال ۹۷ تشکیل شد تا بر روند توزیع کالاهای اساسی نظارت شود و به تبع کمترین تخلفات را در این زمینه به واسطه نظارت چندین ارگان مختلف تحت عنوان کمیته ارزیابی شاهد بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ادارات خاطرنشان کرد: در طول سال ۹۷ جلساتی با ادارات و بانک‌ها برای مقابله جرائمی همچون جرائم مالیاتی و سرقت‌های مسلحانه برگزار شد، زیرا حوادث مشابه‌ای را در شهرستان‌های همجوار در زمینه بانک‌ها و طلافروشی‌ها شاهد بودیم و این جلسات برای پیش بینی اقدامات لازم نیروی انتظامی و ادارات جهت پیشگیری و ایمن‌سازی انجام شد.

کاویانی با اشاره به ورود دادستانی در صیانت از حقوق عامه بیان داشت: در آخرین جلسه شورای اداری سال ۹۷، دادستانی توصیه ها و تذکرات مهمی را خطاب به ادارات مطرح کرد و به موضوع بسیار مهم حفظ حقوق عامه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ریاست قوه قضاییه و دادستانی کل کشور بود اشاره شد و به عنوان مدعی العموم در حفظ حقوق عامه اقدامات متعددی در سال ۹۷ در زمینه های مختلف مانند روشنایی،آسفالت، دور برگردان و ترافیک در سطح شهرستان انجام دادیم که در سال ۹۸ شاهد برخی نتایج آن به خصوص در حوزه ترافیک خواهیم بود.

وی با اشاره به بازدید‌های متعدد از پروژه‌های سطح شهر تصریح کرد: بازرسی ها و بازدید های متعدد در سال ۹۷ از پروژه های عمرانی سطح شهرستان انجام شد و این اقدامات در ابتدا برای پیشگیری لازم قبل از وقوع جرائم انجام شده است و کلیه موضوعات مالی و مسائل مرتبط با پروژه های عمرانی مورد رصد دادستانی خواهد بود و این اقدامات سبب شده که کمترین آسیب‌ها را در این خصوص در سطح شهرستان قدس داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج