۸۴۷۹۳۱
۱۵ نظر
۵۰۱۶
۱۵ نظر
۵۰۱۶
پ

کره جنوبی جایگزین نفت ایران را آزمایش کرد

منابع آگاه اطلاع دادند که کره‌جنوبی جایگزینی نفت فوق‌سبک آمریکا، به جای نفت ایران را آزمایش کرده است. این نفت توسط شرکت انرژی آنادارکو پترولیوم به فروش می‌رسد.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، درحالی‌که کره‌جنوبی منتظر تصمیم‌گیری واشنگتن در مورد تمدید مجوز این کشور برای خرید نفت ایران است، منابع آگاه اطلاع دادند که این کشور جایگزینی نفت فوق‌سبک آمریکا، به جای نفت ایران را آزمایش کرده است. این نفت توسط شرکت انرژی آنادارکو پترولیوم به فروش می‌رسد.

کره‌جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی نفت ایران است و یکی از ۸ کشوری است که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و وضع تحریم‌های ضد ایرانی در ماه نوامبر، از واشنگتن برای خرید نفت از ایران معافیت دریافت کرده است.

انتظار می‌رود واشنگتن در ماه می این معافیت‌ها را کاهش دهد که این باعث می‌شود کره‌جنوبی در تأمین میعانات گازی خود از ایران با مشکل مواجه شود. میعانات گازی نوعی نفت خام فوق‌سبک است که در صنایع بزرگ پالایشگاهی و پتروشیمی کره‌جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کره جنوبی جایگزین نفت ایران را آزمایش کرد

نفت سبک تگزاس غرب، دابلیوتی‌ال، به عنوان جایگزینی احتمالی برای میعانات گازی ایران در نظر گرفته شده است. این نفت پس از پالایش، مقادیر زیادی نفتا تولید می‌کند که می‌توان از آن برای تولید محصولات پتروشیمی استفاده کرد. این نفت اغلب در بخش غربی حوزه نفتی پرمیان در تگزاس، تولید می‌شود.

سخنگوی آنادارکو، جان کریستینسن، تأیید کرد که این شرکت در حال صادر کردن دابلیوتی‌ای است و گفت: ما انتظار داریم حجم این صادرات در آینده افزایش پیدا کند. البته او اشاره نکرد که آیا کره‌جنوبی این نفت را آزمایش می‌کند یا خیر؟

منابع آگاه می‌گویند بزرگترین پالایشگاه کره‌جنوبی، اس‌کی انرژی و کوچک‌ترین پالایشگاه این کشور، هیوندای اویل‌بنک، در حال سنجیدن عیار این نفت خام و آزمایش نمونه‌ها هستند.

یکی از منابع می‌گوید: ای‌پی‌آی این نفت خام ۴۸ درجه است، بنابراین به نوعی امکان این وجود دارد که جایگزین میعانات گازی ایران شود، اما ما هنوز باید کیفیت این نفت خام را چک کنیم.

ای‌پی‌آی یا سنگینی نفت خام است، که چگالی آن را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند پس از پالایش چه محصولاتی از آن به دست می‌آید.

۳ منبع آگاه دیگر می‌گویند که احتمالاً تمدید معافیت کره‌جنوبی با کاهش ۵ تا ۲۰ درصدی نفت از ایران میسر خواهد شد. آنها می‌گویند کره جنوبی که یک متحد نزدیک آمریکا است، نمی‌خواهد رابطه خود با این کشور را خراب کند.

سندی فیلدن، مدیر تحقیقات نفت و محصولات نفتی در مورنینگ‌استار، می‌گوید: آنها از ترامپ می‌ترسند. آنها می‌خواهند به ترامپ بگویند ما همه نفت شما را می‌خریم.

طبق داده‌های شرکت ملی نفت کره‌جنوبی، در دوره ژانویه تا فوریه، کره‌جنوبی ۱۷۶۲۳۷ بشکه در روز، نفت از ایران وارد کرده است، که ۳۸.۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افت کرده است.

صادرات نفت آمریکا به کره‌جنوبی در ۲۰۱۸ به ۲۵۶ هزار بشکه در روز رسیده بود اما در ماه فوریه تا ۴۴۳ هزار بشکه در روز جهش کرد.

کره‌جنوبی قبلاً هم انواع دیگر نفت خام سبک آمریکا را خریداری می‌کرد، اما این دو خریدار (اس‌کی انرژی و هیوندای اویل‌بنک) اخیراً پس از کشف ناخالصی، محموله میعانات ایگل فورد را پس فرستاده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این است وابستگی به نفت ایران (متاسفانه)و سرسپردگی کشورهای مثلا مستقل مثل کره جنوبی و ژاپن که با تشر امریکای جنایتکار هر وقت که امریکا می گوید این کار یا آن کار را انجام بده مثل غلام حلقه به گوش مطیع هستند

      پاسخ ها

      • مجتبی

        بزودی زود با پیوستن دیگر کشورهای سرسپرده به کره جنوبی و خریدن نفت از امریکا دو تیر به هدف خواهد خورد . اول اینکه اقتصاد ایران اسلامی از تکیه به نفت خارج میشه و اقتصاد مملکت رشد و شکوفایی رو در خود می بینه و بیکاران به سر کار خواهند رفت و نکته دوم اینکه امریکا و کدخدای عزیز برخی ساده لوحان به غلط کردن می افته چون توازن اقتصاد در مدتی نه چندان دور شدیدا توازنش بهم میخورده و این در هر دو صورت به نفع ایران و ایرانی هست . سیدمجتبی

    • بدون نام

      روحانی کجایی دقیقاکجایی کلیدت کو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی دقیقا چه کاره سیاست خارجی است؟

    • بدون نام

      آمریکای ظالم به معنای واقعی کلمه ی مستکبر، برای این که نفت خودش رو بفروشه اقدام به تحریم ما کرده، اون هم با بهانه های واهی

      پاسخ ها

      • بی نام

        آمریکا چه احتیاجی به فروش نفت داره فقط فروش گوشی ایفنش سال 2018 بیشتر از نفت ایران بود حالا بقیه چیزها ش بماند پروفسور آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را بدون نفت داراست مثل ایران ما وابسته به نفت نیست

    • درست میشه آخر

      البته ناگفته نماند ما هم کشورهای قدرتمندی مثل یمن لبنان سوریه عراق و از همه مهمتر ونزوئلا را داریم.

    • دونالد ترامپ

      درود بر امریکا ممنونیم ازت

    • بدون نام

      مسئولین پاسخگو باشن.

    • بدون نام

      کمتر تو خاور میانه خرابکاری کنید کسی باهاتون کار نداشته باشه بدبخت کردید ملتو

    • بدون نام

      صد سال سیاه نخرن.
      مردم بدبخت خوزستان چیزی از نفت ندیدن. بجز دودش .

    • n.s

      الحمدلله

    • بدون نام

      اگر صادرات نفت ایران کاهش پیدا کند که کرده ، ایا مسئولین می توانند محصولات صنعتی (سرمایه بر و ویرانگر) صادر کنند ؟ خیال باطل ، یا طبق عادت ، فقط دل بسته اند به صادرات خیار و گوجه ، پیاز،....... پس لازمه وجود دولت چیه !

    • بدون نام

      آفرین بر آمریکا لا اقل کمی نفت برای بچه ها و آینده میماند راستی 5سال دیگر آمریکا کل بازار جهانی نفت را به دست میگیرد الا بر کت الله

    • مهدی

      اتفاقااینجوری بهتر اگرازروزاول خام فروشی نفت نبود مجبورمیشدن به صنایع دیگرهم اهمیت بدن وتبدیل به اقتصادتک محصولی نفت نمیشدیم مثل الان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج