۸۴۸۱۵۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

فرماندار کوهرنگ: ۱۶روستا باید تخلیه شود

 فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: با آغاز موج سوم بارش های سیل آسا در چهارمحال و بختیاری ۱۶ روستای در معرض خطر سیلاب این شهرستان باید تخلیه شود.

ایرنا: مرتضی زمانپور، فرماندار شهرستان کوهرنگ روز جمعه در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: این تعداد روستا در موج های اول و دوم بارندگی ها، با خطر سیلاب مواجه بودند که پس از تخلیه ساکنان آن ها در مناطق امن اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: با هدف جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی باید قسمتی از سدهای خاکی امیرآباد دهنو و نصیرآباد نعل اشکنان از توابع شهرستان کوهرنگ تخلیه شود.

** مشکل بندهای خاکی برجویی و سینی شهرستان لردگان رفع شد

فرماندار شهرستان لردگان نیز گفت: بازدید از مراکز حساس و آسیب پذیر این شهرستان انجام شده و مشکل بندهای خاکی روستاهای برجویی و سینی این شهرستان رفع شده است.

برهان حسین پور آقایی تاکید کرد: هم اینک تمامی محورهای عشایری مسدود و راه ارتباطی ۸ روستای منطقه بارز و شوارز به علت بالا آمدن سطح آب بسته است.

وی همچنین از رانش زمین روستاهای شاه نجف، دره نامداری، منارجان و ارمند علیا از توابع شهرستان لردگان خبر داد و افزود: با توجه به شدت بارش های اخیر و پر شدن سد خاکی گنج شهرستان لردگان یک و نیم متر از آب این سد تخلیه شد تا در موج سوم بارش ها با مشکل مواجه نشود.

** شرایط در شهر کاج شهرستان اردل اضطراری است

فرماندار شهرستان اردل نیز گفت: شرایط اسکان در یک محله شهر کاج از توابع این شهرستان هنوز در شرایط اضطراری و خطرناک قرار دارد.

محمود کیانی تصریح کرد: البته همچنان چادر و کمپ اسکان اضطراری در شهر کاج برپاست و خوشبختانه مردم به اخطارها توجه می کنند.

فرماندار کوهرنگ: ۱۶روستا باید تخلیه شود

وی یادآور شد: هم اینک 27 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در شهرستان اردل مستقر شده اما در صورت نیاز به جابه جایی این تعداد دستگاه، تریلر کمرشکن نیاز است.

کیانی تاکید کرد: البته در شهرستان اردل هنوز تامین بولدوزر، جرثقیل سنگین و کف کش اولویت دارد.

وی اظهار داشت: در بارندگی های اخیر 42 مسکن با 45 خانوار در روستاهای شهرستان اردل با خطر مواجه شدند که ارزاق عمومی و مایحتاج اولیه بین آنان توزیع شد.

کیانی تصریح کرد: خطر ریزش سنگ، رانش زمین و مسدود شدن راه های ارتباطی در شهرستان اردل هنگام بارش های سیل آسا دور از انتظار نیست.

** خروجی سدهای خاکی شهرکرد بازبینی شد

فرماندار شهرستان شهرکرد نیز گفت: خروجی سدهای خاکی این شهرستان بازبینی و اشکالات آن ها رفع شده است.

عبدالعلی ارژنگ تاکید کرد: در هرچگان و سورشجان شیر تخلیه سدها مشکل داشته که تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

وی افزود: در بارندگی های اخیر 31 ساختمان مسکونی قدیمی در معرض خطر در شهرستان شهرکرد با 117 نفر سکنه شناسایی و ساکنان آن ها به مکان های امن اسکان اضطراری و منزل بستگان منتقل و مستقر شدند.

ارژنگ تصریح کرد: شیرهای خروجی سد سورک نیز اصلاح و هم اینک میزان آب خروجی از این سد به 30 لیتر در ثانیه کاهش یافت.

وی یادآور شد: به مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری ابلاغ شده تا سدهای خاکی دولت آباد و خلیل آباد که راه دسترسی به آن ها ممکن نیست را بررسی و اشکالات احتمالی در آن را رفع کند.

فرماندار شهرستان شهرکرد اظهار داشت: با شدت و ادامه بارش ها احتمال رانش زمین در منطقه میرآباد شرقی شهرکرد دور از انتظار نخواهد بود.

**خروجی سدهای خاکی شهرستان بن تنظیم شد

فرماندار شهرستان بن نیز گفت: میزان ورودی و خروجی تمامی سدهای خاکی این شهرستان تنظیم شده است.
کیانوش نادری بلداجی تاکید کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از سرریز شدن سدهای خاکی هنگام بارندگی ها صورت گرفت.

وی افزود: برای لایروبی مسیل ها و بندهای کشاورزی شهرستان بن به بیل مکانیکی در این شهرستان نیاز است.

** بافت فرسوده سامان در معرض خطر است

فرماندار شهرستان سامان نیز گفت: بافت فرسوده شهری و روستایی این شهرستان به ویژه در روستای تاریخی دالانی یاسه چای در معرض خطر ناشی از بارندگی است.

کمال اکبریان چالشتری تصریح کرد: خطر ریزش کوه در جاده های اطراف حاشیه رودخانه زاینده رود پس از وقوع بارش ها دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: هم اینک دبی رودخانه زاینده رود بسیار بالا رفته و در هنگام بارندگی ها برای جلوگیری از طغیان این رودخانه باید چاره اندیشی و دریچه های خروجی سد تنظیمی راینده رود کم و یا حتی بسته شود.

اکبریان چالشتری تاکید کرد: تمامی ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی در شهرستان سامان شناسایی شده اما بیل مکانیکی و چرثقیل سنگین برای استفاده در هنگام در هنگام بارش های سیل آسا در این شهرستان وجود ندارد که باید از طریق استان تامین و در منطقه مستقر شود.

وی اظهار داشت: ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی شناسایی شده شهرستان سامان هم اینک در شهرهای سامان و هوره و روستای گرمدره مستقر و بسیج شده اند.

وی تصریح کرد: بسته بندی و توزیع آب آشامیدنی ویژه ساکنان روستاهای شهرستان سامان به علت گل آلودگی رودخانه زاینده رود انجام شده است.

** لایروبی رودخانه ها با سرعت انجام شد

فرماندار شهرستان فارسان نیز گفت: لایروبی رودخانه خشکه رود، شناسایی ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی، اعلام هشدارها به کشاورزان، تولید کنندگان، شیلات داران و دامداران، آبرسانی سیار، اسکان اضطراری در مناطق خطرآفرین، احداث مسیرهای جایگزین در مناطق رانشی با سرعت صورت گرفت.

مرداس طاهری تاکید کرد: آزاد سازی حریم و بستر رودخانه های شهرستان فارسان و انجام ساحل سازی در این مناطق نیاز به عزم جدی و اقدام فوری مسئولان مربوطه در سطح استان و شهرستان دارد.

**20 شهر و روستای بروجن درگیر بارش های اخیر شد

معاون فرماندار شهرستان بروجن نیز افزود: ۴ شهر و ۱۶ روستای بروجن در بارندگی های اخیر درگیر و رودخانه های فصلی طغیان کرد.

هوشنگ امانی تصریح کرد: اصلاح مسیل ها و لایروبی، احداث کانال موقت پشت شهرک شهید بهشتی شهر نقنه با هدف هدایت روان آب ها انجام شده است.

وی افزود: بانک اطلاعاتی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بخش دولتی و خصوصی در شهرستان بروجن تهیه و در اختیار اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان قرار گرفته است.

امانی تصریح کرد: به علت شدت بارش های موج اول و دوم در چهارمحال و بختیاری به ۵۰ دهانه پل در شهرستان بروجن خسارت وارد شد.

**روستاهای شهرستان کیار در خطر رانش زمین قرار دارد

معاون فرماندار شهرستان کیار نیز گفت: روستاهای چارطارق، گوشه حیدری، رحیم آباد، جوزستان، دره بید، دره یاس، دره عشق، معدن، فثیروزآباد و سررک در خطر رانش قرار دارد.

محمد کهرانی گفت: ۳۰ خانوار از جوزستان و ۱۵ خانوار از قلعه تک تا تا امسب اسکان اضطراری داده می شود.
وی یادآور شد: ساماندهی استخرهای پرورش ماهی واقع در بستر رودخانه، استقرار ماشین آلات و کف کش برای خروج اضطراری آب سرریز سدهای خاکی از نیازهای مهم شهرستان کیار بوده که آماده شده است.

به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی سازمان هواشناسی موج سوم بارش ها از امشب جمعه هوای چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار می دهد و از صبح تا عصر فردا شنبه این سامانه به اوج فعالیت خود می رسد.

بر اساس این گزارش برای 48 ساعت آینده 40 تا 60 میلیمتر بارش در ایستگاه کوهرنگ پیش بینی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الله اکبر.

    • بدون نام

      نکنه همه رومخوای ببری خونه تون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج