جاباما
۸۴۸۰۷۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ از تهدید به بستن مرز مکزیک عقب نشست

دونالد ترامپ که تهدید کرده بود در صورت وارد عمل نشدن دولت مکزیک برای متوقف کردن "هجوم" مهاجران به مرزهای آمریکا، ممکن است مبادی ورودی با مکزیک را این هفته ببندد اکنون می‌گوید به مکزیک یک سال فرصت می‌دهد تا در این باره اقدام جدی کند.

خبرگزاری ایسنا: دونالد ترامپ که تهدید کرده بود در صورت وارد عمل نشدن دولت مکزیک برای متوقف کردن "هجوم" مهاجران به مرزهای آمریکا، ممکن است مبادی ورودی با مکزیک را این هفته ببندد اکنون می‌گوید به مکزیک یک سال فرصت می‌دهد تا در این باره اقدام جدی کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده اگر در پایان یک سال مورد نظر او تغییری در وضعیت مرز مکزیک پدید نیاید او ممکن است عوارض واردات قطعات خودرو از این کشور را بالا ببرد و در صورت ثمربخش نبودن این راهکار مرزهای جنوبی کشورش را خواهد بست.

مکزیک یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری صنعت خودروسازی آمریکاست و بسیاری از قطعات اصلی خودروهای آمریکایی در این کشور تولید می‌شود. به طوری که کارشناسان می‌گویند در صورت بسته شدن مرز مکزیک صنعت خودروسازی در آمریکا فلج خواهد شد.

آمریکا همچنین به طور گسترده‌ای وابسته به محصولات کشاورزی مکزیک است. به طوری که تهدید یک هفته پیش ترامپ برای بستن مرز نگرانی‌ها از بحران در بازار سبزیجات، میوه، غلات و به صورت نمادین آوکادو را که یکی از مشهورترین محصولات مکزیک در آمریکاست به شدت بالا برده بود.

به گزارش بی.بی.سی اما ترامپ روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: "ما به آنها یک سال مهلت می‌دهیم... اگر قاچاق موادمخدر متوقف نشد و یا به طور چشم‌گیری کاهش نیافت، آن وقت تعرفه‌های علیه واردات از مکزیک را بالا خواهیم برد، به ویژه واردات خودرو را ... اگر این هم کارساز نشد آن وقت مرز را خواهیم بست."

مکزیک در کنار کانادا و چین سومین شریک تجاری بزرگ آمریکا محسوب می‌شود و تهدید به مسدود کردن مرزهای جنوبی آمریکا با این کشور شوک خبری بزرگی در چند روز گذشته ایجاد کرده بود.

ترامپ بارها وضعیت در مرزهای جنوبی کشورش با مکزیک را بحرانی خوانده و به همین علت هم با اعلام وضعیت فوق‌العاده در تلاش برای احداث یک دیوار بزرگ در ایالت‌های هم مرز با مکزیک است.

او بارها قاچاق موادمخدر، ورود مهاجران غیرقانونی و رفت و آمد تبه‌کاران را به وضعیت فعلی مرزها نسبت داده و مدعی شده با احداث یک دیوار بزرگ خواهد توانست آمارها در این زمینه را کاهش دهد.

اما دموکرات‌ها و منتقدان سیاست‌های او می‌گویند احداث دیوار راه حل ماجرا نیست چرا که بخش اعظم موادمخدر از مبادی قانونی و گذرگاه‌های باز مرزی وارد آمریکا می‌شود و احداث دیوار کمکی به توقف قاچاق موادمخدر نخواهد کرد.

دموکرات‌ها که مجلس نمایندگان را در دست دارند حتی پیشنهاد داده‌اند که به جای جدل بر احداث دیوار حاضرند بیش از یک میلیارد دلار برای ارتقاء فنی و کیفی مرزبانی در مبادی قانونی بودجه تخصیص دهند.

همزمان ماه مارس گذشته مرزهای جنوبی آمریکا شاهد افزایش کم سابقه ورود غیرقانونی مهاجران بوده است به طوری که اداره مرزبانی و گمرک اعلام کرده از بازداشت و اسکان مهاجران در اردوگاه‌های موقت مرزی عاجز مانده است.

بنابر گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا در ماه مارس گذشته حدود ۱۰۰ هزار مهاجر که اکثر آنها خانواده و یا مادران و فرزندان بوده‌اند با عبور از مرزهای شمالی مکزیک وارد خاک آمریکا شده و خود را تسلیم مرزبانان کرده و خواستار پناهنده شدن به ایالات متحده شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرج

      خوب این اولین اورتش

    • روح الله آقایی

      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه ترامپ دیوانه.

    • بدون نام

      مذاكرش با كره شمالي كه به نتيجه نرسيد
      ديوار مكزيكم كه رفت رو هوا
      فقط مونده تحريم ايران كه چشم اميد ترامپ به وطن فروش هاست!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج