۸۴۸۲۴۹
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

محصص‌: فتحی می‌تواند آرامش را به استقلال برگرداند

تیم فوتبال استقلال سال ۹۷ را با رسیدن به رده دوم جدول لیگ برتر به پایان رساند

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال سال ۹۷ را با رسیدن به رده دوم جدول لیگ برتر به پایان رساند و هوادارانش را به روزهای روشنی در سال جدید امیدوار کرد اما این تیم در اولین و مهم‌ترین دیدار خود در سال ۹۸ در دربی پایتخت شکست خورد و در بازی با سایپا هم نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب کند تا اختلاف امتیازش با تیم صدرنشین به عدد ۷ برسد و هوادارانش ناامید از قهرمانی در این فصل باشند. با این حال، کارشناس برجسته فوتبال معتقد است این تیم هنوز مدعی قهرمانی است. در ادامه گفت‌وگو با مرتضی محصص را می‌خوانید.

استقلال که تا یک‌قدمی در صدر بود، در دو هفته از صدر فاصله گرفت و در بحران فرو رفت، ارزیابی‌تان چیست؟

باید قبول کنیم یک تیم نمی‌تواند به‌طور مستمر و هر هفته موفق باشد و جام‌ قهرمانی را بالا ببرد و طرفدارانش را راضی نگه دارد. به نظر من این مساله رویایی و خواب و خیال است و با واقعیت خیلی فاصله دارد. استقلال از زمانی که شفر آمده روزهای خوب زیاد داشته، روزهای بد هم همین‌طور. اما اینکه چه شد استقلال به اوج رسید و حالا به بحران رفته، دلیل این ناکامی را هم فنی می‌بینم و هم اینکه باید بدانیم درون تیم چه اتفاقاتی افتاده است. باید بدانیم در لحظات بازی وظایف بازیکنان به چه صورت تقسیم‌بندی شده است. برخی هفته‌ها استقلال خیلی خوب بازی می‌کند، بین خطوط همبستگی خیلی خوبی وجود دارد اما هفته‌هایی هم عملکرد تیم جالب نیست.

پس از بازی با سایپا سکوهای ورزشگاه ملتهب شد و با اینکه مهدی رحمتی در این دیدار به بازی گرفته نشد، هواداران علیه او شعار دادند و او را مقصر ناکامی استقلال دانستند. بعد از دربی هم علیه او و اسماعیلی موضع گرفتند؛ این رفتار هواداران درست است؟

اسماعیلی در بازی‌های زیادی به استقلال کمک کرده و با یک اشتباه نباید تخریب شود. حضور رحمتی در استقلال هم با شایعاتی زیادی که من نمی‌خواهم وارد شوم، همراه بوده اما این بازیکن یک مهره ارزنده در استقلال است. رحمتی با مربیان زیادی کار کرده و می‌تواند با توجه به سن و تجربه‌اش لحظات بحرانی را به آرامش تبدیل کند، درواقع وجود او برای استقلال غنیمت است. هواداران نباید این‌گونه رفتار کنند. برای اداره یک تیم بزرگ آرامش لازم است. آقای فتحی را چون می‌شناسم این توانایی را در او می‌بینم که بتواند آرامش را به تیم برگرداند.

حضور مجیدی روی نیمکت استقلال را چطور می‌بینید؟

به نظر من می‌تواند یکی از مربیان خوب ما در آینده باشد. وقتی نیمکت‌های دیگر تیم‌ها را با استقلال مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم وجود فرهاد روی نیمکت استقلال یک غنیمت است. ای‌کاش درها بیشتر باز و امثال مجیدی‌ها وارد لیگ ما شوند که شدیدا به آنها احتیاج داریم. ما به فکر و مسیر تازه‌ای برای فوتبال‌مان نیاز داریم.

اتفاقات زیادی بعد از دربی رخ داد؛ فرشید باقری و مهدی قائدی از تیم اخراج شدند. استقلال بازی‌های مهم و حساسی در پیش دارد، به نظر شما تیم با غیبت بازیکنانش لطمه نمی‌بیند؟

باشگاه یک خانواده است. اگر مشکلاتی پیش می‌آید، نباید به بیرون درز پیدا کند. باقری و قائدی برای استقلال زحمت کشید‌ه‌اند و مهره‌های باارزش استقلال هستند. نباید ۵ دقیقه بعد تمام دنیا بفهمند این بازیکنان اخراج شده‌اند. امیدوارم هر دو بازیکن به تیم برگردند؛ چراکه این دو می‌توانند گره از مشکلات تیم باز کنند، به‌ویژه باقری، چون میانه زمین برای هر تیمی مهم است.

در این شرایط استقلال این هفته با الهلال بازی دارد؛ تیمی که مدعی اصلی قهرمانی در آسیاست!

ما به مدل تمرینی برای هر حریفی احتیاج داریم. یعنی اگر استقلال با الهلال بازی دارد، باید آبی‌ها بدانند تیم عربستانی به چه نحوی بازی می‌کند تا تمرینات‌شان مناسب آن بازی باشد، نه مناسب خود استقلال. مطمئن هستم استقلال این کار را انجام داده است. باید حریف را اذیت کنیم و تاکتیک‌مان برعکس تیم آنها باشد. روز خوبی را در این بازی برای استقلال پیش‌بینی می‌کنم. شاید پیروزی برابر الهلال وضعیت باشگاه را بتواند تغییر دهد.

یعنی شانس غلبه بر الهلال را برای استقلال قائل هستید؟

نه‌تنها برابر الهلال بلکه در لیگ هم هنوز برای پیروز شدن مقابل مدعیان و قهرمانی استقلال شانس قائل هستم.

اما اختلاف امتیاز استقلال با صدرنشین به ۷ رسیده و هواداران از قهرمانی ناامید شده‌اند.

اگر اختلاف امتیاز ۱۰ امتیاز هم بود، می‌گفتم استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد. چون هنوز ما نمی‌دانیم در هفته‌های بعدی لیگ، سه مدعی دیگر (پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی) چه نتایجی کسب می‌‌کنند.

بعد از الهلال هم نوبت سپاهان است و خیلی‌ها می‌گویند شفر مرد بازی‌های بزرگ نیست!

اگر مدل تمرینی استقلال مناسب دو تیم الهلال و سپاهان باشد، به شما قول می‌دهم با موفقیت این دو دیدار را پشت‌سر می‌گذارد. سپاهان تیم خیلی خوبی دارد، کادرفنی و بازیکنان باکیفیتی دارد اما من فکر می‌کنم استقلال امسال لیاقت این را دارد که هم به قهرمانی لیگ برتر برسد و هم مقابل حریفان قدر آسیایی به پیروزی برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردان بزرگ تفکر بزرگ دارن . آفرین به تفکر مردان بزرگ .

    • بدون نام

      این پیر کچل مثل اینکه دیشب سر و ته خوابیده....خخخخخخخ

    • بدون نام

      زرشک.خندم گرفت.اختلاف امتیاز با سرورتون 2امتیاز بود نتونست جبران کنه.حالا میگی اگه 10امتیازم بود جبران میکنه.چقدر رو دارید کیسه ها

    • بدون نام

      آقای محصص خیلی ناامیدمان کردید.ما فوتبال دوستان شما را به عنوان یک کارشناس خبره وعالی وبدور از تعصبات کیسه ای قبول داشتیم ولی با این مصاحبه خیلی نا امید شدیم. آخر چگونه کیسه وهر تیم دیگری اگر ده امتیاز هم کم داشته باشد قهرمان می شود مگر بقیه تیم ها برگ چغندر هستند که همه ببازند وتیم کیسه همه راببرد وقهرمان شود. خیالت راحت تیم کیسه از درون پوسیده شده وعنقریب از هم پاشیده میشود ومورینیو هم نمی تواند آن را از این بدبختی وچند دستگی نجات دهد. دلیلش هم اینه که شما کیسه کش ها حسود هستید وفقط بلدید به بقیه تیم ها برچسب حکومتی وزارتی بچسبانید واز تیم خود غافل شدید که از درون پوسیدید.

    • بدون نام

      این محصص تنظیم نیست. بدبختی ما اینه که این کارشناسن. اگر استقلال الهلال را شکست دهد بخدا همه تیم ها راضی می شوند که امسال جام قهرمانی لیگ به استقلال بدهند بدون اینکه در لیگ بازی کند

    • بدون نام

      ههههه اگه لالایی بخونه تا بخوابن شاید در خواب به ارامش برسن به شرطی که خواب ارتش همیشه سرخ را نبینن

    • بدون نام

      ههههه اگه لالایی بخونه تا بخوابن شاید در خواب به ارامش برسن به شرطی که خواب ارتش همیشه سرخ را نبینن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج