۸۴۷۹۴۱
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

نشریه پرینستون:

بشردوستی آمریکایی‌ها گزینشی است

نشریه دانشگاه پرینستون آمریکا از دولت دونالد ترامپ به دلیل بی تفاوتی به سیل مرگبار اخیر در ایران و انفعال در مقابل تأکید گروه های امدادی و حقوق بشری برای فراهم کردن دسترسی و ارسال کمک به سیل زدگان، از دولت آمریکا انتقاد کرد.

ایرنا: نشریه دانشگاه پرینستون آمریکا از دولت دونالد ترامپ به دلیل بی تفاوتی به سیل مرگبار اخیر در ایران و انفعال در مقابل تأکید گروه های امدادی و حقوق بشری برای فراهم کردن دسترسی و ارسال کمک به سیل زدگان، از دولت آمریکا انتقاد کرد.

در این مطلب که به عنوان سرمقاله روز گذشته نشریه دانشگاه پرینستون آمریکا و به قلم کاوه بدره ای منتشر شد، به سیل ویرانگر ایران اشاره شده که چندین استان در مناطق مختلف این کشور را فرا گرفت.

بر اساس این مقاله، فاجعه سیل اخیر از لحاظ انفعال و سکوت سیاستمداران و رسانه های آمریکایی به زلزله سال ۹۶ شباهت دارد.

بشردوستی آمریکایی‌ها گزینشی است

نویسنده در ادامه بشردوستی دولت و رسانه های آمریکایی را 'گزینشی' توصیف کرد و نوشت: حتی یک سیاستمدار آمریکایی یا نامزد ریاست جمهوری اقدامی در راستای ابراز همبستگی با سیل زدگان نکرد و تقریباً هیچ یک از رسانه ها و شبکه های خبری این کشور نیز اخبار مربوط به سیل ایران را پوشش ندادند.

در ادامه این مقاله آمده است: مانند زلزله سال 96 کرمانشاه، آمریکا سکوت کرد و درد و رنج و حتی وجود مردم ایران را نادیده گرفت. زیرا در این کشور سیاست، احساس بشردوستی، خیرخواهی و شأن انسانی را تحت الشعاع قرار داده است.

مقاله مذکور با اشاره به اظهارات چندی پیش برایان هوک، مقام وزارت خارجه آمریکا، در نشست آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) درباره اعمال سخت ترین فشارها بر ایران و اظهار خرسندی حضار از این شرایط، اضافه کرد: نادیده گرفتن شرایط بحرانی انسان ها، سیاه نمایی و رفتار خارج از شأن انسان با مردم ایران از نگاه آمریکایی ها قدرت است. حتی در شرایط فاجعه های طبیعی و موقعیت هایی که کاملاً از موضوعات سیاسی مجزا هستند، آمریکا خصومت و سنگدلی خود را نسبت به ایران نشان می دهد.

نویسنده سپس به سه بیت از اشعار معروف شاعر بلندآوازه ایرانی سعدی که بر سر در سازمان ملل متحد نیز حک شده است، اشاره کرد که می فرماید:

بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

انتقاد از برخورد دولت ترامپ با مساله سیل و تقاضاهای گروه های کمک رسان و جوامع حقوق بشری برای مستثنا کردن کمک های انسانی از تحریم های سیاسی واشنگتن علیه ایران، در حالی در رسانه ها منتشر می شود که برخی مقام های آمریکایی در روزهای اخیر مدعی شده اند که تحریم های آمریکا امور بشردوستانه را تحت تأثیر قرار نداده است. دولت ترامپ نیز بارها ادعای دوستی با ملت ایران را مطرح کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که گفته بود واشنگتن آماده است از طریق فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر کمک های نقدی را به دست هلال احمر ایران برساند، در توییتی اظهارات او را 'خبر جعلی' خواند و نوشت: رئیس صلیب سرخ جهانی گفته است که هلال احمر ایران به دلیل تحریم های غیرقانونی آمریکا امکان دریافت کمک ندارد. او همچنین از شرایط ایجاد شده در نتیجه سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران تحت عنوان 'تروریسم اقتصادی' یاد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      اما دشمنی ایران همه گیر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دشمنی ایران با صهیونیسمه و مزدورهای صهیونیست همه جا هستند حتی در این سایت

    • بدون نام

      خدایا چجوری اینا صدای حق نمی شنون

    • بدون نام

      مسولین خودی کاری نمیکنن. دیگه از دیگر کشورها انتظاری نداریم..مسولین بی کفایت ما. فقط به فکر اینن چطوری نفت بفروشن

    • دونالد ترامپ

      درود بر امریکا که همپیاله دزدها نمیشه وظیفه امریکا نیست که مملکت مارو سر و سامان بده وظیفه کساییه که حقوق صد میلیونی در ماه میگیرند

    • رضا

      لعنت بر آمریکا و همفکرانش چه داخلی و چه خارجیش

    • بدون نام

      خواهشا حالا که چند دلاری میخاد بیاد داخل میشه غضنفر بازی درنیارید ؟ اردوغان هم از روسیه هم از امریکا هم از اسراییل هم از اروپا هم از اعراب هم از چین هم از ... دلار به دلار چونه و بهانه و کلک و ... میزنه میاره داخل ترکیه . با امریکا به روش خودش باید برخورد کرد .

    • بدون نام

      زمان زلزله بم آمریکا کمکهای زیادی کرد اماهیچ به دست مردم نرسید بازم براسیل زدهاخیلی کمک کردازدولت خودمان بیشتر کمک کرددرودبرترامپ لعنت بر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج