جاباما
۸۴۷۸۹۹
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

سد‌های تهران با یک ماه بارندگی هم سرریز نمی‌شود

 استاندارتهران گفت: استان تهران با یک ماه بارندگی هم شاهد سرریز شدن سدها نخواهد بود.

خبرگزاری مهر: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران بعد از ظهر پنج شنبه جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و ساماندهی قبل از وقوع بحران و نظارت هوشمند در زمان وقوع بارش‌های اخیر افزود: با کمک همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان تهران و همکاری صدا و سیما، بدون تلفات شاهد حداقل خسارات در بارش‌های اخیر بودیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه و کاهش عوامل خطر در سرلوحه کار ستاد مدیریت بحران استان بود، گفت: یک هفته قبل از آغاز سال با همکاری شهرداری تهران نهرها، رودخانه‌ها و جوی‌ها لایروبی و پاکسازی شد و از ظرفیت خالی سدهای استان هم برای کنترل سیلاب‌ها و آب حاصل از آب شدن برف‌ها استفاده کردیم.

سد‌های تهران با یک ماه بارندگی هم سرریز نمی‌شود

وی گفت: با تدابیری که اتخاذ شده است اگر یک ماه هم در تهران بارندگی رخ دهد شاهد سرریزشدن سدها نخواهیم بود و همچنین از حوضچه‌هایی که در استان تهران وجود دارد بعنوان ذخیره آب‌های سطحی و روان استفاده شده است.

محسنی بندپی با انتقاد از اظهارنظر برخی افراد غیرکارشناس درباره وقوع سیل در تهران و یا مطالبی مانند احتمال ریزش سد کرج گفت: خوشبختانه صدا و سیما، با اقدام به موقع و مصاحبه با افراد مسئول و کارشناس اخبار صحیح را در این زمینه منعکس کرد.

وی افزود: در زمان وقوع بحران اولاً باید مردم را دچار تشویش نکنیم و در مرحله بعد با مساعدت و کمک مردم سعی کنیم تا خسارت‌ها کاهش یابد.

استاندار تهران گفت: اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما باعث شد تا مردم ضمن همراهی با ما و نیروی انتظامی از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ساعت به ساعت آب ورودی و خروجی سدها کنترل و پایش می‌شد افزود: روز دوازدهم فروردین پیک آب ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه را در ورودی سد لتیان شاهد بودیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم خروجی سد را به صد متر مکعب بر ثانیه برسانیم و آب خروجی را به سمت سد ماملو هدایت کنیم.

استاندار تهران گفت: ورودی سد کرج هم به بیش از ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید که منجر به افزایش خروجی آن شد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بهتر، تهران به چهار منطقه، جنوب و جنوب شرقی، جنوب غربی و غرب، شرق و خود تهران تقسیم شد افزود: مدیریت هر یک از این چهار منطقه به یکی از معاونان استانداری تهران واگذار شد و وحدت فرماندهی شرایطی برای ما فراهم کرد که این نزولات آسمانی را هم مدیریت و هم تدبیر و هم اینکه آن را ذخیره کنیم تا با تقویت آب‌های زیرزمینی از نشست زمین هم جلوگیری شود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر موجب فرسایش خاک در برخی مناطق استان تهران شد اضافه کرد: در منطقه کن، فشم، رودبار قصران و در دره‌های بالادست تهران شاهد ریزش و فرسایش خاک بودیم.

استاندار تهران گفت: در روز ۱۳ فروردین ذرات خاک در آب به حدی بود که ممکن بود تصفیه خانه‌ها نتوانند آن را تصفیه کنند، اما با تدبیر شرکت آب و فاضلاب و افزایش حوضچه‌های رسوبی در ورودی به تصفیه خانه‌ها این مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه قطعی آب را در برخی از روستاها هنوز هم داریم افزود: مثلاً" در برخی از مناطق کن و سولقان هنوز ده روستا آب آشامیدنی شأن قطع است که انشاالله امروز آب آن‌ها وصل خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکل راه ارتباطی رودبار قصران خاطرنشان کرد: آب و گاز در برخی مناطق رودبار قصران هم قطع شده بود که ۹۰ درصد گاز وصل شده و آب هم امروز در آنجا وصل می‌شود.

محسنی بندپی گفت: استانداری تهران علاوه بر آمادگی در این استان به استان‌های دیگر هم کمک رسانی کرد.

وی افزود: استانداری تهران به مناطق آسیب دیده از سیل در استان گلستان ادوات سنگین ارسال کرد و با ارسال کمک‌های حمایتی به استان لرستان به منطقه زیرآب مازندران هم بیل مکانیکی و تجهیزات ارسال شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      سدهای تهران با سدهای شهرستان ها فرق داره ؟

    • بدون نام

      چه خوب انگاری استاندارتهران باخدا ارتباط مستقیم داره!!!!
      آی عمومحاسبه بارش توسط شما با اون بالایی خیلی فرق داره مواظب حرف زدنت باش!

    • بدون نام

      ش
      شاهنامه اخرش خوشه جوجه رواخرپاییز میشمارن اسیاب به نوبت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخواب

    • بدون نام

      این هم بهانه ای برای افزایش قیمت اب بها برای سال جاری واحتمالا برای سالهای اینده.

    • بدون نام

      با اونهمه جمعیت تهران نبایدم پر بشه یه دوره خوزستانیها و کردها بخاطر جنگ رفتن تهران یه دوره بعد از زلزله رفتن تهران الانم سر ماجرای سیل یه عده میان حالا از افغانستان و پاکستان و ...هم که جمعیت چند صد هزار نفری تو تهران هستن انقدر شلوغ و درهمه تهران که آدم میاد حالت تهوع میگیره نبایدم سدها با این جمعیت پر بشن

    • بدون نام

      تهرون تهرونه الکی که نیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای بند پی .لطفا برو دنبال. بند. پی ات.

    • بدون نام

      یک ماه کم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج