جاباما
۸۴۸۰۶۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نفت برنت از ۷۰دلار عقب نشست

قیمت نفت روز جمعه تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، کاهش یافت و نفت برنت از مرز ۷۰ دلار عقب نشست.

خبرگزاری ایسنا: قیمت نفت روز جمعه تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، کاهش یافت و نفت برنت از مرز ۷۰ دلار عقب نشست.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۶۹.۲۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته به مرز ۷۰.۰۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۲ نوامبر بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک سنت کاهش یافت و به ۶۲.۰۹ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز پنج شنبه ۳۶ سنت سقوط کرده بود.

معامله گران می‌گویند کندی رشد اقتصادی که به تقاضا برای سوخت آسیب خواهد زد، قیمت‌ها را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

آمریکا و چین که دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان هستند ممکن است به توافق برای پایان دادن به اختلافات تجاری خود نزدیک باشند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرده بود که دو طرف به توافق نزدیک هستند با این حال آمریکا برای حذف تعرفه‌ها روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی که پکن خواستار آن است، مردد مانده است.

قیمت‌های زغال سنگ حرارتی و گاز طبیعی که دو منبع اصلی مورد استفاده برای تولید نیرو هستند، در بحبوحه کندی رشد مصرف کاهش چشمگیری پیدا کرده‌اند.

با این حال برنت در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی و وست تگزاس اینترمدیت در مسیر ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

برنت از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۳۰ درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۴۰ درصد رشد قیمت داشته که تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کاهش تولید اوپک و غیراوپک بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، کشورهای اوپک و غیراوپک معروف به گروه اوپک پلاس توافق کرده‌اند تولیدشان را در شش ماه نخست امسال به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج